۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
بهترین گجت‌های سال ۲۰۱۷

روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ به سرعت در حال سپری شدن است، گجت، نرم افزار و موبایل‌های رنگارنگی در این سال معرفی شد. دوستداران دنیای تکنولوژی منتظر هستند تا از میان محصولات شرکت‌های مختلف، گجت مورد علاقه خود را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار علم وفناوری ایمنا و به نقل از سایت "گیزمودو" که همواره به معرفی آخرین گجت‌ها و محصولات هوشمند متمرکز است، در آستانه سال ۲۰۱۸ میلادی به معرفی برخی از جالب ترین و مهم ترین محصولات سالی که گذشت پرداخته است:

گوشی "Galaxy S۸" سامسونگ

بی شک Galaxy S۸ یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۷ است. از ویژگی‌های این محصول منحصر به فرد سامسونگ می توان به سنسور تشخیص اثر انگشت در پشت دستگاه، دستیار صوتی بیکسبی با بهره گیری از هوش مصنوعی با دکمه اختصاصی، صفحه نمایش Super AMOLED با رزولوشن QHD با کیفیت بسیار بالا، سنسور تشخیص عنبیه چشم، بهبود رابط کاربری و سخت افزار بسیار قدرتمند اشاره کرد. قیمت این گوشی حدود ۴۰۰ دلار پایین تر از iPhone X است و شرکت سامسونگ به جای قرار دادن دکمه فیزیکی Home برای محصول جدید خود دکمه‌های نرم افزاری قرار داده است.

هدفون "WH-۱۰۰۰XM۲" سونی

اگرچه بیشتر افراد فکر می‌کنند که بهترین هدفون‌ها متعلق به شرکت Bose است، این بار شرکت سونی با معرفی محصول وایرلس خود انقلابی در دنیای هدفون‌ها بر پا کرده است. این در حالی است که این هدفون، گجت محبوب افرادی که قصد مسافرت با هواپیما و قطار را دارند و یا در محیط‌های شلوغ و پر و سر و صدا به سر می‌برند، محسوب می شود.  همچنین کیفیت ساخت محکم و طراحی منحصر به فرد از ویژگی‌های مهم این محصول است. اگرچه قابلیت‌ها و امکانات این هدفون بی سیم و وایرلس در مقایسه با مدل قبلی بیشتر شده، اما قیمت آن کاهش پیدا کرده است.

دوش هوشمند "Nebia"

دوش هوشمند Nebia محصول مورد علاقه تیم کوک و اریک اشمیت است که قصد دارد فرآیند دوش صبح‌گاهی افراد را تغییر دهد. این شرکت محصولی را ارایه داده که ۷۰ درصد نسبت به دوش های سنتی آب کمتری مصرف می‌کند و قیمت آن ۶۴۹ دلار است. فلیپ وینتر مدیرعامل شرکت Nebia می‌گوید این شرکت سیستمی تولید کرده است که تجربه متفاوتی از حمام به افراد ارایه می‌دهد. سیستم کار دوش هوشمند به این شکل است که جریان آب را به میلیون‌ها قطره کوچک تبدیل می‌کند که تا ده برابر سطح بیشتری را نسبت به جریان تولید شده آب سیستم دوش‌های امروزی در بر می‌گیرد، با ایجاد قطره‌های بیشتر از آب کمتر هم مصرف آب کاهش پیدا می‌کند و هم حرارت آن بیشتر حفظ می‌شود. همچنین دوش هوشمند بهترین وسیله برای رهایی از دست استرس‌هاس شبانه است.

مموری "Intel Optane"

تقریبا حدود دو سال پیش بود که شرکت‌های اینتل و میکرون مدل جدیدی از حافظه‌های کامپیوتر را وارد دنیای تکنولوژی کردند. قیمت مموری جدید شرکت اینتل ۴۵ تا ۷۰ دلار است که بسته به میزان ذخیره سازی اطلاعات مموری، متنوع است و به کاربران اجازه می‌دهد تا هارد دیسک های قدیمی خود را رها کرده و با سرعت دو برابر اطلاعات خود را بر روی Intel Optan ذخیره کنند.

