یادواره سردار شهید شاهمرادی در ورنامخواست برگزار می‌شود

لنجان-مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: یادواره سردار شهید محمدعلی شاهمرادی بیست ویکم دی ماه جاری در زادگاهش ورنامخواست برگزار می‌شود.

سیداحسان میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، برگزاری یادواره شهدا را فرصتی مغتنم برای بازخوانی و تجلیل از مقام رفیع شهدا دانست و اظهار کرد: شهادت برای شهدای میهن اسلامی دروازه‌ای برای حیات جاودانه است و مژده‌ خداوند متعال برای شهدای راه حق در سوره بقره اینگونه آمده :«هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.»

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را بازتولید معارف اسلامی دانست و افزود: الگو بودن شهدا برای دیگران به ویژه نسل جوان یکی از بزرگترین آثار شهادت است، چراکه بسیاری از فضائل و خلقیات انسانی از طریق فرهنگ ایثار و شهادت به دیگران منتقل می‌شود.

مسئول ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: نباید فراموش کرد امروز راه پیشرفت ایران اسلامی از مسیر احیاء روحیّه‌ انقلابی و مجاهدت عبور می‌کند از این رو باید رشادت رزمندگان دفاع مقدس را به درستی به تصویر بکشیم تا ذهن و روح نسل جدید کشور با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا ایران اسلامی عجین شود.

وی با بیان اینکه رسالت امروز ما پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، ادامه داد: بیان زندگی‌نامه و خاطرات شهدا برای نوجوانان و جوانان تأثیر فوق‌العاده‌ای در مبارزه با تهاجم فرهنگی دارد، بنابراین باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

میرزایی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا روح ایثار و گذشت را در انسان نهادینه می‌کند، گفت: امروز برگزاری یادواره شهدا، بهانه‌ای است تا نسل جوان کشور با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی نزدیک‌تری پیدا کرده و درک کنند برای آبادانی و استقلال کشور چه سرمایه‌های عظیمی را از دست داده‌ایم، تا امروز شاهد عظمت و عزت انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

وی عنوان کرد: اگر امروز اسلام ناب محمدی به سراسر جهان صادر شده، به برکت خون شهدا و تدابیر امام خمینی )ره) و مقام معظم رهبری است، و یکی از دلایلی که دشمنان ایران به دنبال تبدیل کردن ارزش‌ها به ضد ارزش هستند، ترسی است، که از ترویج اسلام ناب محمدی و فرهنگ ایثار و شهادت دارند. و مسئولان امر موظفند با برگزاری یادواره شهدا این فرهنگ را به نسل جوان انتقال دهند.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته یادواره سردار محمدعلی شاهمرادی با استقبال خوب مردم به ویژه جوانان همراه بوده، اما نیاز است، جوانان این سردار والامقام را بهتر بشناسند از این جهت بیست ویکم دی ماه جاری یادواره این شهید بزرگوار در زادگاهش ورنامخواست برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همرزمان سردار شهید شاهمرادی در این مراسم حضور یافته و به بیان خاطرات و فضایل اخلاقی و رشادت‌های این شهید والامقام خواهند ‌پرداخت.

گفتنی است؛ یادواره سردار شهید محمد علی شاهمرادی، قائم مقام تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) و شهدای عملیات های کربلای چهار و پنج، بیست ویکم دی ماه ساعت ۱۴ در گلستان شهدای شهر ورنامخواست برگزار خواهد شد.

کد خبر 334181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.