۶+۲ غایب شهرآورد ۶۲

از بین نفرات حاضر در شهرآورد شصت و یکم، شش بازیکن قطعاً و دو نفر احتمالاً در شصت و دومین شهرآورد اصفهان حضور نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهار بازیکن سپاهان و چهار بازیکن ذوب‌آهن که در دیدار رفت دو تیم به عنوان بازیکن ثابت یا ذخیره به میدان رفتند، به دلایل مختلف قطعاً یا احتمالاً در بازی برگشت غایبند:

لی اولیویرا

این دروازه‌بان برزیلی که سه هفته نخست لیگ هفدهم را به خاطر آسیب‌دیدگی از دست داد، در شصت و یکمین شهرآورد فوتبال اصفهان برای نخستین بار در فصل جاری در ترکیب سپاهان قرار گرفت.

در پایان دیدار با ذوب‌آهن این تصور به وجود آمد که با بازگشت اولیویرا آرامش به چارچوب دروازه سپاهان بازگشته است زیرا این سنگربان ۲۹ ساله نه تنها نخستین کلین‌شیت فصل را برای تیم اصفهانی به ثبت رساند که در چند نوبت ناجی دروازه سپاهان شد. اوج کار اولیویرا تک به تکی بود که اوایل نیمه دوم از مرتضی تبریزی گرفت. با توجه به اینکه در آن لحظه دیدار دو تیم همچنان با تساوی بدون گل دنبال می‌شد می‌توان گفت که این دروازه‌بان برزیلی در برد سپاهان نقش پُررنگی ایفا کرد و از جمله ستاره‌های میدان در دیدار رفت بود.

اولیویرا اما در ادامه نتوانست درخشش در شهرآورد اصفهان را در سایر دیدارها تکرار کند و کار به جایی رسید که زلاتکو کرانچار در دو دیدار پایانی دور رفت او را کنار گذاشت و باشگاه اصفهانی به محض پایان نیم‌فصل نخست قراردادش را فسخ کرد.

ژایرو رودریگز

ابتدا و انتهای حضور این مدافع برزیلی در سپاهان بسیار شبیه آغاز و پایان دروازه‌بان هموطنش در این تیم اصفهانی بود. ژایرو که البته یک فصل دیرتر از اولیویرا به نصف جهان آمد، مانند این دروازه‌بان به محض شرکت در اولین جلسه تمرینی سپاهان هواداران را به یک دلیل نگران کرد و آن اضافه وزن مشهودش بود.

این مدافع ۲۵ ساله که ظاهراً از نظر آمادگی جسمانی از همان ابتدا شرایط مطلوبی نداشت، در طول فصل نیز چند بار به مصدومیت گرفتار آمد و با اینکه در مجموع هشت مرتبه در لیگ برتر و جام حذفی برای سپاهان به میدان رفت، اما نتوانست با وجود اعتماد اولیه زلاتکو کرانچار به او به بازیکنی تأثیرگذار در سپاهان بدل شود.

ژایرو که در بدو حضورش در اصفهان مانند اولیویرا به یک دلیل مشابه مورد انتقاد هواداران و رسانه‌ها قرار گرفته بود در پایان نیز سرنوشت مشترکی با هموطنش پیدا کرد، به این صورت که باشگاه حتی تا قبل از اتمام نیم‌فصل نخست عذر او را خواست.

این مدافع برزیلی در شهرآورد رفت ۹۰ دقیقه در ترکیب سپاهان بازی کرد و به عنوان یکی از عناصر دفاعی تیم میهمان نقش مهمی در بسته ماندن دروازه طلایی‌پوشان داشت.

شاهین ثاقبی

این هافبک ۲۴ ساله بهترین خرید لیگ یکی ممکن برای سپاهان به حساب می‌آمد. او اگرچه از تیم دسته اولی ملوان به سپاهان آمد، اما نه تنها در زمان حضور این تیم پُرطرفدار شمالی در لیگ برتر در عضویت آن بود که سابقه بازی در تراکتورسازی و البته دعوت به تیم ملی از سوی کارلوس کی‌روش را هم داشت.

با پیشینه مشخص و خوب ثاقبی، او خریدی مناسب برای سپاهان ارزیابی می‌شد. اتفاقاً زلاتکو کرانچار هم اعتقاد ویژه‌ای به او داشت و در اکثر مسابقات نیم‌فصل نخست و از جمله شهرآورد شصت و یکم این بازیکن را در ترکیب اصلی قرار داد. با وجود اعتماد مرد کروات اما ثاقبی نتوانست انتظارات را در سپاهان برآورده کند. این بازیکن درست یک ماه پیش قرارداد خود با سپاهان را به شکل نسبتاً غیرمنتظره‌ای فسخ کرد و بلافاصه سر از پیکان در آورد.

جالب آنکه ثاقبی درست یک هفته پیش از شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان حضور پیدا کرد نه البته به عنوان بازیکن سپاهان که در کسوت هافبک حریف ذوب‌آهن.

