کمک میلیاردی نجف آبادی‌ها به زلزله زدگان کرمانشاه

نجف آباد- رئیس جمعیت هلال احمر نجف آباد گفت: از نخستین ساعات وقوع زلزله کرمانشاه تاکنون روند جمع آوری و ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نجف آباد برای زلزله زدگان کرمانشاه ادامه داشته که ارزش این اقلام تاکنون به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مهدی کاظمی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد اظهار کرد: این کمک‌ها که در قالب ۲۴ کامیون، وانت و تریلی به مناطق زلزله زده ارسال شده، نزدیک به ۸۰ میلیون تومان کمک نقدی و هزاران مورد از اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان بوده که ارزش آن بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد می شود.

وی بهترین روش برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه را پرداخت کمک‌های نقدی دانست و افزود: علاوه بر شماره حساب‌های متعلق به جمعیت هلال احمر، شهروندان می‌توانند با مراجعه به ساختمان مرکزی این مجموعه در مقابل گلزار شهدا، انبار اقلام امدادی و مرکز فیزیوتراپی در نزدیکی فرمانداری یا درمانگاه شبانه روزی کهریزسنگ مبالغ مورد نظر را به صندوق‌های پیش بینی شده ریخته یا از طریق دستگاه کارت خوان پرداخت داشته باشند.

کاظمی به ارسال آخرین سری کمک‌های این جمعیت در شب یلدا اشاره کرد و گفت: تقریبا تمامی خودروهای مورد استفاده برای انتقال کمک‌ها به صورت رایگان فعالیت کردند و همزمان با کمک‌های مردمی، بسیاری از افراد نیروهای داوطلب شهرستان کار تفکیک، بسته بندی و ارسال موارد اهدایی را تا پاسی از شب انجام می دادند.

اعزام تیم های امداد و نجات و حمایت روانی

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نجف آباد در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت دو هفته‌ای تیم ۱۶ نفره امداد و نجات شهرستان در مناطق زلزله زده سخن گفت و تصریح کرد: در مقطعی سه تیم حمایت روانی موسوم به سحر در میان آسیب دیدگان حضور پیدا کرده و به مشکلات روحی و روانی اقشار مختلف مردم منطقه رسیدگی کردند، اخیرا هم یک کامیونت اسباب بازی اهدایی مردم همراه با مقادیری خوراکی و چادر عازم منطقه شد.

کاظمی بر آمادگی کامل جمعیت هلال احمر شهرستان برای کمک رسانی در دیگر زلزله‌های احتمالی سطح کشور تاکید کرد و گفت: تیم آنست و سگ‌های زنده یاب شهرستان به عنوان تنها مجموعه استان در همان ساعات اولیه زلزله به منطقه اعزام شد و در مجموع با فعالیت تیم‌های اعزامی از دیگر نقاط کشور که از ۳۰ قلاده سگ آموزش دیده استفاده می کردند، شش نفر زنده از زیر آوار نجات یافتند و ۱۵ جسد نیز تحویل خانواده ها شد.

وی ادامه داد: تیمی متشکل از پزشکان و پرستاران داوطلب جمعیت نیز  در روستاهای آسیب دیده حضور یافته و نسبت به ویزیت رایگان بیماران در کنار ارایه خدمات دارویی و انتقال مجروحان اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت شش کانکس نیز با همکاری خیران به منطقه ارسال شده و امروز نیز به مناسبت سالگرد زلزله بم و روز ملی ایمنی در برابر زلزله، تعدادی از واحدها در مانور استانی زلزله شرکت کرده و دیگر زیرمجموعه‌ها نیز برای انجام مانور ساعت صفر آماده خواهند بود.

کد خبر 333084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.