همسایه‌های شبیه هم

حریفان این هفته دو تیم اصفهانی از این نظر به هم شبیه‌اند که در ماه‌های اخیر دچار افت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان و ذوب‌آهن در هجدهمین هفته از لیگ برتر به مصاف حریفانی می‌روند که هفته قبل در قالب مسابقه‌ای رو در رو با هم دیدار کردند. پیکان و پارس جنوبی که در هفته هفدهم در ورزشگاه شهدای شهر قدس به تساوی یک بر یک برابر یکدیگر رضایت دادند، این هفته به ترتیب در استادیوم نقش‌جهان و ورزشگاه تختی جم میهمان و میزبان ذوب‌آهن و سپاهان هستند.

به غیر از دیدار با تیم‌های اصفهانی در یک هفته واحد، حریفان پیش روی سپاهان و ذوب‌آهن که در حال حاضر پشت سر هم در رده‌های سوم و چهارم جدول جای گرفته‌اند یک وجه اشتراک جالب دیگر نیز با هم دارند و آن اینکه هر دو تیم کم و بیش در شش هفته اخیر به سیری قهقرایی دچار شده‌اند.

افت شگفتی‌سازان از کجا شروع شد؟

پارس جنوبی پس از آنکه در هفته دوازدهم نخستین باختش در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را در ورزشگاه غدیر برابر فولاد تجربه کرد، در هفته سیزدهم نیز در ورزشگاه خانگی خود دوئل صدرنشینی را به پرسپولیس واگذار کرد. شاگردان مهدی تارتار که در شش هفته اخیر لیگ برتر تنها یک مرتبه رنگ برد را دیده‌اند، دور برگشت لیگ هفدهم را هم با شکست خانگی برابر گسترش فولاد آغاز کردند.

از صدرنشینی تا رتبه سوم

این تیم تازه‌وارد به لیگ برتر که یک‌سوم از زمان دور رفت را در بالاترین نقطه جدول رده‌بندی سپری کرد، به واسطه نتایج ضعیفی که در شش هفته اخیر گرفته نه تنها به تدریج از صدر جدول دور شده است که هفته گذشته رده دوم را هم به نفع فولاد خوزستان از دست داد تا حتی دیگر عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده صدرنشین فعلی لیگ را هم در اختیار نداشته باشد.

برد نحس برابر سپاهان!

اما سیر قهقرایی در شش هفته اخیر لیگ برتر برای حریف پیش‌روی ذوب‌آهن حتی محسوس‌تر از حریف آتی سپاهان بوده است. پیکان که در فاصله هفته‌های پنجم تا یازدهم لیگ برتر هفت پیروزی متوالی برابر تیم‌های فولاد خوزستان، پرسپولیس و نفت تهران، سیاه‌جامگان مشهد، گسترش فولاد و تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان کسب کرد، پس از آنکه نوار بردهای متوالی‌اش در دیدار خانگی برابر صنعت نفت آبادان از هفته دوازدهم پاره شد، تا به امروز دیگر رنگ برد در لیگ برتر را به خود ندیده است. به عبارت دیگر، شاگردان مجید جلالی پس از آنکه سپاهان را به شکلی دراماتیک در ورزشگاه نقش‌جهان شکست دادند به سیری قهقرایی گرفتار آمدند.

شش هفته ناکامی و فقط یک پله سقوط

ظرف شش هفته اخیر لیگ برتر در کارنامه خودروسازان تهرانی چهار تساوی و دو باخت به ثبت رسیده است. جالب آنکه در نتیجه این روند نزولی پیکان تنها یک پله در جدول سقوط کرده و تنها از رتبه سوم به رده چهارم رسیده است. در واقع، پیکان ظرف آن هفت هفته کذایی آنقدر امتیاز جمع کرد که با اتکای به آن به این راحتی از جمع بالانشینان فاصله نخواهند گرفت.

کمک ذوب‌آهن به صعود استقلال؟

اگر افت ادامه‌دار پیکان به هفتمین هفته پیاپی کشیده شود، احتمال زیادی وجود دارد که خودروسازان از رده چهارم پایین‌تر بیایند، به خصوص که استقلال در این مدت با طی کردن روندی کاملاً برعکس آنها به یک ‌امتیازی و یک‌ قدمی این تیم رسیده است. به عبارت دیگر، بسته به نتیجه‌ای که در دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و پیکان در ورزشگاه نقش جهان رقم می‌خورد، آبی‌های پایتخت این شانس را پیدا خواهند کرد که به شرط کسب امتیاز از دیدار تقریباً همزمان بیرون از خانه برابر تراکتورسازی جای خودروسازان را در رده سوم جدول اشغال کنند.

کد خبر 333774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.