برنامه جامع و کامل برای رونق فرهنگسراها تدوین می‌شود

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالبات شهروندان در مناطق ۱۵ گانه شهری متفاوت است، بنابراین نمی توان نسخه ای یکسان برای همه فرهنگسراهای شهر ارایه داد.

فریده روشن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برای رونق فرهنگسراها در سطح شهر در حال تدوین برنامه‌ای کامل و جامع با توجه به نیاز سنجی‌های صورت گرفته و پتانسیل‌های منطقه‌ای هستیم، زیرا مطالبات شهروندان در مناطق ۱۵ گانه متفاوت است و نمی‌توان نسخه‌ای یکسان برای همه فرهنگسراهای شهر ارایه کرد.

وی عنوان‌کرد: معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان نظارت مستمر بر عملکرد مجموعه‌های فرهنگی زیر مجموعه خود به خصوص فرهنگسراها را در دستور کار قرار داده تا بهتر بتوانیم پاسخگوی نیازهای شهروندی باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر اصفهان به بازدیدهای دوره‌ای این کمیسیون از فرهنگسراها اشاره کرد و گفت: روز گذشته از فرهنگسرای گورت در منطقه ۱۵ بازدید شد، علی‌رغم امکانات بسیار خوب موجود در این فرهنگسرا، به علت جانمایی نامناسب، تاکنون استقبال مناسبی از این مجموعه فرهنگی صورت نگرفته است.

روشن از معضلات متعدد فرهنگی و اجتماعی در شهر سخن گفت و افزود: متأسفانه در حال حاضر میزان افسردگی در شهر بالاست و آمارهای ناراحت کننده‌ای از تکدی‌گری و اعتیاد به گوش می‌رسد، بنابراین لازم است شهروندان را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی آموزش دهیم.

این عضو شورا با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره از فعالیت خود به فرهنگ کارآفرینی و اشتغال‌زایی توجه ویژه‌ای دارد، گفت: جامعه امروز بیشتر از پرداختن به مسائل عمرانی نیازمند توجه به سرمایه‌های اجتماعی است لذا می‌طلبد به زیرساخت های فرهنگی شهر بیشتر از گذشته توجه شود.  

کد خبر 334140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.