کشاورزان در اولویت دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی

خوانسار- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار گفت: در زمینه تسهیلات اشتغالزایی روستایی اولویت با مشاغل کشاورزی است که در این زمینه ۴۵ درصد تسهیلات روستایی به خدمات کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، عاطفه کریمی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اظهار کرد: سال جاری برای اشتغالزایی در شهرستان خوانسار براساس کارگروه اشتغال استان و از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی افزود: این میزان اعتبارات به بانک‌های عامل ابلاغ شده و کارگروه اشتغال تا سقف دو هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت می‌کند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار تصریح کرد: در زمینه تسهیلات اشتغالزایی روستایی اولویت با مشاغل کشاورزی است که در این زمینه ۴۵ درصد تسهیلات روستایی به خدمات کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص داده شده است.

وی اظهار کرد: امسال در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی در قالب طرح مستقل و پشتیبان ۴۴۰ میلیون تومان اعتبار به شهرستان خوانسار اختصاص یافته که تاکنون ۶۵ درصد اعتبار جذب شده است.

کریمی گفت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از محل منابع صندوق توسعه ملی در قالب ایجاد طرح کشاورزی، معادن کوچک، فعالیت‌های خدماتی، صنایع دستی و سرمایه در گردش به متقاضیان تسهیلات بانکی با بهره شش درصد پرداخت می‌شود.

وی گفت: در سال جاری با ۹۵ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری و  ۹۱ نفر تعدیل نیرو مواجه بودیم  که در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار خاطرنشان کرد: آمار بیمه شدگان اصلی شهرستان خوانسار در اسفندماه سال گذشته سه هزار و ۸۴۵ نفر و کل بیمه شدگان سال گذشته ۹ هزار و ۹۳۸ نفر بوده است.

کریمی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری بانک اطلاعاتی در زمینه نرخ بیکاری شهرستان خوانسار با همکاری مراکز کاریابی و دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

کد خبر 334161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.