روز اعاده حیثیت خریدهای جنجالی

نخستین پیروزی خانگی ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم به لطف درخشش بازیکنانی به دست آمد که جذبشان انتقادات زیادی را متوجه باشگاه اصفهانی کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درباره برتری دو بر یک ذوب‌آهن برابر پیکان در هفته هجدهم لیگ برتر نکات زیر قابل‌ذکر است:

دو سال و هفت ماه و ۲۰ روز بعد

تا پیش از این آخرین بازی رسمی اکبر ایمانی برای ذوب‌آهن به هفته پایانی لیگ چهاردهم مربوط می‌شد. در آن مسابقه که بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه ۹۴ در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار شد و با تساوی بدون گل پایان یافت ایمانی در دقایق پایانی به جای مهدی رجب‌زاده به زمین آمد.

این بازیکن ملی‌پوش با قرار گرفتن در ترکیب اصلی ذوب‌آهن در دیدار با پیکان از هفته هجدهم لیگ برتر پس از دو سال و هفت ماه و ۲۰ روز یک بار دیگر با پیراهن تیم اصفهانی به میدان رفت.

از قضا مثل آخرین مسابقه‌اش برای ذوب‌آهن، ایمانی در نخستین بازی خود پس از بازگشت به تیم اصفهانی هم با یکی از کاپیتان‌های این تیم تعویض شد، با این تفاوت که این بار به عنوان بازیکن ذخیره به زمین نیامد بلکه جای خود در ترکیب اصلی را به قاسم حدادی‌فر داد.

اعاده حیثیت به سبک خریدهای زمستانی

خریدهای زمستانی امیر قلعه‌نویی در نقل و انتقالات نیم‌فصل انتقادات زیادی را متوجه سرمربی ذوب‌آهن کرده بود. منتقدان اصرار داشتند که قلعه‌نویی به ازای نفرات کلیدی مهمی که ذوب‌آهن در نقل و انتقالات از دست داده به سراغ نفراتی رفته است که از روزهای اوجشان فاصله دارند. انتقادات مشخصاً متوجه جذب بختیار رحمانی و میلاد فخرالدینی بود که خریدهای درخوری برای نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به حساب نمی‌آمدند.

گل پیروزیبخش ذوب‌آهن در دیدار با پیکان اما با نقش‌آفرینی مستقیم و همزمان خریدهای جنجالی این تیم به ثمر رسید. در این صحنه، رحمانی با پاس عمقی خود فخرالدینی را در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان حریف قرار داد  تا این دو بازیکن جدید سهم پُررنگی از برد خانگی تیم اصفهانی داشته باشند و انتقادات نسبت به جذب آنها دست‌کم تا اطلاع ثانوی فروکش کند.

دو روز متفاوت در نقش جهان

قرعه مسابقات لیگ هفدهم به گونه‌ای بود که پیکان در دور رفت به ترتیب میزبان و میهمان ذوب‌آهن و سپاهان بود. به این ترتیب، حجت حق‌وردی که فصل گذشته پیراهن ذوب‌آهن را بر تن داشت قبل از رویارویی با تیم سابقش در اصفهان باید بازی با سپاهان در ورزشگاه نقش جهان را تجربه می‌کرد. در دیدار با سپاهان از هفته دوازدهم لیگ برتر، حق‌وردی و سایر مدافعان پیکان عملکرد درخشانی داشتند و در کنار سنگربان جوانشان نقش پُررنگی در بسته نگه داشتن دروازه این تیم ایفا کردند. مدافعان پیکان اما در بازگشت به ورزشگاه نقش جهان روز خوبی را پشت سر نگذاشتند تا جایی که حتی مجید جلالی در نشست خبری پس از باخت به ذوب‌آهن از عملکرد آنها انتقاد کرد.

رشید از رکودشکنی بازماند

تا پیش از آغاز رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر، ذوب‌آهن در سه مسابقه قبلی خود گلی دریافت نکرده بود. به همین خاطر، سنگربان ملی‌پوش این تیم امیدوار بود تا در دیدار خانگی برابر پیکان برای چهارمین بار متوالی کلین‌شیت کند تا در روزهایی که سنگربانان تیم‌های سرخابی پایتخت یکی پس از دیگری رکوردهای تاریخی از خود به جای می‌گذارند از رقبایش در تیم ملی عقب نماند. ضربه ایستگاهی مهارناپذیر محمدصادق بارانی اما به روند گل نخوردن رشید مظاهری خیلی زودتر از آنچه انتظار داشت پایان داد.

کد خبر 333955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.