ضرورت توسعه تشکل‌های کارگری در شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بسیاری از تشکل‌های کارگری به صورت خودجوش شکل گرفتند که باید از آنها حمایت کرد و مکان هایی را از فضاهای عمومی شهر به صورت موقت به آنها اختصاص داد تا در آینده ساختمان های ثابتی را برای خود احداث کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در شانزدهمین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی اصفهان فردا در جمع تشکل های کارگری اصفهان اظهارکرد: تشکل‌های کارگری به دو دسته انجمن های صنفی و بازنشستگان تقسیم بندی می‌شوند به طوری که بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت را خانواده تأمین اجتماعی و نزدیک به ۱۰ درصد آنها شامل بازنشستگان این نهاد می شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: شهرداری خود بزرگترین کارخانه شهری محسوب می‌شود و کارگرانی دارد که در امر نظافت و امور عمرانی شهر فعال هستند که رعایت حقوق آنها باید در اولویت قرار گیرد.

وی توصیه کرد: جلساتی به صورت فصلی با تشکل‌های کارگری تشکیل شود تا به رفع مشکلات آنها کمک شود.

برشان با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان در گذشته در مناسبت‌های مختلف برای کارگران تبلیغات و اطلاع رسانی می کرد که البته بهتر است میدان یا خیابانی به نام این قشر از جامعه نامگذاری شود، اظهارکرد: زیبنده شهر اصفهان نیست که کارگران فصلی که ماهیت مشخصی ندارند در مناطق مختلف شهری در گوشه خیابان بنشینند در حالی که کافی است کانکس هایی توسط خود تشکل های کارگری برای ساماندهی آنها ایجاد شود.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه توسعه تشکل‌های کارگری در شهرداری لازم است، ادامه داد: این تشکل‌ها در تعامل با کارفرما می توانند مسائل خود را راحت‌تر بیان کنند، البته بسیاری از آنها به صورت خودجوش شکل گرفتند که باید از آنها حمایت کرد و مکان‌هایی را از فضاهای عمومی شهر به صورت موقت به آنها اختصاص داد تا در آینده ساختمان‌های ثابتی را برای خود احداث کنند.

برشان اظهارکرد: باید مکان هایی مثل باغ خردمندان بر اساس نیازهای شهری و جمعیت شهروندان با مشارکت همه نهادهای اجرایی برای بازنشستگان ایجاد شود.

وی با اشاره به فعالیت های خانه کارگر اصفهان به عنوان یکی از نهادهای حامی کارگران خاطرنشان کرد: خانه کارگر اصفهان با ۷۱۳ مرکز حقیقی و حقوقی در ارتباط بوده و به ۳۲۸ هزار عضو شناسنامه دار خود در این راستا خدمت رسانی می کند. آموزش به شهروندان نیز در صدر برنامه های این نهاد بوده و تاکنون به ۱۷۲ هزار نفر در قالب ۷۵ موضوع، آموزش داده است.

کد خبر 333244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.