ادامه روند خوب یا پایان سیر قهقرایی؟

طلایی‌پوشان اصفهانی در تلاش برای تداوم بخشیدن به روند نسبتاً خوبشان در نیم‌فصل دوم حریفی را پیش روی خود می‌بینند که پیش‌بینی‌های گذشته درباره آغاز تدریجی سیر قهقرایی‌اش در هفته‌های اخیر به واقعیت نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان از ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه فردا در ورزشگاه تختی جم به مصاف پارس جنوبی می‌رود.

شاگردان زلاتکو کرانچار که دور برگشت لیگ هفدهم را با تساوی بیرون از خانه برابر سایپا و برد پُرگل خانگی مقابل پدیده شروع کرده‌اند امیدوارند تا همچنان به روند خوبشان در نیم‌فصل دوم ادامه دهند. آنها در هجدهمین هفته از لیگ برتر حریفی را پیش روی خود می‌بینند که یک‌سوم از دور رفت را در بالاترین نقطه جدول سپری کرد. سیر نزولی صدرنشین سابق لیگ اما از ۶ هفته پیش یعنی درست از زمانی آغاز شد که این تیم اولین باخت لیگ برتری خود را برابر فولاد تجربه کرد. پس از آن این تیم تازه‌وارد تقابل رو در رو با پرسپولیس را هم واگذار کرد تا نه تنها رقابت صدرنشینی را به این حریف باخته باشد که در ادامه جایگاه خود در رده دوم را هم به نفع فولاد از دست بدهد.

در بازی رفت پارس جنوبی در حالی برای دیدار با سپاهان به ورزشگاه نقش جهان آمد که عنوان صدرنشین وقت لیگ برتر را یدک می‌کشید. این تیم تازه‌وارد اولین حضور خود در سطح اول فوتبال ایران را با دو برد پیاپی آغاز کرد تا اینکه در هفته سوم در ورزشگاه نقش جهان به تقسیم امتیازات با سپاهان رضایت داد. به عبارت دیگر، سپاهان اولین تیمی بود که در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر از پارس جنوبی امتیاز گرفت. البته میهمان جمی در آن مسابقه حتی در آستانه شکست قرار داشت اما پس از ۱۰ نفره شدن تیم اصفهانی، در واپسین دقایق از وقت‌های تلف‌شده بازی را به تساوی کشاند و از شکست گریخت.

دیدار برگشت دو تیم اما در شرایطی برگزار می‌شود که پارس جنوبی نه تنها دیگر صدرنشین شگفتی‌ساز لیگ نیست بلکه به آن به چشم تیمی نگاه می‌شود که در هفته‌های اخیر در سراشیبی قرار گرفته و به مرور از صدر جدول دور شده است. در مقابل، سپاهان هم پس از پیروزی قاطع هفته گذشته حکم غول خفته‌ای را دارد که به تازگی از خواب بیدار شده و درصدد است تا همچنان به این روند ادامه دهد. به بیان دیگر، بازی پارس جنوبی و سپاهان مصاف دو حریفی است که یکی می‌خواهد خلاف پیش‌بینی‌های ماه‌های گذشته درباره ضعیف بودن احتمال تداوم بالانشینی خود را ثابت کند و دیگری می‌کوشد تا با ادامه روند خوبش به کابوسی که از ابتدای فصل به آن گرفتار بوده است پایان دهد.

از آنجا که میزبان اولین سال حضور خود در سطح اول فوتبال کشور را پشت سر می‌گذارد پیشینه‌ای از تقابل این دو تیم در جم موجود نیست و این بازی اولین رویارویی سپاهان با پارس جنوبی در خانه این حریف بوشهری به حساب می‌آید.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پارس جنوبی: محسن فروزان، ایمان سلیمی، حامد نورمحمدی، سعید محمدفر، میثم تیموری، میثم نقی‌زاده، حسین پورامینی، علی دشتی، مجید علیاری، ابراهیم صالحی و احسان تأییدی

سپاهان: ابراهیم عالمه، عزت پورقاز، مهدی رحیمی، حسن جعفری، سیاوش یزدانی، علی کریمی، میلاد سرلک، مهدی شریفی، جلال‌الدین علی‌محمدی، مهرداد محمدی و ساسان انصاری

کد خبر 333700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.