ساخت سالن مطالعه استاندارد در شهرضا

شهرضا - رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا گفت: در شهرضا سالن مطالعه استاندارد وجود ندارد، اما با الحاق زمینی به مساحت ۶۰۰ متر به کتابخانه مرکزی شهرستان، زمینه ساخت این سالن فراهم می‌شود.

فاطمه پورخاقان در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا اظهار کرد: باتوجه به شمار انبوه دانشجویان، دانش‌آموزان و مراجعه کنندگان به کتابخانه‌ها در شهرضا، این شهرستان نیازمند ساخت سالن مطالعه استاندارد است.

وی ادامه داد: در کنار کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا قطعه زمینی به مساحت ۶۰۰ متر وجود دارد که در مالکیت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و از سال ۱۳۹۰ پیگیری‌ها برای تملک این قطعه زمین آغاز شد که با تلاش نماینده شهرضا رایزنی با وزیر نفت با آن موافقت شد.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا گفت: با الحاق این قطعه زمین به کتابخانه مرکزی شهرستان زمینه مناسب برای ساخت سالن مطالعه استاندارد در شهرضا فراهم می‌شود.

پورخاقان با بیان اینکه جمعیت این شهرستان در حال حاضر حدود ۱۶۰ هزار نفر است، اظهار کرد: مساحت کتابخانه مرکزی شهرستان پنج هزار و ۴۶۰ متر و زیربنای آن چهار هزار ۸۱۰ متر است.

وی اضافه کرد: تعداد شش هزار و ۸۵۰ عضو کتابخانه مرکزی شهرستان از ۱۰۳ هزار جلد کتاب موجود در این کتابخانه استفاده می‌کنند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا تصریح کرد: براساس سند ۱۴۰۴ باید به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت شهرستان، هشت متر فضای کتابخانه‌ای و به ازای هر شهروند چهار جلد کتاب وجود داشته باشد.

کد خبر 333992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.