"ده هزار سیگار و دونات"؛ نقدی بر یک ناهنجاری اجتماعی

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در اصفهان گفت: نمایش "ده هزار سیگار و دونات" در نفی سیگار کشیدن به ویژه در میان بانوان با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در نگارستان امام خمینی (ره) اجرا شد.

حجت الاسلام عباس کمساری در خصوص اجرای یک نمایش در سالن نگارستان امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایش "ده هزار سیگار و دونات" که در نفی سیگار کشیدن به ویژه در میان بانوان است با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از تاریخ ۷ دی ماه در محل نگارستان امام خمینی (ره) به روی صحنه رفت.

 وی افزود: بر اساس مجوز این نمایش از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، نگارستان امام خمینی (ره) نیز سالن خود را در اختیار عوامل کار قرار داده و این نمایش در این محل بر روی صحنه رفته است.

همچنین مرتضی کمساری، کارگردان این نمایش نیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع نمایش، در مورد چند دختر جوان است که سیگار می کشند و با این چالش روبرو هستند که آیا می توانند سیگار را ترک کنند یا خیر؟ پدر یکی از این دخترها به دلیل سیگار کشیدن فوت کرده و آن ها را با این تردید روبرو کرده است.

وی افزود: متاسفانه امروزه شاهد رواج سیگار کشیدن در میان دختران هستیم و این نمایش در واقع نقدی بر این ناهنجاری است. همین که دختران مخفیانه سیگار می کشند یعنی به بد بودن این امر واقف هستند پس چه بهتر که آن را ترک کنند.

کمساری ادامه داد: مضمون نمایش "ده هزار سیگار و دونات" لجاجت است و علاوه بر ارادتی که به الکس فرون نمایشنامه نویس استرالیایی آن داشته ام، پرداختن به این موضوع را دغدغۀ خود می دانستم.

نمایش "ده هزار سیگار و دونات" به کارگردانی مرتضی کمساری از ۷ دی ماه در محل نگارستان امام خمینی بر روی صحنه رفته است و فردا ۱۸ دی ماه به پایان می رسد

 خبرگزاری ایمنا براساس رسالت رسانه ای خود، پرداختن تصویری و خبری به موضوعات مختلف فرهنگی و هنری دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان را جزء برنامه های اطلاع رسانی خود قرار داده است.

کد خبر 333998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.