شهردار اصفهان نشان داده که به دنبال حرکات نمایشی نبوده است

صبح امروز جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، دیدگاهها و پیشنهادات خود را برای اداره شهر با شهردار اصفهان در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار اصفهان، صبح امروز میهمان شورای اسلامی شهر بود که جمعی از اعضا پس از ارائه گزارش سه ماهه عملکرد مدیریت شهر، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

مردم به دنبال برخورد با فساد سیستماتیک هستند

مهدی مزروعی، عضو شورای شهر با بیان اینکه شهردار اصفهان در ماه‌های اخیر به خوبی نشان داده که در جایگاه درست خود قرار گرفته و به دنبال حرکات نمایشی نبوده است، گفت: مردم در انتخابات شورا نشان دادند که به دنبال تغییر هستند و می‌خواهند با فساد سیستماتیک برخورد شود، البته شهردار اصفهان این موضوع را به خوبی درک کرده، اما در اساسنامه‌های شهرداری نیز باید فکری شود چون در حال حاضر دچار آشفتگی امور حقوقی هستیم.

پیش بینی کاهش۴۰ درصدی بودجه فرهنگی شهر در سال آینده

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا از کاهش ۴۰ درصدی بودجه فرهنگی در سال آینده خبرداد و اظهارکرد: اگر بودجه فرهنگی کاهش یابد، پرداختن به مسایل شهری مشکل می‌شود و شهر به سمت افسردگی و افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهد رفت.

وی اضافه کرد: باید به سوی توسعه امکانات تفریحی و ورزشی در شهر حرکت کنیم، زیرا بدون گسترش فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی نمی‌توانیم به اهداف دست پیدا کنیم.

اصفهان، شهری برنامه محور است

امیر احمد زندآور، عضو شورای شهر، اصفهان را شهری برنامه محور بر اساس خرد جمعی دانست و گفت: هرکدام از این ویژگی‌ها بیانگر این است که چشم اندازهای شهر بر اساس اخلاق و کرامت شکل گرفته است.

وی اظهارامیدواری کرد: در سال ۱۴۰۴ شهری روان و سرسبز داشته باشیم، که البته برای تحقق این مهم شهردار اصفهان باید دیدگاهی بر همین سبک داشته باشند و شهروندان را در جریان امور قرار دهد، برگزاری ۱۸ جلسه هم اندیشی با مردم و کارشناسان شهر، اقدام ارزشمندی است، اما روند پروژه‌های عمرانی نیز نباید کند پیش برود.

پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران

علیرضا نصراصفهانی، نایب رییس شورای شهر با بیان اینکه رویکرد شفاف‌سازی باید در بودجه‌ریزی مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای رفع مشکلات نیاز به یکپارچگی و وحدت رویه فعالیت‌های شهرداران استان داریم، زیرا امروز شهرهای اطراف هزینه‌های زیادی را بر اصفهان تحمیل می‌کنند.

وی ادامه داد: در خصوص تاب آوری مردم و تأمین معاش آنها نیز اقدام اساسی صورت بگیرد که در این راستا باید فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران داخلی و خارجی پهن شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارامیدواری کرد: شرایط بهتری را تا پایان سال برای دستیابی به بودجه داشته باشیم، البته باید به حقوق کارگران و کارمندان توجه شده تا به تأخیر نیفتد.

اصفهان را به مردمانش برگردانیم

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اظهارکرد: برخی پروژه‌های شهری در اصفهان بدون طراحی اولیه آغاز شده است، که این اقدام در دنیا بی سابقه است.

وی ادامه داد: دیگر زمان آن رسیده است که اصفهان را به مردمانش برگردانیم، به همین دلیل پروژه‌های ملی و فرامنطقه ای به درد اصفهان نمی خورد، زیرا شهروندان باید آسایش داشته باشند تا گردشگر به شهر بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت برنامه‌ریزی نیز باید بررسی شود افراد چه تخصصی دارند، زیرا بسیاری از افراد تخصص مرتبط با این حوزه را ندارند که این شرایط ناامیدکننده است.

برای بحران ناکارآمدی در شهر فکری شود

مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان ناکارآمدی و عدم پویایی در شهر را عامل اصلی مشکلات متعدد  دانست و گفت: در یک دهه گذشته هیچ تعاملی بین مدیران ایجاد نشده و همواره شاهد رفتارهای تقابلی بوده ایم، بنابراین باید برای بحران ناکارآمدی در شهر فکری شود زیرا بلند شدن صدای معترضان به دلیل همین تبعیض‌هاست که مدیریت شهری هم در آن تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: اولین گام برای بهبودی وضعیت فعلی این است که مسئولان شهری به اجماع برسند، بنابراین باید به دنبال بهترین و شفاف‌ترین راه حل برای معضلات باشیم و مسئله را به شهرداری قبلی یا فعلی بسط ندهیم چون مسائل به شهرداری همه کلانشهرها مربوط می شود.

کد خبر 334054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.