تمسک به ولایت راه برون رفت از مشکلات است

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های مساجد کشور گفت: کسی که می خواهد در مسیر انقلاب حرکت کند باید همیشه همراه رهبر باشد؛ نه عقب تر و نه جلوتر.

حجت‌الاسلام حبیب ارزانی در رابطه با حماسه ۹ دی به خبرنگار ایمنا گفت: روز ۹ دی، روز بصیرت و آگاهی و شناخت و روز نمایش پایبندی مردم به اصول و ارزشهای دینی و انقلاب بود. حرکت مردم در این روز نشانه ای از منحرف نشدن جامعه از جریان اصلی انقلاب و ادامه پایبندی آن به اصل ولایت فقیه بود.

وی افزود: راه برون رفت از همه مشکلات، تمسک به دو اصل اساسی «ولایت فقیه» و «حضور مردم در صحنه» است که در حماسه ۹ دی به خوبی نمایان شد و اصل نخست ابتکار امام خمینی(ره) و احیای یک سنت اصیل اسلامی در جمهوری اسلامی ایران بود. با توصیه های رهبر انقلاب در آن روز و ورود مردم به صحنه، شرایطی ایجاد شد که همه دوست‌داران انقلاب در یک صف قرار گرفتند و معدود کسانی هم که مایل به همراهی با مردم نبودند یا ناچار به همراهی شدند و یا در حاشیه قرار گرفتند.

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های مساجد کشور در رابطه با عوامل انسجام و نزدیکی بین ملت و حکومت گفت: آنچه انسجام را افزایش می دهد، توجه ویژه به همراهی با ولایت فقیه است. در درجه بعد، این صبر و بردباری و عقل و درایت است که باعث انسجام و تقویت همدلی در کشور می شود.

ارزانی تأکید کرد: عقل در اینجا جایگاه بسیار مهمی دارد؛ زیرا گاهی احساسی بودن، اتخاذ تصمیمات سریع ، قضاوتهای ناروا و جلوتر از رهبر حرکت کردن می تواند ضربه های زیادی به اعتماد مردم و انسجام ملی وارد کند. کسی که می خواهد در مسیر انقلاب حرکت کند، باید همیشه همراه رهبر باشد؛ نه عقب تر و نه جلوتر.

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های مساجد کشور از دیگر عوامل ایجاد انسجام در کشور را در این دانست که همه خود را یکی و فرزند انقلاب بدانیم و افزود: در این رابطه باید به آموزه های قران مراجعه کنیم که حتی توصیه می کند با اهل کتاب هم به گفت‌وگو بنشینید و در مورد مشترکات بحث کنید. در این راستا تحمل، روا داری و بردباری برای جامعه ما بسیار مهم است.

وی افزود: حاکمیت اخلاق محوری در جامعه و توجه به مردم از دیگر عواملی است که به تقویت انسجام و اعتماد مردم به نظام کمک می کند. همه مسئولان نظام در قوای مقننه، مجریه و قضائیه باید بدانند که مردم ولی نعمت مسئولان هستند و وظیفه داریم که در همه حال در خدمت مردم باشیم و کارها را برای آنها تسهیل کنیم.

ارزانی تأکید کرد: مباحث اقتصادی هم از جمله مسائل بسیار مهم و آسیب زاست. رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی روز چهارشنبه(۶ دی) خود به درستی اشاره کردند که مسئولان باید روی اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی متمرکز شوند. اهمیت این توصیه از آنجا است که گاهی بحثهای کلان معرفتی در جامعه مطرح می شود؛ اما به ساماندهی مسائل اقتصادی که در زندگی و رویکرد مردم تأثیر زیادی دارد، توجه نمی شود.

کد خبر 333294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.