آمار بهتر سپاهان در ۱۵ دربی آخر/ رجب‌زاده به دنبال گل ششم

سپاهان در حالی روز جمعه برای نهمین بار در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان دربی اصفهان است که در ۱۵ تقابل اخیر با ذوب‌آهن، هشت بار پیروز و تنها یک بار شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شصت و دومین دربی رسمی فوتبال اصفهان بین سپاهان و ذوب‌آهن روز جمعه در حالی برگزار می‌شود که با توجه به روند خوب هر دو تیم در نیم‌فصل دوم، سه امتیاز این بازی اهمیت زیادی برای آنها دارد. در ۶۱ دربی قبلی اصفهان، آمار و ارقام جالبی رقم خورده است که به مرور برخی از آنها می‌پردازیم:

نهمین دربی نقش‌جهان

فصل گذشته بالاخره پس از نزدیک به یک دهه، ورزشگاه نقش‌جهان میزبان دربی اصفهان بود، دیداری که در نهایت با پیروزی دو بر یک سپاهان پایان یافت تا پنجمین پیروزی سپاهان در نهمین دربی ورزشگاه نقش جهان رقم بخورد. در ۹ دیداری که سپاهان و ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار کرده‌اند یک دیدار با پیروزی ذوب‌آهن به پایان رسیده است و دو دیدار نیز در چارچوب جام حذفی بین دو تیم به پنالتی کشیده شده است که هر کدام از دو تیم یک بار پیروز ضربات پنالتی‌ شده‌اند.

ورزشگاه فولادشهر با توجه به اینکه در مقطعی میزبان هر دو تیم سپاهان و ذوب آهن با ۲۸ میزبانی در بین ورزشگاه‌های اصفهان در این زمینه رکورددار است.

۱۰ دَبل، بدون هتریک

در تاریخ ۴۵ ساله دربی‌های اصفهان تاکنون بازیکنی موفق به هتریک نشده است، هرچند بازیکنان زیادی بوده‌اند که تا آستانه به ثمر رساندن سه گل در یک دربی پیش رفته‌اند. مهدی ویسی، عباس سیمکانی، مجید بصیرت، رضا صاحبی، ادموند بزیک، ایگور کاسترو، جواهیر سوکای، مهدی رجب زاده، وریا غفوری و مرتضی تبریزی ۱۰ بازیکنی بوده‌اند که در دربی با به ثمر رساندن دو گل، به اصطلاح دبل کرده‌اند.

سپاهان به دنبال گل شماره ۷۰

تاکنون ۱۲۵ گل در ۶۱ دربی اصفهان به ثمر رسیده‌ است که سهم سپاهان ۶۹ گل و ذوب‌آهن ۵۶ گل بوده است. سپاهان با دو گلی که در دربی نیم فصل نخست در ورزشگاه فولادشهر به ثمر رساند این شانس را دارد که روز جمعه شمار گل‌های زرد دربی را به ۷۰ گل برساند.

رجب‌زاده و شانس افزایش فاصله

مهدی رجب زاده، کاپیتان ذوب آهن با پنج گل بهترین گلزن دربی‌های اصفهان است. او در دربی آخر هفته این شانس را دارد که گل‌های زده خود در دربی‌ها را از این هم بیشتر کند و با اختلاف در صدر جدول گلزنان دربی قرار بگیرد. در رتبه دوم محرم نویدکیا، ادموند بزیک و محمدرضا خلعتبری با چهار گل حضور دارند. در بین بازیکنان سه گله نیز تنها مرتضی تبریزی این شانس را دارد که با گلزنی در دربی پیش رو در جدول گلزنان دربی اصفهان صعود داشته باشد.

ذوب‌آهن و تنها یک پیروزی در ۱۵ دربی اخیر

در ۱۵ دیدار رسمی آخر دو تیم، سپاهان عملکرد بسیار بهتری داشته و هشت دیدار را به سود خود به پایان رسانده است، در حالی که سبزپوشان ذوب‌آهن تنها یک بازی را به سود خود به پایان رسانده‌اند. شش دیدار نیز در این بین با نتیجه تساوی به پایان رسیده است که از جمله آنها باید به دیدار جام حذفی سال ۹۴ اشاره کرد که با پیروزی ذوب‌آهن در ضربات پنالتی همراه بود، هرچند در آمار و ارقام، این دیدار نتیجه تساوی لحاظ می‌شود.

کد خبر 334074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.