ذوب‌آهن دیگر همدرد سپاهان نیست

تا قبل از آغاز هفته هجدهم لیگ برتر سپاهان و ذوب‌آهن از یک نظر شبیه هم بودند اما طلسم‌شکنی سبزپوشان باعث شد تا آنها در آستانه شهرآورد اصفهان دیگر به درد همشهری گرفتار نباشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درباره دیدارهای دو تیم اصفهانی در هفته هجدهم لیگ برتر ذکر چند نکته لازم است:

ذوب‌آهن طلسمش را شکست؛ سپاهان، نه

تا پایان رقابتهای هفته هفدهم لیگ برتر تیم‌های اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان در کنار سپیدرود رشت، استقلال خوزستان، نفت تهران و سیاه‌جامگان مشهد شش تیمی بودند که هرگز موفق به کسب دو برد متوالی در لیگ هفدهم نشده بودند. همچنین ذوب‌آهن تنها تیم نیمه بالایی جدول به حساب می‌آمد که هنوز نتوانسته بود دو مسابقه پشت سر هم را با پیروزی پشت سر بگذارد. با توقف سپاهان برابر پارس جنوبی، طلایی‌پوشان باز هم نتوانستند پس از یک پیروزی قاطع به نوار بردهای خود دست‌کم برای یک هفته ادامه دهند، اما ذوب‌آهن در هفته هجدهم برابر پیکان به برتری رسید تا با توجه برد هفته پیش مقابل گسترش فولاد طلسم سبزپوشان از این حیث باطل شود. به این ترتیب، تعداد تیم‌هایی که هنوز در لیگ هفدهم دو پیروزی پیاپی کسب نکرده‌اند به پنج تیم کاهش یافت.

تکرار اتفاق پنج هفته پیش به شکل معکوس

در مسابقه‌ کم افت و اخیزی که با تساوی بدون گل پایان یافت طبیعتاً هیچ‌یک از بازیکنان سپاهان از جمله برترین گلزن فصل جاری این تیم موفق نشدند تا در هجدهمین هفته از لیگ برتر به شمار گل‌هایشان بیفزایند. در عوض، بهترین گلزن ذوب‌آهن با گشودن دروازه پیکان در ورزشگاه نقش جهان به شمار گل‌های خود در لیگ هفدهم افزود.

به این ترتیب، تعداد گل‌های مرتضی تبریزی به عدد هفت رسید و با مجموع گل‌های جلال‌الدین علی‌محمدی برابر شد تا اتفاقی که پیشتر در سیزدهمین هفته از لیگ برتر افتاده بود این بار به شکلی معکوس تکرار شود. در آن مقطع، علی‌محمدی با گلزنی به صنعت نفت آبادان جمع گل‌هایش را به عدد پنج رساند و در عنوان سومین گلزن برتر لیگ هفدهم با تبریزی شریک شد. با گذشت پنج هفته از آن زمان، هافبک‌های سپاهان و ذوب‌آهن نفری دو گل به جمع گل‌هایشان افزوده‌اند تا رقابت شانه به شانه آنها با یکدیگر همچنان ادامه داشته باشد.

شور و اشتیاق فروکاسته‌ تازه‌واردها

دیدارهای دو تیم اصفهانی در هفته هجدهم لیگ برتر از یک نظر به هم شباهت داشت و آن اینکه استقبال تماشاگران از آن زیاد نبود. از بازی ذوب‌آهن و پیکان به مانند اکثر دیدارهای خانگی تیم اصفهانی در فصل جاری به زحمت چند صد تماشاگر دیدن کردند. تعداد هواداران حاضر در ورزشگاه تختی جم البته به کمی تماشاگران نقش جهان نبود، اما از جمی‌ها توقع استقبال پُرشورتری می‌رفت.

