ورزشکاران بسیجی برای سایر ورزشکاران و مردم الگو باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ورزشکاران بسیجی، برای سایر ورزشکاران و مردم الگو باشند چراکه مردم به ورزشکاران توجه دارند و آنان را انسان‌های سالم می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد، در دیدار اعضای بسیج ورزشکاران استان اصفهان، با اشاره به اهمیت ورزش و تأثیر آن در سلامت جسم اظهار کرد: ورزشکاران بسیجی، برای سایر ورزشکاران و مردم الگو باشند چراکه مردم به ورزشکاران توجه دارند و آنان را انسان‌های سالم می‌دانند.

وی افزود: اگر شما در راهپیمایی شرکت کنید، خیلی‌ها تشویق می‌شوند، هنگامی که یک ورزشکار، در مسابقات وزنه‌ای را بالای سر می‌برد و پیروز می‌شود، برخی از مردم به گریه می افتادند و خدا را شکر می کردند و معتقد بودند که این ورزشکار ما است که فقط به سمت جسم نرفته و این مطلوب عقل و دین است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بسیجیان ورزشکار با آنچه خلاف دین است و با تنبلی مبارزه می‌کنند و می جنگند، هم جسم را قوی می سازند و هم بر این جسم قوی کنترل دارند؛ این بالاترین مقام یک انسان است که هم جسمش رشد یابد و هم بر روی روح خود کنترل دارد.

وی گفت: اسلام روی ورزش و سلامت جسم تأکید داشته است هرچند ورزش به خودی خود، شاید خیلی مطلوب نباشد، اما ورزش مقدمه‌ای برای سلامت و نیرو گرفتن و خدمت به جامعه مورد نظر اسلام بوده و هست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: در زمان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) اسب سواری، تیراندازی و شنا مطلوب بوده است و ایشان به یادگیری این ورزش‌ها دستور داده؛ در زمان کنونی اصل ورزش برای سلامت افراد مفید است و کسانی که در رشته های مختلف ورزشی برنده می شوند، پرچم کشور را به اهتزاز در می آورند؛ مایه افتخار برای کشور هستند، به ویژه ورزشکاران عزیزمان که علاوه بر سلامت جسمشان، سلامت روح را توأمان دارند.

وی با اشاره به تقدیر رهبر انقلاب اسلامی از یکی از کشتی‌گیران جوان کشورمان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، این ورزشکار را به پوریای ولی تشبیه کردند که از مدال خود گذشت تا با کسی که جزء گروه ستمکاران است، مواجه نشود، این کارها روح بلند می خواهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بیان کرد: ورزشکاران ما پس از پیروزی سر به سجده می گذارند و یا نام حضرت اباالفضل (علیه السلام) بر روی لباسشان نوشته شده است، این‌ها نشان دهنده این است که روح این ورزشکاران قوی است و بلندی روح از نظر اسلام مهم است.

وی ابراز کرد: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) جمعی از جوانان را دید دور کسی جمع شدند، گفتند این فرد شجاع ترین مردم منطقه است و وزنه زیادی را بلند می کند، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند اَشجَع النَاس مَن غَلَبه عَلی هَواهُ؛ شجاع ترین مردم کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تشریح کرد: تفاوت انسان و سایر موجودات این است که بر میل خود غلبه کنند، برخی از موجودات همانند فرشتگان میل ندارند، حیوانات به برخی از چیزها میل پیدا می کنند و انسان میل دارد؛ تفاوت انسان و حیوان در این است که حیوان هر جا میل داشته باشد آن را دنبال می کند، اما انسان با بهره گیری از عقل، انتخاب می کند که به دنبال کدامیک از امیال برود.

وی با بیان اینکه تقوا و ایمان، امیال انسانی را کنترل می کند، گفت: در قرآن کریم می خوانیم که لَقَد خَلقنَا الانسانَ فِی کَبَد؛ ما انسان را در سختی خلق کردیم، بدون شک بدون سختی، نمی توان رشد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرنگان رهبری با اشاره به لزوم ترویج ورزش همگانی تصریح کرد: اینکه یاد مردم بدهیم چگونه در منزل ورزش کنند و مردم بر اساس یک متن آموزشی حتی در منزل خود ورزش کنند، تا بیماری‌ها کمتر شود، برای سلامت جامعه مؤثر است.

وی افزود: در روایت داریم مَا مِن دَواءٍ اِلّا و هو یُهَیّجُ الدَّاع؛ هیچ دوایی نیست مگر اینکه تهییج مرض دیگری کند؛ دارو خوردن سبب ایجاد امراض دیگر می شود و اگر پیشگیری کنیم بهتر است و مانع از بروز ضرر می‌شود. بنابراین لازم است تا جمعی از نویسندگان متخصص ورزشی کتاب‌هایی را برای گسترش ورزش همگانی تدوین کنند.

کد خبر 333246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.