مروان حسین

از چهار بازیکن خارجی سپاهان در نیم‌فصل نخست، مروان حسین یکی از دو نفری است که در پایان دور رفت به درب خروج باشگاه هدایت نشد. اگرچه مروان همچنان در جمع طلایی‌پوشان حضور دارد، اما به این دلیل احتمال رویت شدنش در شصت و دومین شهرآورد اصفهان کم است که این مهاجم عراقی از ابتدای نیم‌فصل دوم حتی یک دقیقه هم برای سپاهان بازی نکرده است.

دانیال اسماعیلی‌فر

این هافبک ساروی گام به گام در ذوب‌آهن پیشرفت کرد. اسماعیلی‌فر نخستین بار اواخر لیگ چهاردهم با گلزنی به استقلال تهران در ورزشگاه آزادی نام خود را در فوتبال ایران بر سر زبان‌ها انداخت. اگرچه دانیال از مقطع پایانی لیگ چهاردهم به بعد به طور مرتب به عنوان بازیکن ثابت یا ذخیره برای ذوب‌آهن به میدان می‌رفت، اما مدت زمان نسبتاً زیادی طول کشید تا او به یکی از ارکان ثابت تیم اصفهانی بدل شود. اسماعیلی‌فر از میانه‌های لیگ شانزدهم جای خود را در ترکیب اصلی ذوب‌آهن کاملاً تثبیت کرد.

دانیال برخلاف زمان سرمربیگری یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی در ذوب‌آهن که معمولاً هافبک بود، از سوی امیر قلعه‌نویی بیشتر در خط دفاعی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این مدافع-هافبک ۲۴ ساله به فاصله نه چندان زیادی پس از آنکه به مهره‌ای کلیدی برای ذوب‌آهن بدل شد هوای سربازی به سرش زد و تصمیم گرفت تا مثل احسان پهلوان و مهدی مهدی‌پور راه تبریز را به مقصد تراکتورسازی در پیش بگیرد.

اسماعیلی‌فر در شهرآورد رفت ۹۰ دقیقه در ترکیب ذوب‌آهن بازی کرد.

مهران درخشان‌مهر

این مدافع ۱۹ ساله البته همچنان در جمع سبزپوشان اصفهانی حضور دارد، اما چند هفته‌ای است که جایگاه خود را در ترکیب اصلی ذوب‌آهن از دست داده است.

درخشان‌مهر که در شهرآورد رفت ۹۰ دقیقه برابر سپاهان بازی کرد تنها مصدوم حال حاضر ذوب‌آهن به حساب می‌آید. این بازیکن که از ناحیه عضله چهار سر ران پای چپ دچار آسیب‌دیدگی شده تحت درمان است و احتمال دارد تا به شصت و دومین شهرآورد اصفهان برسد هرچند که بعید است امیر قلعه‌نویی او را در ترکیب ذوب‌آهن قرار دهد.

اسماعیل شریفات

این هافبک ۲۹ ساله خوزستانی که اوایل نیمه دوم دیدار رفت برابر سپاهان جای مهدی رجب‌زاده را در ترکیب ذوب‌آهن گرفت، در نقل و انتقالات نیم‌فصل قرارداد خود با باشگاه اصفهانی را به صورت توافقی فسخ کرد و به استقلال خوزستان پیوست تا به واسطه اقامت کوتاهش در نصف جهان بیش از یک بار توفیق شرکت در شهرآورد اصفهان را پیدا نکند.

احسان پهلوان

این هافبک بجنوردی که از اواخر لیگ چهاردهم به یکی از مهره‌های کلیدی ذوب‌آهن بدل شده بود، در شهرآورد رفت نیز به مانند اکثر دیدارهای چند فصل اخیر در ترکیب اصلی به میدان رفت و ۹۰ دقیقه برابر سپاهان بازی کرد. در آن هنگام پهلوان همچنان مهره‌ای بی‌بدیل برای ذوب‌آهن به حساب می‌آمد، اما نارضایتی امیر قلعه‌نویی از این بازیکن احتمالاً به تدریج از همان حوالی شهرآورد شروع شد.

هنوز چیزی از شروع لیگ هفدهم نگذشته بود که زمزمه‌های سرباز شدن پهلوان در نقل و انتقالات نیم‌فصل شنیده شد. قلعه‌نویی که اعتقاد داشت فکر پیوستن قریب‌الوقوع به تراکتورسازی روی عملکرد ستاره ذوب‌آهن تأثیر گذاشته است، از میانه‌های دور رفت به دفعات این بازیکن را روی نیمکت نشاند. سرانجام همه حرف و حدیث‌ها درباره سرباز شدن پهلوان به واقعیت پیوست و به محض پایان نیم‌فصل نخست نه فقط این بازیکن که دو همبازی دیگرش هم سر از تراکتورسازی در آوردند.

کد خبر 334326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.