ساخت پلتفرم مدیریت اینترنت اشیا در اصفهان

یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، موفق به تولید و بومی‌سازی پلتفرم آنالیز و مدیریت، جهت اجرای پروژه‌های اینترنت اشیا در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا  به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، یکی از جدیدترین مفاهیم در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت اشیا است که با کاربردهای وسیع خود نقش بسیار مهمی در دنیای کارآفرینان بازی می‌کند. در این راستا یک شرکت دانش‌بنیان در اصفهان اقدام به بومی‌سازی پلتفرمی کرده که قابلیت اتصال به انواع سنسورها و مودم‌های موجود در بستر اینترنت اشیاء را دارد و می‌تواند در مقیاس بسیار وسیع، عملیات گردآوری و آنالیز داده‌ها، در طیف گسترده‌ای از سنسورها را به‌صورت لحظه‌ای انجام دهد.

این نرم‌افزار در کاربردهای مختلفی مانند مدیریت انرژی و منابع شهری، مدیریت حوادث مربوط به اورژانس و آتش‌نشانی، مدیریت فضاهای سبز شهری، ساختمان‌ها و مجتمع‌های هوشمند و بیمارستان‌های هوشمند و سایر حوزه‌های مشابه کاربرد خواهد داشت. تولید کنندگان تجهیزات مرتبط با اینترنت اشیا، می‌توانند با استفاده از این پلتفرم از یک استاندارد واحد برای مخابره و جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنند که این موضوع برای ایجاد سازگاری بین سیستم‌های تولید شده توسط تولیدکنندگان مختلف بسیار مفید است.

در حالی‌که فناوری اینترنت اشیا در ابتدای راه خود قرار دارد، کسب ‌وکارهای متعددی بر محور این فناوری راه‌اندازی شده‌اند و هرروز بیش‌ از پیش تغییرات و نوآوری‌های جدیدی در آن رخ می‌دهد. از کاربردهای گسترده اینترنت اشیاء می‌توان به موضوعاتی مانند شهر هوشمند، سیستم هوشمند مدیریت حمل و نقل، خانه‌های هوشمند، مدیریت انرژی، مدیریت بحران، سلامت الکترونیک و از این قبیل اشاره کرد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان (istt.ir) با ایجاد و بهره‌برداری از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وابسته به خود توانسته است با نقش‌آفرینی در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه بیش از ۴۸۰ واحد فناور، قدم‌های موثری را در راه توسعه اقتصادی کشور بردارد. شرکت دانش‌بنیان بینش ‏پژوهان فناور سپاهان از سال ۱۳۹۶ در مرکز رشد تخصصی ICT شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقرشده است. این مرکز رشد با همکاری مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌ وکارهای نوپای فاوا وظیفه حمایت بیش از ۸۰ شرکت حوزه فاوا را به عهده دارد

کد خبر 333382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.