جمعیت جم طبق آخرین سرشماری فقط کمی بیش از ۳۰ هزار نفر است و این یعنی که با توجه به حضور ۳۰۰۰ تماشاگر در ورزشگاه تختی ۱۰ درصد مردم این شهر کوچک بازی سپاهان را از نزدیک دیدند. اما نکته اینجاست که از دیدارهای آغازین این تیم تازه‌وارد در لیگ هفدهم استقبال به مراتب بهتری به عمل می‌آمد. برای مثال، از بازی این تیم برابر پیکان در هفته دوم که نخستین دیدار خانگی این تیم در تاریخ مسابقات لیگ برتر محسوب می‌شد، ۵۰۰۰ هوادار دیدن کردند. در دیدار برابر صنعت نفت آبادان که دومین بازی خانگی پارس جنوبی بود ۱۲ هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی حضور به هم رساندند. این تعداد در دیدار با استقلال تهران که سومین میزبانی لیگ برتری جمی‌ها به حساب می‌آمد حتی به ۲۰ هزار نفر هم رسید. از شور و اشتیاق هواداران پارس جنوبی از اواخر نیم‌فصل نخست به تدریج کاسته شد و در ادامه به جایی رسید که در هفته هجدهم فقط ۳۰۰۰ نفر از آنها برای تشویق تیمشان برابر پُرافتخارترین تیم لیگ برتر به ورزشگاه تختی رفتند.

اجرای کم‌دردسر طرح کی‌روش

هفته هجدهم نخستین هفته از لیگ برتر بود که به موازات و پس از اتمام آن برنامه ریکاوری جسمی و ذهنی مدنظر سرمربی تیم ملی برای ملی‌پوشان اجرا می‌شد. اعتراض نرم هفته گذشته زلاتکو کرانچار درباره چگونگی ابلاغ این طرح که در ادامه بیانیه کارلوس کی‌روش علیه او و همچنین موضع‌گیری رییس فدراسیون فوتبال را در پی داشت این ذهنیت را به وجود آورد که شاید سرمربی سپاهان علاقه‌ای به همکاری ندارد. اما سرمربی سپاهان در آستانه شروع این برنامه در نشست خبری پیش از دیدار با پارس جنوبی با اعلام اینکه از همان ابتدا هم مخالفتی با در اختیار گذاشتن بازیکنانش نداشته است، از پیروی باشگاه اصفهانی از دستور فدارسیون خبر داد. اتفاقاً دو ملی‌پوش سپاهان نخستین گروه از بازیکنان بودند که در این طرح شرکت کردند. یک روز بعد، سه ملی‌پوش ذوب‌آهن نیز برای انجام ریکاوری در ساختمان PEC حاضر شدند تا پنج بازیکن فوتبال اصفهان پس از فراغت از دیدارهای خود در هفته هجدهم لیگ برتر در این برنامه شرکت کرده باشند.

تداوم نیمکت‌نشینی مدافع ملی‌پوش

از نیمه دوم دیدار با سایپا در هفته شانزدهم لیگ برتر تغییر مهمی در خط دفاعی سپاهان ایجاد شد. زلاتکو کرانچار که از عملکرد سعید آقایی در نیمه نخست آن مسابقه رضایت نداشت بین دو نیمه او را با یک مهاجم یعنی مهدی شریفی تعویض کرد تا در ادامه تیمش با سه دفاع به بازی ادامه دهد. نیمکت‌نشینی آقایی در دیدار منجر به برد پُرگل برابر پدیده هم ادامه یافت. از آنجا که سرمربی سپاهان علاقه‌ای نداشت تا به ترکیب تیم برنده دست بزند در بازی با پارس جنوبی برای دومین مرتبه پیاپی این مدافع ۲۲ ساله را روی نیمکت نشاند. البته آقایی در این دیدار برخلاف بازی قبلی برای دقایقی فرصت بازی پیدا کرد و پس از آن هم به عنوان یکی از دو نماینده سپاهان در تیم ملی همراه علی کریمی در برنامه ریکاوری مدنظر کارلوس کی‌روش شرکت کرد.

کد خبر 333967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.