جذب سرمایه گذار از مسیر ایده‌های نوآورانه می‌گذرد

لنجان-شهردار باغبادران گفت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در شهر باغبادران نهفته است و با شناسایی و معرفی آنها این منطقه می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری و سرمایه‌گذاری مبدل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اردشیر محمدی در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شهر باغبادران، اظهار کرد: این شهر در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان اصفهان و ۴۰ کیلومتری شمال شرق شهرکرد در کنار جاده ارتباطی اصفهان-شهرکرد واقع شده و این شهر دارای ظرفیت‌هایی طبیعی، آب و هوا و مناظر زیبایی است که گردشگران را از کل کشور به این منطقه جذب می‌کند.

وی افزود: باغبادران در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه گردشگری از پتانسیل‌های منحصر بفردی برخوردار است، چرا که رهگذر تاریخ، ردپای خود را به روشنی و وضوح در این شهر بجای گذاشته و در کنار جاذبه‌های طبیعی این شهر را می‌توان یکی از با ارزش‌ترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی کشور دانست.

شهردار باغبادران تصریح کرد: شهر باغبادران شهری است، که دارای استعدادهای طبیعی و انسانی مختلف است، این شهر دارای ۱۲ هزار نفر جمعیت بوده، اما به دلیل اینکه شهر باغبادران مرکز بخش باغبهادارن است، بیش از ۵۰ هزار نفر از خدمات آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی شهر باغبادران، بسیار مناسب است و در ساحل رودخانه زاینده‌رود واقع شده و به دلیل اینکه این شهر مدخل توزیع آب شرب مردم استان است، همواره رودخانه زاینده‌رود سرزنده و جاری است، که این خود عاملی مهم در جذب گردشگر به شمار می‌آید.

محمدی خاطرنشان کرد: امروز برنامه‌ محوری، استفاده از ظرفیت کارشناسان و همچنین ایده‌پردازی، محور فعالیت مدیریت شهری در باغبادران است، چرا که ظرفیت‌های بالقوه‌ای در شهر باغبادران نهفته است و با شناسایی و معرفی آنها این منطقه می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری و سرمایه‌گذاری مبدل شود.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت امروزه یکی از ضرورت‌های کاری شهرداری، شوراهای اسلامی و به نوعی مدیریت شهری تهیه سند چشم انداز و برنامه استراتژیک است، از این رو شهرداری و شورای اسلامی باغبادران در دوره چهارم برآن شد تا با تهیه و تدوین سند چشم انداز  شهرداری باغبادران و همچنین تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری حریم و محدوده‌های شهر باغبادران گامی موثر و ماندگار در توسعه همه جانبه نگین گردشگری کشور بردارد.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: شهرداری باغبادران با تهیه و تدوین سند چشم‌انداز شهر برای نخستین بار فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با توجیه اقتصادی مورد مطالعه قرار داد و این مهم را در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشت و با تعامل با سرمایه‌گذارن بستر و زمینه حضور آنان امروز در باغبادران به خوبی مهیا است.

وی از کسب رتبه سوم شهر باغبادران در حوزه جذب گردشگر در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: شهر باغبادران پس از استان اصفهان و کاشان رتبه سوم جذب گردشگر در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است، چراکه این شهر در طول هفته پذیرای ۶۰ هزار نفر مسافر بوده و به آنها خدمات می‌دهد.

محمدی محور فعالیت شهرداری باغبادران را توسعه صنعت گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: جامعه میزبان، سرمایه‌گذار، گردشگر و تسهیل سرمایه‌گذاری چهار رکن اصلی فعالیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آید و امروز باغبادران به عنوان میزبان پذیرش و همراهی خوبی را با گردشگران و همچنین سرمایه‌گذاران دارد.

وی افزود: از سوی دیگر تعامل شهرداری، شورای اسلامی شهر و مردم باعث شده تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جذب شوند، همچنین حضور ۶۰ هزار نفر مسافر در طول هفته نشان از وجود ظرفیت عظیم گردشگری در این منطقه است، از این جهت همراهی ادارات و نهادها در راستای تسهیل سرمایه گذاری به عنوان رکن چهارم باید مهیا شود تا شاهد ارتقاء این شهر در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر باشیم.

شهردار باغبادران متذکر شد: امروز در شهر باغبادران باید با ایجاد تعامل بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مقدمات حضور بیشتر سرمایه گذاران فراهم شود.

در ادامه این نشست عبدالله آقایی، رییس شورای اسلامی شهر باغبادران اظهار کرد: جذب سرمایه گذار یکی از بزرگترین دغدغه‌های امروزه در عرصه مدیریت کلان است تا با استفاده از مشارکت شهروندان گام‌های خوبی در جهت اشتغالزایی(ایجاد فرصت های شغلی)، توسعه صنعت گردشگری، ایجاد فضاهای گردشگری عمومی و ...برداشته شود.

وی افزود: در راستای تحقق این مهم باید بستر مناسب برای جذب سرمایه گذار ایجاد کرد، که باید در قدم اول از پتانسیل منطقه و شهر به لحاظ شرایط طبیعی، مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و... را در جهت ترغیب سرمایه گذاران و جذب سرمایه‌های راکد و بدون هدف استفاده کرد.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران تصریح کرد: در قدم بعدی باید با رفع موانع(در چهار چوب قانون) و تسهیل روند مراحل اداری و قانونی در ادارات و سازمان‌های مختلف از بعد انگیزشی شرایطی رامهیا کنیم تا سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف در شهر باغبادران ترغیب شوند.

وی ادامه داد: قطعا با حرکت در این مسیر شاهد رشد سرمایه گذاری و استقبال مردم در امورعام المنفعه شهر خواهیم بود تا هم شاهد بازدهی خوب و برگشت سرمایه برای سرمایه‌گذار و هم ایجاد امکانات رفاهی، تفریحی، فرهنگی و...در سطح شهر باغبادران باشیم.

آقایی اضافه کرد: باغبادران با داشتن شرایط طبیعی، محیطی و سابقه مذهبی، تاریخی و فرهنگی بسیار غنی از پتانسیل بوده و برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف ظرفیت‌های مناسبی را دارد و خوشبختانه با مشکل نبود سرمایه گذار در این شهر مواجه نیستیم و سرمایه‌گذاران متعددی آماده حضور در این عرصه هستند که تنها نیازمند حمایت مسئولان هستند.

کد خبر 333702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.