گردشگری شهری، مهمترین راه کسب درآمدهای پایدار است

یک کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: با تعامل گسترده و روز افزون با شهرهای خواهرخوانده می‌توان، ظرفیت‌های گردشگری اصفهان را به خوبی معرفی کرده و میزان پذیرش گردشگر در شهر را افزایش داد.

احمد امین پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه در سراسر دنیا گردشگری شهری به عنوان یکی از عوامل زمینه‌ساز برای تحقق اقتصاد پایدار مطرح می‌شود، بر همین اساس باید به ساختارهای تقویت این صنعت توجه داشته و زمینه‌های جذب توریست را فراهم کرد.

این استاد دانشگاه اصفهان عنوان کرد: باید به گردشگری به عنوان محصولی نگاه کرد که نیاز به بازاریابی و جذب مشتری خاص خود دارد که در این مسیر می‌توان از تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب برای جاذبه‌های تفریحی و میراثی شهر بهره برد.

وی اضافه کرد: سیستم حمل و نقل شهری نیز باید در محور گردشگری و تاریخی شهر اصفهان تقویت شود.

امین پور با بیان اینکه شهرداری اصفهان نقش مهمی در توسعه گردشگری شهر دارد، گفت: مدیریت شهری اصفهان امکانات خوبی برای ارتقاء زیرساخت‌های صنعت توریسم در اختیار دارد که با استفاده از آنها می‌تواند مدت اقامت گردشگران را در شهر افزایش دهد.

وی افزود: جشنواره‌ها و رخدادهای فرهنگی، هنری در شهرها نیز از عوامل موثر بر رشد صنعت گردشگری است که البته باید توسط سازمان‌های مردم نهاد اداره، طراحی و برگزار شود و مدیریت شهری نیز به عنوان تسهیل‌کننده وارد عمل شود.

این کارشناس برنامه ریزی شهری با اشاره به قراردادهای خواهرخواندگی اصفهان با شهرهای مختلف جهان، اظهارکرد: با تعامل گسترده و روز افزون با شهرهای خواهرخوانده می‌توان، ظرفیت‌های گردشگری اصفهان را به خوبی معرفی کرده و میزان پذیرش گردشگر در شهر را افزایش داد.

وی با بیان اینکه گردشگری شهری، مهمترین راه کسب درآمدهای پایدار است، خاطرنشان کرد: با گسترش گردشگری در شهرها، سیما و منظر شهری نیز در درازمدت دچار دگرگونی می‌شود و سبک زندگی شهروندان تغییر می‌کند به گونه ای که این امر منجر به تحرک و پویایی در بخش‌های مختلف جامعه خواهد شد.

کد خبر 333683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.