اصفهان سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب آب کم دارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب کمبود آب وجود دارد، گفت: مدیریت شهری اصفهان با توجه به نیاز مبرم شهر به آب، باید استفاده از پساب تصفیه شده را به نقطه عطفی برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای شهر اصفهان اظهارکرد: هفته گذشته به دلیل هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثراث بلایای طبیعی، سالروز زلزله بم و از سویی وقوع زلزله در استان‌های کرمانشاه، کرمان و تهران، مانور عملیاتی با رویکرد زلزله و اثرات ثانویه آن با همکاری تمامی دستگاههای امنیتی، خدماتی و امدادی در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان برگزار شد.

وی با بیان اینکه باید برگزاری مانورها مستمر و تداوم داشته باشد و مناسبتی نباشد، افزود: لازم است آموزش های همگانی در راستای ایمنی و امنیت در سطح محلات شهر اصفهان در دستور کار قرار گیرد و بودجه مناسبی در سال ۹۷ برای این مهم پیش بینی شود، زیرا متاسفانه امکانات موجود در ارتباط با مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی نسبت به جمعیت شهر همخوانی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از عوامل مهم بازدارنده توسعه فضاهای سبز شهری اصفهان، تامین آب جهت آبیاری گیاهان است زیرا سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب کمبود آب وجود دارد.

زندآور با بیان اینکه بیشتر آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز از چاههای آب تامین می شود که هزینه‌های سنگینی برای شهروندان به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: یکی از منابع آب شیرین، در دسترس و داری ارزش غذایی نسبی، پساب تصفیه شده است.

وی با بیان اینکه در راستای ماده یک قانون توزیع عادلانه آب و سند چشم انداز ۲۰ ساله در بخش آب، استفاده مجدد از فاضلاب به عنوان یک منبع جدید آب، از جمله سیاست های مورد تاکید وزارت نیرو است، تصریح کرد: هم اکنون در دنیا از این منبع برای آبیاری بخشی از فضاهای سبزی چون زمین های ورزشی، کمربندهای سبز، فضای سبز، کارخانجات و پارکها و فضای سبز اماکن عمومی استفاده می‌شود، در اصفهان نیز چند سالی است که استفاده از این منبع مورد توجه قرار گرفته است و احداث تصفیه خانه تکمیلی سپاهان شهر و اجرای تصفیه خانه تکمیلی شاهین شهر به عنوان قدم‌های مثبت مدیریت شهری انجام گرفته است.

این عضو شورا ادامه داد: حتی در مدیریت شهری گذشته مذاکرات و قراردادی در قالب بیع متقابل با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان منعقد شده است، بنابراین انتظار می رود با توجه به نیاز مبرم شهر به منابع آب، معاونت خدمات شهری، سازمان پارکها و فضای سبز و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان به صورت جدی پیگیر تعیین تکلیف قرارداد بیع متقابل باشند و موضوع استفاده از پساب تصفیه شده را به نقطه عطف مثبتی برسانند.

کد خبر 333503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.