۵۰ درصد اماکن اصفهان کدپستی ندارند

مدیر کل پست استان اصفهان گفت: ۵۰ درصد اماکن شهر اصفهان فاقد پلاک آبی و کدپستی ۱۰ رقمی هستند که برای حل این مشکل شهرداری باید با اداره پست استان همکاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا سعید رجالی صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی ماه های گذشته شاهد تغییراتی در وزارت ارتباطات در سطح وزیر و همچنین مدیر شرکت ملی پست بوده ایم، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی در دولت یازدهم در بخش پست و زیرساخت‌های آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پست به دنبال تثبیت فعالیت‌های خود در سال جاری و شتاب بیشتر آن دردولت دوازدهم است، افزود: خوشبختانه تاکید استاندار جدید اصفهان بر اشتغال و کار است بنابراین با رویکردهای جدید و جوان‌گرایی و استفاده از بانوان متخصص در عرصه‌های کلیدی شرکت پست می تواند وظایف خود را با ایده های جدید اجرا کند.

مدیر کل پست استان اصفهان با تاکید بر اینکه اساس برنامه های شرکت پست بر ارتقاء کیفیت و رضایتمندی مردم، توسعه زیرساخت‌های فناوری در فعالیت های پستی و همچنین ارتقاء زیرساخت های استان در این بخش است، اظهار امیدواری کرد براساس فناوری های جدید باید خدمات بهتر، سریعتر و مطلوب‌تر به مردم ارایه کنیم.

وی تاکید کرد: نیاز بازار و مشتریان عامل اصلی موفقیت این شرکت است بنابراین باید به سمت توسعه بازار و ارائه خدمات مشتری‌مدار حرکت کنیم.

رجالی با بیان اینکه پروژه‌های «سیماک» و «جی نف» جزو پروژه های مهم وزارت ارتباطات و شرکت ملی پست در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: ما باید با کسب درآمد و افزایش بهره وری خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه قرار است دو اپراتور جدید با مجوز وزارت ارتباطات به عنوان رقیب شرکت ملی پست در یک رقابت سالم به مردم خدمات ارائه دهد، افزود: اجرای قانون حقوق شهروندی، توجه به نیروی انسانی در بخش پست و رضایتمندی پرسنل و استفاده از توان بخش خصوصی دانش بنیان از جمله اولویت ها و برنامه های شرکت ملی پست است.

مدیر کل پست استان اصفهان گفت: به دنبال استفاده از توان بخش خصوصی اداره کل پست استان اصفهان  خدمات سنتی و نیابتی خود را به این بخش واگذار و نسبت به تعدیل ۱۰۰ نفر از نیروی انسانی خود  طی چهار سال گذشته اقدام کرده است.

وی ایجاد استانداردسازی فعالیت های پستی را از دیگر برنامه های این اداره عنوان کرد و گفت: پست به سمت توزیع کالا و خدمات در حال حرکت است و باید به بخش توزیع توجه و تعهدات خود را اجرا کنیم.

رجالی با اشاره به عملکرد ۹ ماهه این اداره کل تا پایان آذر ماه، اظهار کرد: ۹۸۹ واحد پستی خصوصی ودولتی در استان اصفهان فعال هستند که ۵۳ درصد از این واحدها روستایی است همچنین ۶۵۴ نفر نیروی انسانی در شبکه پست استان فعال هستند که در بخش دولتی و روستایی ۵۲۷ موظف خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه ۲۳۱ خط پستی در استان اصفهان فعال است، گفت: روزانه ۳۷ هزار مرسوله وارد استان و ۴۸ هزار محموله از اصفهان صادر می شود همچنین در ۹ ماهه امسال ۱۰ میلیون مرسوله وارد و ۱۳ میلیون مرسوله از پست استان اصفهان به سایر استان ها و خارج کشور صادر شده است.

مدیر کل پست استان اصفهان افزود: در مجموع ۲۳ میلیون مرسوله از طریق تجزیه مبادلات پستی در استان اصفهان جا به جا شده است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد ترافیک داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه طی ۹ ماه گذشته در بخش خرید و فروش اینترنتی مرسولات وارده ۳۰۰ هزار مرسوله بوده است، گفت: متاسفانه در این بخش تنها ۶۲ هزار فقره مرسوله از استان صادر شده که شاهد رشد منفی در این بخش هستیم. در این راستا اداره کل پست اصفهان به دنبال آسیب شناسی برای افزایش خرید و فروش اینترنتی در استان است.

رجالی افزود: در ۹ ماهه نخست امسال اداره پست در ارائه خدمات ثبت اسناد ۱۵۴ هزار سند مالکیت از دفترخانه های اسناد رسمی فعالیت کرده همچنین از آذرماه ۹۲ تاکنون خدمات بیش از ۸۰۴ سند مالکیت در استان اعلام شده است.

وی با بیان خدمات اداره کل پست استان در بخش ثبت احوال در توزیع شناسنامه و ثبت نام و تحویل کارت ملی هوشمند، اظهار کرد: از یک میلیون و ۸۵۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده در استان، ۵۰ درصد آن در استان توسط واحدهای پستی صورت گرفته است همچنین پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند در اداره پست به صورت رایگان انجام می شود.

