۳۰ دستگاه اتوبوس تازه نفس وارد شهر می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از اضافه‌شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: نصب فیلتر در مسیر خروجی اگزوز اتوبوس‌ها برای کاهش آلودگی هوا در دستور کار است.

قدرت افتخاری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تاکید بر بهسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان، اظهارکرد: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر اتوبوس جدیدی به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه نشده، عمر این ناوگان افزایش یافته است، اما فعالیت‌های مختلفی برای کاهش آلاینده‌های ناشی از سوخت دیزل از جمله معاینه فنی اتوبوس‌ها و کاهش تعداد اتوبوس‌های فرسوده که نقش زیادی در دودزایی داشته‌اند، انجام شده است.

وی تاکید کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۰۰دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان اضافه شد و تا دهه فجر امسال نیز ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر به این ناوگان اضافه می‌شود که نقش مهمی در کاهش میزان آلاینده‌ها خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ دستگاه اتوبوس گازسوز در شهر فعال است، گفت: در روزهایی که هوا آلوده است، سعی می‌کنیم تمام این اتوبوس‌ها را در خطوط فعال کنیم، ضمن اینکه اتوبوس‌های دودزا به معاونت فنی ارجاع داده می‌شود تا تعمیرات لازم برای کاهش دود خروجی از اگزوز انجام شود.

وی ادامه داد: نصب فیلتر در مسیر خروجی اگزوز اتوبوس‌ها برای کاهش آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفته تا چنانچه آزمایش‌ها و ارزیابی‌های انجام شده نتایج خوبی به همراه داشت، در صورت تامین هزینه‌ها، در مقیاس وسیع‌تر اجرا شود.

افتخاری یادآور شد: در حال حاضر ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهر اصفهان در دو هزار کیلومتر خط و سه شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند و روزانه ۵۵۰ هزار نفر مسافر از این طریق جابه جا می‌شوند.

کد خبر 334003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.