نوروزی : ارائه خدمات منسجم به مسافران نوروزی/ نرم افزارهای موبایلی به کمک گردشگران می‌آید

شهردار اصفهان با اشاره به لزوم استفاده از فضای مجازی برای ساماندهی گردشگران گفت: در سال جاری با طراحی نرم افزار موبایلی خدمات خوبی به گردشگران نوروزی اصفهان ارائه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان صبح امروز( دوشنبه) با حضور شهردار، مدیران مناطق شهرداری و سازمان های مسئول در این حوزه برگزار شد.

قدرت الله نوروزی، رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در این جلسه اظهارکرد: لازم است زمینه‌های توسعه گردشگری در شهر فراهم شود، البته موانعی در این راه وجود دارد که مهمترین آن خشکی زاینده رود است، سالهاست با مشکل آب مواجه هستیم و مشخص نیست تا عید نوروز جریان آب رودخانه را شاهد باشیم، اما زمانی که رودخانه آب نداشته باشد، حاشیه رودخانه هم رونق لازم را ندارد، بنابراین این کمبود باید جبران شود.

وی با بیان اینکه در جریان فعالیت ستادهای نوروزی در سالهای گذشته بوده‌ام، گفت: لازم است سیاست‌ها و روش‌ها برای ستاد نوروزی و همچنین شعارها تغییر یابد، ستاد نوروزی در عین وحدت، گرفتار کثرت است و همه دستگاهها به دنبال زمینه‌سازی برای شادابی مسافران هستند، اما در این میان بخش خصوصی نیز قصد انتفاعی دارد و باید این موضوع نیز مورد نظر باشد.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: فعالیت‌های ستاد خدمات سفر باید به گونه‌ای باشد که شعارها، آداب و سنن، موازین شرعی و اسلامی حفظ شود، قرار نیست در عید نوروز اصول و موازین هنری و ... دستاویز کسب منفعت باشد یا اموری انجام دهیم که با سیاست‌های شهرداری سازگاری نداشته باشد.

نوروزی اضافه کرد: اگر نتوانیم در کل شهر وحدت مورد نظر را ایجاد کنیم، اما ضروری است این هماهنگی در میان بخش‌های شهرداری وجود داشته باشد، همچنین تمامی مناطق شهری باید اقدامات یکسان در شهر داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از فضای مجازی برای کمک به حضور گردشگران گفت: سازمان فاوا طرحی در نظر دارد تا با استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه، اسکان مسافران بهتر صورت گیرد و این مهم کمک بسیار زیادی به ساماندهی گردشگران می‌کند.

وی افزود: لازم است تغییرات در شهر ملموس باشد تا فضایی شاداب ایجاد شود، در واقع شهرداری باید به سمتی حرکت کند که تنها نقش نظارتی داشته باشد و مشارکت‌های مردمی را توسعه دهد، در خصوص سیما و منظر شهری در ایام نوروز نیز باید تغییرات اساسی ایجاد شود، به عنوان مثال برای زیباسازی پل‌ها اقدامات خوبی شده اما نمی‌توان آنها را مشاهده کرد، این موضوع در تهران هم متاسفانه وجود دارد و باید به مکان قرارگیری این آثار دقت شود، در نهایت باید روی این مباحثی که منجر به شادی مردم می‌شود، دقت کرد تا خلاء خشکی رودخانه پر و شعار گردشگری محقق شود.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اضافه کرد: شعارها باید دربردارنده شادابی، احادیث و کلام بزرگان متناسب با ایام نوروز باشد، اینها نکات ریزی است که باید در کمیته‌های ستاد مورد توجه باشد، در این تغییر و تحولات نباید همگرایی فراموش شود و هر بخشی ساز خود را بزند و در نهایت برای دیگران مزاحمت ایجاد کند.

وی افزود: فعالیت‌های ستاد خدمات سفر شهر باید به صورت منسجم انجام شود، البته نباید بر روی کارهای هنری و زیبایی تعصب نشان داد، باید به صورت منطقی برخورد کرد تا بهترین کارها به نمایش گذاشته شود، در مجموع باید کاری به نحوی انجام شود تا هر فردی که این آثار را در شهر می‌بیند، متوجه فرماندهی واحد شود.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: باید برای جذب گردشگر به شهر اصفهان تلاش کرد، البته باید آمار واقعی حضور مسافران را ارایه داد تا در زمینه جذب گردشگر برنامه‌ریزی شود.

نوروزی در خصوص سفر رییس کمیسیون آموزش تونس در سال ۸۲ به اصفهان گفت: طبق اظهارات رییس کمیسیون آموزش تونس، این کشور جاذبه گردشگری ندارد، اما مسافران زیادی در کویرهای تونس ماشین سواری می‌کنند، اصفهان با این ظرفیت‌های متعدد باید به سمت «نفت‌آبی»حرکت کند.

وی اظهارکرد: می‌توانیم در هویت فرهنگی و ذاتی این شهر تحول ایجاد کنیم و امید است امسال به گونه ای سفرها آغاز شود که شاهد فعالیت‌های موثر در شهر باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری شعار شهرداری است و این مهم باید در ایام نوروز فراگیر شود، اظهارامیدواری کرد: این جلسه منشا تحولی برای تغییرات ستاد نوروزی باشد.

کد خبر 334110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.