ادارات و مدارس در روزهای پنج‌شنبه تعطیل شود

نایب رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان هر ساله با آغاز فصل سرما با پدیده اینورژن، وارونگی دما و افزایش آلاینده‌های جوی مواجه است، بنابراین باید برنامه ریزی بلندمدتی برای رسیدگی به وضعیت آلاینده‌های جوی در کلانشهر اصفهان داشته باشیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، پورمحمد شریعتی نیا با اشاره به ناسالم بودن وضعیت هوای اصفهان برای گروه های حساس اظهارکرد: براساس شاخص‌های مرکز پایش کیفی هوا، تمام شهرستان‌های استان به غیر از چند شهر که وضعیت بهتری دارد، آلوده بوده و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعات ارائه شده از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکز اصفهان از جمله میدان امام حسین (ع) و چهارباغ عباسی، آلوده ترین نقطه اصفهان است، تاکیدکرد: بزرگسالان و گروه‌های حساس در چنین شرایطی از حضور در خیابان‌ها و به ویژه خیابان ها و مکان های آلوده خودداری و برای انجام کارهای ضروری خود با ماسک و ماسک های ویژه در شهر تردد کنند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان هر ساله با آغاز فصل سرما با پدیده اینورژن، وارونگی دما و افزایش آلاینده‌های جوی مواجه می شود، بنابراین باید برنامه ریزی بلندمدتی برای رسیدگی به وضعیت آلاینده های جوی در اصفهان داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست شب گذشته ستاد بحران در خصوص وضعیت آلاینده‌های جوی اصفهان افزود: با دلیل تداوم وضعیت آلاینده‌های جوی اصفهان، به طور حتم باید تمام ادارات و به ویژه مدارس اصفهان تعطیل می‌شد، زیرا چنین هوای ناسالمی برای عموم مردم و به ویژه برای کودکان و نوجوانان بسیار مضر و خطرناک است.

وی با بیان اینکه برای کاهش آلاینده های جوی اصفهان باید برنامه ریزی های درازمدتی صورت بگیرد، گفت: تعطیلی تمام ادارات و مدارس در روزهای پنج شنبه یکی از برنامه های درازمدتی است که باید هر چه سریعتر عملیاتی شود البته این موضوع در گذشته نیز مطرح شده بود تا حداقل یک روز کمتر از خودروهای شخصی در شهر استفاده شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در روزهای شنبه تا چهارشنبه باید یک ساعت به ساعت کاری ادارات اضافه شود و به جای آن ادارات در روزهای پنج شنبه تعطیل شود.

وی با بیان اینکه طرح باران مصنوعی به صورت جدی از سوی استاندار اصفهان در حال پیگیری است تا این مهم به نتیجه برسد، اظهار کرد: در صورت تحقق این طرح، تا حدودی می‌توان آلاینده‌های جوی اصفهان را کاهش داد.

شریعتی نیا ضمن هشدار و توصیه به مردم تاکید کرد: مردم برای انجام کارهای ضروری خود در شهر از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند تا شاهد کاهش آلودگی کمتر و روان سازی ترافیک در شهر باشیم.

کد خبر 333455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.