ورود آتشخوار ژاپنی به عملیات اطفای حریق نفتکش ایرانی

سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش سانچی از توقف عملیات اطفای حریق از سوی چینی‌ها خبر داد و گفت: آتشخوار ژاپنی فردا به دریای چین می‌رسند.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت نفت، محسن بهرامی با بیان اینکه بدی شرایط جوی و انفجار متوسطی که روی عرشه نفتکش اتفاق افتاده، سبب توقف عملیات از سوی چینی‌ها شده است، افزود: به محض بهتر شدن شرایط، عملیات آغاز می شود.

وی با تاکید بر این که ما به شدت پیگیر آغاز دوباره عملیات از سوی چینی‌ها هستیم اما شرایط هم‌اکنون به این شکل نیست، ادامه داد:انتظار ما از چینی‌ها این است که ریسک کار را بپذیرند و با یک انفجار کوچک آتش‌خوارها را عقب نبرند.

سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش «سانچی» درباره ورود مستقیم ایران به عملیات خاموش کردن نفتکش هم اظهار کرد: با توجه به این‌که منطقه تحت کنترل چینی‌هاست و اختیار و حاکمیت در دست آنهاست ما امکان ورود مستقیم به عملیات را نداریم.

بهرامی با بیان این که آتشخوار ژاپن فردا صبح به چین می رسد، تصریح کرد: ظرفیت این آتشخوار ۸۰ هزار لیتر است. عملیات مهار آتش نفتکش «سانچی» ساعت پنج بامداد بوقت ایران آغاز شد اما پس از ساعتی از سوی آنها متوقف شد.

کشتی سانچی، یک کشتی سوئزمکس ۱۵۸ هزار تنی است که روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۶ ساعت هشت شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

کد خبر 334331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    0 0
    حالا که چینی ها برای چند دهمین بار در حق ما نامردی کردند. ما میتوانستیم با یک دهم قیمت میعانات اون کشتی به سرعت چند کشتی آتشخوار از کره و ژاپن اجاره کنیم هم شاهد از دست دادن عزیزانمون نیاشیم هم سرمایه کشورمون کمی تدبیر لازمه