می‌خواهند بالا بروند، می‌خواهند بالا بمانند

سبزپوشان اصفهانی به امید پیوستن به تیم‌های بالای جدول به مصاف حریف افول کرده‌ای می‌روند که در تلاش است تا همچنان در جمع بالانشینان باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن از ساعت ۱۵ روز جمعه در ورزشگاه نقش جهان پذیرای پیکان است. تیم اصفهانی که نیم‌فصل دوم لیگ برتر را با توقف خانگی برابر تیم قعرنشین سیاه‌جامگان آغاز کرد هفته گذشته دوئل ۶ امتیازی از گسترش فولاد را در تبریز برد تا هم تا اندازه‌ای جبران امتیازات از دست رفته خانگی در اولین بازی دور برگشت را کرده باشد و هم پس از سه هفته حضور در نیمه پایینی جدول سرانجام به نیمه بالایی بازگردد.

دیدار خانگی برابر پیکان بهترین فرصت برای سبزپوشان اصفهانی است تا جایگاه خود را در نیمه بالایی جدول مستحکم کنند. میهمان ذوب‌آهن البته یک تیم بالانشین است که چهار پله بالاتر از میزبان اصفهانی قرار داد. با این وجود، آنچه شاگردان امیر قلعه‌نویی را به کسب همه امتیازات بازی امیدوار می‌کند سیر قهقرایی حریف ظرف ۶ هفته اخیر است. پیکان در فاصله هفته‌های پنجم تا یازدهم هفت پیروزی متوالی کسب کرد تا از این نظر در لیگ هفدهم رکورددار شود. پس از پاره شدن نوار بردهای پیاپی پیکان که با توقف خانگی برابر صنعت نفت آبادان در هفته دوازدهم اتفاق افتاد این تیم دیگر به شکل عجیبی رنگ برد را ندید تا چهار تساوی و دو باخت حاصل کار خودروسازان تهرانی در ۶ هفته اخیر لیگ برتر باشد.

پیکان در هفته‌های اخیر به دفعات به تقسیم امتیاز با حریفان رضایت داده است تا به همان دردی گرفتار آید که ذوب‌آهن تقریباً در سراسر فصل جاری به آن دچار بوده است. از قضا دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه شهدای شهر قدس نیز با تساوی به پایان رسید. این نتیجه‌ای است که به خصوص میزبان اصفهانی امیدوار است روز جمعه در ورزشگاه نقش جهان تکرار نشود.

ذوب‌آهن به امید تحکیم جایگاه خود در نیمه بالایی جدول می‌کوشد تا حداکثر امتیازات این دیدار خانگی را به حساب خود واریز کند و پیکان در تلاش برای پایان دادن به روند ناامیدکننده هفته‌های اخیر است. در حال حاضر برتری چهار امتیازی پیکان نسبت به ذوب‌آهن فاصله‌ای چهار پله‌ای بین دو تیم ایجاد کرده است. در چنین شرایطی، همچنانکه طرف اصفهانی میدان، پیشروی به سمت رده‌های بالای جدول را هدف خود قرار داده میهمان تهرانی درصدد است تا با کسب امتیاز از این مسابقه همچنان در جمع بالانشینان باقی بماند.

سبزپوشان اصفهانی خاطره خوشی از آخرین رویارویی خانگی خود با پیکان دارند. آنها در هفته دوازدهم از لیگ شانزدهم با هت‌تریک مرتضی تبریزی حریف تهرانی را در ورزشگاه فولادشهر شکست دادند. نتیجه‌ای که اگر آخر هفته جاری ولو با گل‌های کمتر در ورزشگاه نقش جهان تکرار شود احتمالاً ذوب‌آهن را در مسیر صعود به رده‌های بالاتر جدول قرار خواهد داد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، گئورگی ولژیانی، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، محمد ستاری، حمید بوحمدان، ربیع عطایا، سیدمحمدرضا حسینی، بختیار رحمانی، مرتضی تبریزی و استنلی سوآرز

پیکان: پیام نیازمند، حجت حق‌وردی، امیرحسین صادقی، مهدی شیری، آرمان قاسمی، محمدصادق بارانی، ماهان رحمانی، ابوالفضل ابراهیمی، مهدی مؤمنی، شاهین ثاقبی و امیر روستایی

کد خبر 333701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.