به ازای هر۵۰ هزار اصفهانی یک مرکز مشاوره پرستاری در منزل

مدیر پرستاری دانشکده علوم پرستاری اصفهان گفت: در شهر اصفهان و برخی از شهرستان های نزدیک مرکز استان به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز مشاوره مراقبت های پرستاری راه اندازی شده است.

 غلامرضا جمالی، در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت ۱۸ مرکز مشاوره مراقبت های پرستاری در منزل در اصفهان اظهار کرد: پرستاران نقش های متفاوتی را در جامعه ایفا می کنند که یکی از این فعالیت ها نقش مراقبتی است، بدان معنا که زمانی که بیمار از بیمارستان ترخیص می شود می تواند از خدمات پرستاران در منزل بهره ببرد و پرستاران این خدمات را به آنها ارایه می کنند.

وی با اشاره به فعالیت این مراکز در شهرستان ها و دیگر استان ها، اضافه کرد: برای انجام این کار معاونت پرستاری وزارت بهداشت با صدور بخشنامه ای این امکان را فراهم کرده تا مراکز مشاوره پرستاری در  همه استان های کشور فعال شود و در اصفهان نیز به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک مرکز مشاوره و مراقبت از پرستاری در منزل ایجاد شده است.

 مدیر پرستاری دانشکده علوم پرستاری اصفهانبا تاکید به فعالیت مراکز مشاوره در اصفهان افزود: بر این اساس ۱۸ مرکز مشاوره پرستاری در استان اصفهان راه اندازی شده است که ۱۴ مرکز در شهر اصفهان و مابقی در  دیگر شهرستان های نزدیک مرکز استان است.

وی با تاکید بر اینکه بیماران مزمن بعد از ترخیص از بیمارستان نیازمند خدمات هستند، گفت: این بیماران پس از ترخیص از بیمارستان آدرس مراکز مشاوره را دریافت تا در صورت نیاز از آنها خدمات دریافت کنند.

جمالی توضیح داد: این خدمات ویژه افرادی است که مدتی در بیمارستان بستری بوده و می خواهند ادامه مراقبت ها را در منزل داشته باشند. با توجه به اینکه انجام مراقبت نیازمند دستور پزشک است و زمانی که بیمار از بیمارستان مرخص می شود، برگه خلاصه پرونده خواهد داشت و موظف به مصرف داروهایی در منزل است، در این هنگام بیمار با  همان برگه می تواند  به دفاتر مشاوره مراجعه کند و از خدمات پرستاری بهره مند شود.

مدیر پرستاری دانشکده علوم پرستاری اصفهان درباره تعرفه های تعیین شده خدمات پرستاری، اذعان کرد: تعرفه ای که از طرف معاونت پرستاری و وزارت بهداشت درباره خدمات پرستاری در منزل ابلاغ شده است در  همه دفاتر پرستاری و در سایت معاونت درمان بخش اداره پرستاری موجود است.

به گزارش ایمنا، دسترسی شبانه روزی به خدمات پزشکی و پرستاری یکی از نیازهای اساسی هر خانواده است. در لحظات سختی و ناراحتی و هر زمانی که بیمار به کمک نیاز دارد، یاری رسان  او پرستاران هستند. به منظور افزایش کیفیت خدمات پرستاری و دسترسی بیشتر مردم به خدمات با کیفیت مراقبتی، خدمات مراقبت در منزل توسط پرستاران انجام می شود، توسعه مراقبت های پرستاری در جامعه و خارج از بیمارستان و تدوین بسته پرستاری سالمندی از برنامه های نظام سلامت در جامعه است که مراقبت از بیماران صعب العلاج و مزمن به وسیله مراکز پرستاری در منزل انجام می شود.

کد خبر 334226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.