مدیر کل پست استان اصفهان افزود: طی ۹ ماه نخست امسال اداره پست استان در بحث کارت ملی هوشمند، ثبت نام ۲۴۹ هزار و ۸۶۷ فقره کارت را در ۶۱ ایستگاه انجام داده همچنین ۶۶۴ هزار و ۵۶۹ کارت ملی هوشمند تحویل مردم شده است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز مردم ۱۵۰ هزار کارت ملی صادر شده  خود را از اداره پست استان دریافت نکرده اند، تصریح کرد: اعتبار کارت ملی های قبلی تا پایان سال ۹۶ است بنابراین شهروندان باید در اسرع وقت برای تحویل کارت های خود به واحدهای پستی مراجعه کنند.

رجالی افزود: در حال حاضر از دو میلیون نفر جمعیت اصفهان ۵۰ درصد جامعه هدف هنوز کارت ملی خود را دریافت نکرده اند.

وی با اشاره بر اینکه ظرفیت ایستگاه های ثبت نام ملی هوشمند ۴۷۰۰ نفر است، گفت: اداره پست استان اصفهان به ثبت احوال اعلام آمادگی کرده تا بعد ازظهرها شرایط لازم را برای خدمات رسانی به مردم در بحث ثبت نام کارت ملی هوشمند فراهم کند.

مدیر کل پست استان اصفهان افزود: اداره پست همچنین برای باجه های سیار ثبت نام کارت ملی هوشمند اعلام آمادگی کرده تا کسانی که امکان مراجعه حضوری ندارند ثبت برای آنها انجام شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این اداره کل پست استان اصفهان خدماتی به اداره کل مخابرات، اداره کل مالیات، شهرداری در بخش توزیع عوارض نوسازی، مرکز بهداشت، پزشکی قانونی، دادگستری، تامین اجتماعی و ... ارائه می دهد.

رجالی با بیان اینکه اداره کل پست استان ۴۳ هزار قرارداد با شورای عالی اداری منعقد کرده است، افزود: در بحث ابلاغیه ها و اخطاریه های کلیه سازمان ها و بانک ها اداره کل پست استان ۲۳هزار فقره قرارداد منعقد کرده است.

وی در خصوص دو پروژه «جی نف» و «سیماک»، گفت: خوشبختانه استاندار اصفهان توجه و تاکید ویژه به پروژه های اقتصاد مقاومتی دارد در این راستا طرح «جی نف» در شهرستان های اصفهان، کاشان و شاهین شهر در حال اجرا است که به هنگام سازی اطلاعات آنها طی دو سال گذشته انجام شده تا قراردادهای لازم منعقد شده است و قرار است تا پایان سال این طرح عملیاتی شود.

مدیر کل پست استان اصفهان اظهار کرد: بحث ژئوکُد کردن آدرس ها در طرح «جی نف» در حال اجراست که نیازمند همکاری مردم است.

وی در خصوص پروژه سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) که در شهرستان اصفهان آغاز شده است، گفت: در این طرح قرار است اطلاعات پایه از شهرداری و بنیاد مسکن بارگذاری شود و آموزش های لازم برای اجرای آن صورت بگیرد. در این راستا قرار است بحث الکترونیک شدن خدمات ملک در شهرستان اصفهان اجرا شود که ۲۸ دستگاه و همچنین سه دستگاه نظارتی در این طرح فعال هستند.

رجالی با اشاره به گزارش صد روزه فعالیت های اداره پست استان، گفت: در ابتدای دولت دوازدهم اقدامات شاخصی این حوزه در سه بخش دولت الکترونیک، هوشمندسازی و توسعه کسب و کار خدمات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دو طرح «سیماک» و «جی نف» در بحث دولت الکترونیک در حال انجام است، گفت: راه اندازی سامانه هوشمند صنادیق شخصی، راه اندازی سامانه جامع رسیدگی به غرامات پستی، سامانه جامع مدیریت رهسپاری مرسولات پستی، سامانه مدیریت واحدهای غیردولتی پستی، بحث موبایل پوز و ...  از جمله مهمترین طرح ها پست در بحث هوشمندسازی است. همچنین طرح اعتبارسنجی شهروندان و  سرویس «پست من» در راستای تجارت الکترونیک و توسعه کسب و کار در حال اجرا است.

مدیر کل پست استان اصفهان در خصوص کد پستی ۱۰ رقمی در پلاک کوبی ها در اصفهان، گفت: در این خصوص شهرداری اصفهان باید با اداره پست استان همکاری کند چرا که ۵۰ درصد اماکن شهر اصفهان فاقد پلاک آبی و کدپستی ۱۰ رقمی هستند.

رجالی با بیان اینکه در این خصوص مکاتبات لازم با شهرداری اصفهان صورت گرفته است، گفت: وضعیت روستاهای استان در بحث کدپستی ۱۰ رقمی و پلاک بهتر است.

کد خبر 334299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.