دوئل شش امتیازی با میهمانِ آخر نقش‌جهان

در هفته‌ای که میهمان سپاهان به عنوان آخرین حریف لیگ برتری بازی در ورزشگاه نقش‌جهان را تجربه می‌کند، تیم‌های اصفهانی این فرصت را دارند تا با سربلندی در آزمون‌های شش امتیازی پیش رویشان به اوضاع خود در جدول رده‌بندی سر و سامان دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درباره دیدارهای دو تیم اصفهانی در هفته هفدهم لیگ برتر چند نکته قابل ذکر است:

میزبانی‌های نقش‌جهان به ته خط رسید

سپاهان یک‌سوم از لیگ شانزدهم را به انتظار بازگشایی مجدد ورزشگاه نقش‌جهان نشست تا اینکه بالاخره در دیدار با فولاد خوزستان از هفته یازدهم، نخستین دیدار خانگی لیگ برتری خود را در این استادیوم برگزار کرد. به عبارت دیگر، تیم اصفهانی پنج دیدار خانگی ابتدایی خود در لیگ شانزدهم به ترتیب برابر تیم‌های پدیده مشهد، استقلال خوزستان، پیکان تهران، پرسپولیس تهران و سیاه‌جامگان مشهد را در ورزشگاه اختصاصی ذوبآهن در فولادشهر میزبانی کرد. از بین این پنج تیم پرسپولیس، سیاه‌جامگان، پیکان و استقلال خوزستان به ترتیب در هفته‌های هفتم، نهم، یازدهم و چهاردهم لیگ هفدهم در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف سپاهان رفتند تا با یک فصل تأخیر میهمانی در این استادیوم را تجربه کنند، اما از آنجا که پدیده در دور رفت میزبان سپاهان بود حضور این تیم در ورزشگاه نقش‌جهان به نیم‌فصل دوم موکول شد. با توجه به آنکه تیم‌های تازه‌وارد پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت هم به ترتیب در هفته‌های سوم و پنجم لیگ هفدهم میهمان سپاهان بودند پدیده آخرین تیم لیگ برتری است که توفیق دیدار با تیم اصفهانی در ورزشگاه نقش‌جهان را پیدا می‌کند.

اصفهانی‌ها در آزمون‌های شش امتیازی

تیم‌های اصفهانی در هفته هفدهم لیگ برتر یک وجه اشتراک جالب با یکدیگر دارند و آن اینکه هر دو تیم به مصاف حریفانی می‌روند که سه امتیاز بیشتر از آنها دارند. ذوب‌آهن ۲۰ امتیازی این هفته میهمان گسترش فولاد ۲۳ امتیازی است و سپاهان ۱۶ امتیازی هم در ورزشگاه نقش‌جهان از پدیده ۱۹ امتیازی پذیرایی می‌کند. با این اوصاف، تیم‌های اصفهانی در هفته هفدهم از این فرصت طلایی برخوردارند تا با پیروزی در دیدارهای خود با حریفان مستقیمشان هم‌امتیاز شوند. روی دیگر سکه آن است که شکست در این مسابقات برای اصفهانی‌ها به قیمت دو برابر شدن عقب‌ماندگی امتیازی آنها نسبت به حریفان رو در رویشان تمام خواهد شد. با این اوصاف، هر دو دیدار را می‌توان بازی‌های شش امتیازی توصیف کرد، هرچند که نتایج آنها تعیین‌کننده معادلات صدر و قعر نیست و بیشتر وضعیت میانه جدول را مشخص می‌کند. البته روی کاغذ این احتمال وجود دارد که سپاهان در صورت باخت در دیدار خانگی برابر پدیده به جمع فانوس به دستان لیگ ملحق شود.

درباره شکاف امتیازی سپاهان و پدیده البته ذکر این نکته لازم است که عقب‌ماندگی واقعی تیم اصفهانی نسبت به حریف مشهدی در اصل ۹ امتیاز است، اما با توجه به کسر شش امتیاز از پدیده فاصله این تیم با رقیب اصفهانی به واسطه حکم انضباطی فیفا به اندازه‌ای کاهش یافته که اکنون در تک‌دیدار مستقیم دو تیم قابل‌جبران است.

یکی، یک هافبک محروم

سهم هر یک از دیدارهای دو تیم اصفهانی از لیست محرومان هفته هفدهم لیگ برتر نفری یک محروم است، با این تفاوت که در دیدار سپاهان و پدیده این تیم اصفهانی است که نمی‌تواند از وجود میلاد سرلک استفاده کند، اما در بازی ذوب‌آهن با گسترش فولاد، سامان نریمان جهان که هافبک حریف تیم اصفهانی است به خاطر محرومیت اجازه همراهی آبی‌های تبریزی را ندارد.

سبزها نوار بردهای آبی‌ها را قیچی می‌کنند؟

گسترش فولاد در حالی روز جمعه در ورزشگاه اختصاصی خود از ذوب‌آهن پذیرایی می‌کند که سه دیدار اخیرش در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آبی‌های تبریز همچنین در پنج مسابقه از شش بازی آخر خود در لیگ برتر برنده شده‌اند. سیر صعودی گسترش فولاد پس از آن آغاز شد که تیم تبریزی از هفته دهم لیگ برتر در ورزشگاه بنیان دیزل به تساوی بدون گل برابر سپاهان رضایت داد. شاگردان فیروز کریمی پس از توقف خانگی مقابل طلایی‌پوشان اصفهانی به ترتیب برابر تیم‌های خوزستانی صنعت نفت و استقلال برنده شدند. گسترش فولاد اما در هفته سیزدهم قافیه را به استقلال تهران واگذار کرد. بردهای متوالی آبی‌های تبریزی پس از باخت این تیم در ورزشگاه آزادی شروع شد و آنها در سه دیدار متوالی به ترتیب برابر سایپا، پدیده مشهد و پارس جنوبی جم برنده شدند. نتایج درخشان گسترش فولاد در پنج هفته اخیر باعث شده است تا این تیم از رده چهاردهم به رتبه هفتم جدول برسد. آیا سبزپوشان اصفهانی نوار بردهای پیاپی حریف تبریزی را پاره خواهند کرد؟

پایان طلسم ۴۰ روزه؟

سپاهان در چهار هفته اخیر لیگ برتر یکی در میان باخته و مساوی کرده است. طلایی‌پوشان اصفهانی در این مدت قافیه را به صنعت نفت آبادان و استقلال تهران واگذار کرده‌ و برابر استقلال خوزستان و سایپا به تقسیم امتیازات با حریفان تن داده‌اند. آخرین برد سپاهان در لیگ هفدهم به بیست و نهم آبان‌ماه و پیروزی قاطع و درخشان این تیم برابر تراکتورسازی تبریز از هفته دوازدهم لیگ برتر بازمی‌گردد. در آن روز تیم اصفهانی با سه گل میهمان تبریزی را در ورزشگاه نقش‌جهان شکست داد. آیا سپاهان با پیروزی خانگی برابر پدیده پس از نزدیک به ۴۰ روز رنگ برد در لیگ برتر را خواهد دید؟

کد خبر 333239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.