ماشین ذوب‌آهن سرعت گرفت/ خط و نشان قلعه‌نویی برای سپاهان

تیم فوتبال ذوب‌آهن با شکست پیکان، نخستین برد خانگی خود در نیم‌فصل دوم لیگ را جشن گرفت تا با آمادگی بیشتری به استقبال شهرآورد نصف‌جهان برود.

خبرگزاری ایمنا-

هفته هجدهم  لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

ذوب‌آهن ۲ - پیکان تهران یک

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: ۲۰۰ نفر

گل‌ها: مرتضی تبریزی دقیقه ۱۲ و میلاد فخرالدینی دقیقه ۶۲ برای ذوب‌آهن؛ محمدصادق بارانی دقیقه ۵۵ برای پیکان

اخطار: میلاد فخرالدینی، کی‌روش استنلی و بختیار رحمانی از ذوب‌آهن

داور: مهدی مرجان‌زاده  کمک‌ها: سعید علی نژادیان، یعقوب سخندان

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمدنژاد مهدی، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، جرج ولسیانی، اکبر ایمانی (۶۲- قاسم حدادی‌فر)، بختیار رحمانی (۹۰- مهدی رجب‌زاده)، سیدمحمدرضا حسینی (۷۶- محمدرضا عباسی)، مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم فوتبال پیکان: پیام نیازمند، امیرحسین صادقی، حجت حق وردی، مهدی شیری، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی (۵۵- مهدی مومنی)، صادق بارانی، ابوالفضل ابراهیمی، آرفنگ دافه، شاهین ثاقبی (۷۰- امیر روستایی) و کنت ایکه چوکو (۸۱- فراز امامعلی)

سرمربی: مجید جلالی

شرح بازی:

ذوب‌آهن بعد از برد هفته گذشته خودش در مقابل گسترش فولاد تبریز در حالی میزبان پیکان بود که شاگردان مجید جلالی بعد از روزهای خوبی که در نیم‌فصل نخست لیگ داشتند دچار یک افت تدریجی شده‌اند و همین مسأله شانس برتری ذوب‌آهن در این بازی را زیاد کرده بود.

بازی در نیمه نخست با برتری کامل ذوب‌آهن دنبال شد و شاگردان امیر قلعه‌نویی از سه فرصت گلی که بدست آوردند توانستند نهایت اسفاده را ببرند و مرتضی تبریزی بر روی یکی از همین موقعیت‌ها دروازه حریف را باز کرد تا نیمه نخست با برتری نماینده فوتبال اصفهان به پایان برسد. با شروع نیمه دوم این انتظار وجود داشت که پیکان برای جبران گل خورده پیش بکشد، اما بازی خوبی خط دفاعی ذوب‌آهن به تیم حریف اجازه پیشروی نداد ولی از طرف دیگر پیکان بر روی یک تک موقعیت که بر روی ضربه ایستگاهی به دست آورد دروازه حریف خودش را باز کرد تا به گرفتن امتیاز در این بازی امیدوار شود. در ادامه، ذوب‌آهن باز هم برای زدن گل دوم پیش کشید و میلاد فخرالدینی در دقیقه ۶۲ با نفوذی به موقع موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند تا در نهایت این بازی با برتری ۲ بر یک ذوب‌آهن به پایان برسد.

با این نتیجه ذوب‌آهن دومین برد متوالی خودش در نیم فصل دوم لیگ را کسب کرد تا با روحیه‌ای خوب آماده نبرد در مقابل سپاهان شود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ ذوب‌آهن (دقیقه ۱۲): محمدرضا حسینی با مانور روی توپ وارد محوطه جریمه پیکان شد و توپ را به پشت محوطه شش قدم ارسال کرد که مرتضی تبریزی زودتر از مدافعان پیکان خودش را به توپ رساند و با یک ضربه سر محکم توپ را به گوشه دروازه پیکان فرستاد.

۱-۱ پیکان (دقیقه ۵۵): یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن چسبیده به قوس محوطه نصیب پیکان شد و محمدصادق بارانی با یک ضربه فنی و دقیق توپ را به کنج دروازه ذوب‌آهن فرستاد تا کار به تساوی کشیده شود.

۱-۲ ذوب‌آهن (دقیقه ۶۲): پاس عمقی بختیار رحمانی در قلب دفاعی پیکان به فخرالدینی رسید تا این بازیکن با یک بغل پای دقیق در یک موقعیت تک به تک، دروازه پیکان را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۸- پاس دافه در داخل محوطه جریمه به ابوالفضل ابراهیمی رسید که این بازیکن با ضربه‌ای زمینی توپ را به سمت دروازه ذوب‌آهن زد و رشید مظاهری با پا توپ را برگشت داد.

دقیقه ۲۰- محمدرضا حسینی در یک موقعیت تک به تک از پشت محوطه شش قدم توپ را مماس با تیر عمودی دروازه پیکان به بیرون زد.

دقیقه ۲۸- سانتر فخرالدینی به پشت شش قدم ارسال شد اما کی روش ساتنلی با یک ضربه سر بی دقت توپ را به بالای دروازه پیکان زد.

دقیقه ۵۳- ضربه سر مدافعان پیکان توسط حمید بوحمدان از روی خط دروازه ذوب‌آهن برگشت داده شد.

دقیقه ۵۳- بر روی یک ضد حمله ابتدا شوت بختیار رحمانی توسط نیازمند برگشت داده شد، ولی در ریباند هم در دو مرحله ضربات رحمانی و استنلی توسط دروازه‌بان و مدافعان پیکان برگشت داده شد.

دقیقه ۶۸- پاس زمینی دافه به داخل محوطه جریمه با اثرگذاری فخرالدینی روی توپ به مهدی مومنی نرسید.

دقیقه ۷۰- بر روی یک ضد حمله ضربه بغل پا ولی بی دقت مرتضی تبریزی به کنار دروازه پیکان رفت.

دقیقه ۸۰- شوت بارانی از پشت محوطه جریمه به طرز خطرناکی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۹۰- پاس خطرناک فراز امامعلی در گوشه محوطه شش قدم به مهدی مومنی رسید، ولی این بازیکن با وجود تکل بلندی که زد نتوانست به توپ برسد.

اتفاق ویژه:

ثبت اولین برد خانگی ذوب‌آهن در نیم فصل دوم لیگ و ادامه روند ناکامی‌های پیکان در مقابل ذوب‌آهن از اتفاقات مهم این بازی بود.

بهترین بازیکن:

میلاد فخرالدینی در سمت راست زمین دوندگی زیادی داشت و گل برتری تیمش را هم به ثمر رساند.

کد خبر 333890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.