اکبر ملی‌پوش شد و برگشت

محصول آکادمی سپاهان پس از تجربه بازی در تیم‌های پدیده و فولاد و در شرایطی که در این فاصله به یک بازیکن ملی‌پوش بدل شده است به تیم سابقش، ذوب‌آهن بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر ایمانی متولد پارس‌آباد اردبیل است و از پدیده به تیم ملی رسید. با این وجود، خرید زمستانی ذوب‌آهن از محصولات فوتبال اصفهان به حساب می‌آید و پیوندی دیرینه با دیار نصف جهان دارد. او که نخستین بار با نظر امیر قلعه‌نویی به تیم اصلی سپاهان منتقل شد، حالا در ذوب‌آهن هم توفیق مجدد شاگردی این مربی صاحب‌نام را پیدا خواهد کرد.

شروع فوتبال حرفه‌ای از سپاهان

ایمانی فوتبالش را از تیم‌های پایه سپاهان آغاز کرد. او در لیگ دهم و زمانی که تنها ۱۸ سال سن داشت، با نظر قلعه‌نویی به تیم بزرگسالان سپاهان منتقل شد، اما در زمان سرمربیگری او فرصت بازی در مسابقات رسمی را پیدا نکرد.

نخستین بازی لیگ برتری

این بازیکن بیست و یکم مرداد ۹۰ و زمانی که ۱۹ ساله بود با صلاحدید لوکا بوناچیچ برای نخستین بار در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفت و در دیدار منتهی به پیروزی دو بر یک برابر صنعت نفت آبادان ۹۰ دقیقه برای تیم اصفهانی در ورزشگاه فولادشهر بازی کرد.

اخراج در نخستین تجربه آسیایی

یک ماه پس از تجربه نخستین بازی لیگ برتری، ایمانی نخستین بازی آسیایی خود را هم پشت سر گذاشت. این بازیکن بیست و سوم شهریورماه ۹۰ در دیدار با السد قطر از مرحله یک‌ چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۱ در ترکیب اصلی سپاهان به میدان رفت. این همان مسابقه معروفی بود که سپاهان با وجود پیروزی یک بر صفر در آن به خاطر استفاده غیرمجاز از رحمان احمدیِ دواخطاره، سه بر صفر بازنده شد. اتفاقاً ایمانی اوایل نیمه دوم آن مسابقه کارت زرد دوم را هم از بنجامین ویلیامز گرفت تا سپاهان در بیش از نیم ساعت پایانی آن آوردگاه آسیایی ۱۰ نفره به بازی ادامه دهد.

اتحاد دوباره با لوکا در انتقال درون شهری

او که در سپاهان خیلی فرصت بازی پیدا نمی‌کرد با این انگیزه که بیشتر در شرایط مسابقه قرار بگیرد پس از سه فصل حضور در این تیم از طلایی‌پوشان اصفهانی جدا شد و با پاسخ مثبت به دعوت سرمربی سابقش یعنی لوکا بوناچیچ از ابتدای لیگ سیزدهم به صورت قرضی به جمع سبزپوشان همشهری پیوست.

نخستین بازی برای ذوب‌آهن

ایمانی نخستین بازی رسمی خود با پیراهن ذوب‌آهن را یازدهم مرداد ۹۲ در دیدار خانگی برابر پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر انجام داد. در آن مسابقه که با تساوی بدون گل به پایان رسید، ایمانی در نیمه دوم جایگزین مهدی رجب‌زاده در ترکیب ذوب‌آهن شد.

ترک نصف جهان

این بازیکن پس از دو فصل حضور در ذوب‌آهن و همراهی سبزپوشان اصفهانی در حدود ۴۰ مسابقه رسمی، از ابتدای لیگ پانزدهم این تیم را به مقصد فولاد ترک کرد تا برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای خود از اصفهان خارج شده باشد. ایمانی یک فصل و نیم را هم در خوزستان سپری کرد تا اینکه در نقل و انتقالات زمستانی گذشته به پدیده پیوست.

از پدیده به تیم ملی

ایمانی پاییز امسال برای نخستین بار از سوی کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و سیزدهم مهرماه ۱۳۹۶ در حالی که ۲۵ سال و شش ماه و ۱۴ روز سن داشت نخستین بازی ملی خود را در دیدار تدارکاتی برابر توگو انجام داد. پس از آن، در دو دیدار دوستانه دیگر برابر روسیه و ونزوئلا هم کی‌روش برای دقایقی ایمانی را به زمین فرستاد تا جمع بازی‌های ملی این بازیکن به عدد سه برسد.

بازگشت به اصفهان و ذوب‌آهن

او پس از یک فصل حضور در پدیده قرارداد خود با این تیم مشهدی را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد و به عنوان بازیکن آزاد به تیم سابقش بازگشت. به این ترتیب، ایمانی دو سال و نیم پس از دوری از فوتبال اصفهان و در حالی که پسوند ملی‌پوش را یدک می‌کشید به دیار زاینده‌رود بازگشت.

کد خبر 333614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.