رکورد تاریخی ۱۲ روزه می‌شکند؟

دروازه‌بانان مدعی حضور در جام جهانی روسیه در هفته هفدهم لیگ برتر، به دلایل متفاوتی مورد توجه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا بیرانوند که اخیراً رکورد جدیدی در بسته نگه داشتن دروازه در لیگ برتر ثبت کرده با آمار خوبی که در فصل جاری از خود به جای گذاشته، در حال ایفای نقشی پُررنگ در دومین قهرمانی احتمالی پرسپولیس است و با ادامه این روند همچنان مدعی نخست حراست از سنگر تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد بود. با این وجود، دروازه‌بانان دیگری هم هستند که برای رساندن خود به روسیه و البته ترکیب تیم ملی تلاش می‌کنند. رقبای شماره یک تیم ملی در هفته هفدهم لیگ برتر روزگار متفاوتی داشتند:

سیدحسین حسینی

پس از آنکه آرمناک پطروسیان در نخستین دوره از لیگ حرفه‌ای، رکورد ۷۰۴ دقیقه‌ای گل نخوردن را به نام خود ثبت کرد، ۱۶ سال طول کشید تا دروازه‌بان دیگری در لیگ برتر آن را بشکند. رکورد تاریخی علیرضا بیرانوند اما ممکن است تنها ۱۲ روز پس از ثبت توسط رقیبی جدید شکسته شود. سیدحسین حسینی پس از گلی که در شهرآورد پایتخت از روی نقطه پنالتی از علی علیپور خورد، در هفت مسابقه متوالی دروازه استقلال را بسته نگه داشت تا رکورد گل نخوردنش به ۶۹۸ دقیقه برسد. این یعنی که دروازه‌بان استقلال که اخیراً تا حدودی مورد توجه کارلوس کی‌روش هم قرار گرفته، برای شکستن رکورد افسانه‌ای بیرانوند تنها کافی است تا در ۲۱ دقیقه ابتدایی دیدار با تراکتورسازی گل نخورد.

حامد لک

پس از مصاحبه تندی که حامد لک در پی نرفتن به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل انجام داد، دیگر کسی انتظار دعوت از او را نداشت، اما کارلوس کی‌روش نه تنها به شکلی غافلگیرکننده پس از چند سال دوباره این دروازه‌بان را به اردو فراخواند، بلکه با تصمیماتی که در دیدارهای دوستانه اخیر تیم ملی گرفت نشان داد که حتی او را به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی بیرانوند در نظر دارد. لک به لحاظ فنی فصل خوبی را در فولاد پشت سر می‌گذارد، اما هرچند وقت یک بار جنجال‌آفرین می‌شود. همین ماه پیش بود که او در دقایق پایانی دیدار با ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش‌جهان جنجال درست کرد و از زمین اخراج شد. از دیدار این هفته فولاد برابر نفت در ورزشگاه تختی تهران هم تصاویری مخابره شد که نشان می‌دهد این سنگربان ملی‌پوش باز هم در متن حاشیه قرار داشته اشت.

محمدرضا اخباری

پس از آنکه تلاش‌های سپاهان برای جذب سنگربان ملی‌پوش سایپا به نتیجه نرسید، در دیدار رو در روی این دو تیم در نخستین هفته از دور برگشت هم اثری از محمدرضا اخباری نشد. اما علی دایی برخلاف انتظار در دیدار با صنعت نفت آبادان از هفته هفدهم لیگ برتر، این دروازه‌بان ۲۴ ساله را به چارچوب دروازه تیمش برگرداند. اما بازگشت به ترکیب اصلی سایپا با دریافت سه گل همراه شد تا روزگار ناخوش اخباری تداوم داشته باشد. تا چندی پیش این دروازه‌بان به همراه بیرانوند و مظاهری گزینه‌های اصلی رفتن به روسیه بود، اما با این روند به نظر می‌رسد که باید کم‌کم او را از جمع دروازه‌بانان بالقوه تیم ملی در جام جهانی کنار گذاشت.

رشید مظاهری

سنگربان ملی‌پوش ذوب‌آهن که در آخرین بازی دوستانه تیم ملی فرصت بازی پیدا کرد، نه تنها یکی از گزینه‌های اصلی کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی روسیه است، بلکه برخی حتی او را جدی‌ترین رقیب شماره یک فعلی می‌دانند. رشید در دیدار با گسترش فولاد از هفته هفدهم لیگ برتر هم گل نخورد تا با بسته نگه داشتن دروازه ذوب‌آهن در سه مسابقه اخیر این تیم به روند آهسته و پیوسته خود برای فتح چارچوب دروازه تیم ملی ادامه داده باشد.

کد خبر 333508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.