لپ تاپ "Pixelbook" گوگل

محصول جدید گوگل با طراحی ۲ در ۱، علاوه بر لپ تاپ، نقش یک تبلت را هم ایفا کرده و می‌توان آن را محصولی میان لنوو یوگا بوک و سرفیس بوک مایکروسافت در نظر گرفت. همچنین به ادعای گوگل، پیکسل بوک با وزن ۱ کیلوگرم (۲.۲ پوند) و فریمی به ضخامت تنها ۱۰ میلی‌متر، سبک ‌ترین لپ تاپ آنها محسوب می‌شود. نسخه پایه لپ تاپ گوگل پیکسل بوک همراه با نسل هفتم پردازنده‌های Core i۵ اینتل، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد. حال در صورتی که افراد پول بیشتری برای خرید این محصول جدید در نظر گرفته باشند، می‌توانند نسخه گران‌تر با ۱۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده Core i۷ را خریداری کنند.

کروم بوک "Pro" سامسونگ

این لپ تاپ به صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی مجهز است که دارای سیستم عامل کروم است. کروم بوک پرو سامسونگ در واقع اولین لپ تاپ جهان با سیستم عامل کروم است و مجهز به سیستم عامل کروم گوگل بوده که با شیوه خاصی طراحی شده است. لبه‌های گرد و ضخامت کلی دستگاه بسیار متمایز است که حسی شبیه به گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ را به کاربر می‌دهد. وزن این دستگاه ۱.۰۸ کیلوگرم است که از دسته لپ تاپ‌های سبک وزن به شمار می‌آید. همچنین وزن کم این کروم بوک باعث حمل آسان و بدون دردسر آن شده است. علاوه بر این از آنجا که کروم بوک پرو سامسونگ دارای قابلیت ۳۶۰ درجه ای است، می توان از آن به عنوان یک تبلت مجهز به سیستم عامل کروم استفاده کرد.

دوربین "A۷R III" سونی

شرکت سونی در سال ۲۰۱۷ میلادی از دوربین "A۷R III" رونمایی کرد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ سونی با معرفی a۷R II، نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرد. این دوربین در زمان عرضه‌ خود به اولین سنسور CMOS با نوردهی پشتی مجهز شده بود که آن را در این زمینه منحصربه ‌فرد می‌کرد. سنسور ۴۲ مگاپیکسلی این دوربین در زمان عرضه، لقب بهترین سنسور دوربین‌های عکاسی را به خود اختصاص داد. شرکت سونی نسل سوم a۷R را نیز به یک سنسور ۴۲ مگاپیکسلی Exmore R در اندازه‌ی فول‌فریم مجهز کرده است. درحالی‌که رزولوشن سنسور این دوربین تفاوتی با نسل گذشته‌ خود ندارد، اما توان پردازشی آن به ‌مراتب بهبود یافته است. بنابراین a۷R III توانایی عکاسی با نرخ بسیار خوب ۱۰ فریم‌ بر ثانیه با فوکوس خودکار دارد که دو برابر سریع‌تر از نرخ ۵ فریم‌ بر ثانیه‌ی a۷R II است.

گوشی "iPhone X"

این گوشی ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی دارد که برخی از آن‌ها برای اولین بار در صنعت موبایل به کار گرفته شده اند و پیش از این در هیچ گوشی دیگریشاهد ارائه آن ها نبودیم. در واقع در میان گوشی‌های جدید اپل، آیفون X یا iPhone X جایگاه ویژه ای دارد زیرا با آیفون های عادی و پیشین اپل تفاوت داشته و از نظر طراحی یک محصول منحصر به فرد است. یکی از ویژگی‌های کاملا جدیدی که دوربین آیفون ایکس ارائه کرده است، مربوط به توانایی آن در ضبط ویدیو های ۴K با نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه می‌شود. بدین ترتیب ضبط فیلم با وضوح ۴K به ویژه در شرایطی که جسم یا فردی در ویدیو در حال حرکت باشد، بسیار دقیق تر، روان تر و بهتر از گذشته انجام خواهد شد. همچنین این گوشی دارای قابلیت Portrait Lightening است، به‌گونه ای که کاربر می ‌تواند حتی بعد از ضبط عکس هایش، افکت های نوری را به تصویر وارد کند و به نوعی نحوه تابش نور به بخش اصلی عکس را تغییر دهد.

کد خبر 333078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.