قرمزها در رویای قهرمانی؛ آبی‌ها در سودای آسیایی

در هفته‌ای که پرسپولیس جایگاه خود در صدر جدول را بیش از پیش مستحکم کرد، استقلال هم به روند خوب هفته‌های اخیرش ادامه داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، نخستین هفته از دور برگشت لیگ هفدهم به کام سرخابی‌های پُرطرفدار پایتخت تمام شد.

قرمزها برنده رقابت بالانشینان

در نخستین هفته از نیم‌فصل دوم لیگ برتر تیم‌های اول و سوم جدول به مصاف هم رفتند. روی کاغذ، بازی بیرون از خانه برابر تیم رده‌ سومی فولاد یکی از دشوارترین دیدارهایی بود که پرسپولیس در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی خود در پیش داشت. چیزی نمانده که قرمزهای پایتخت با برتری برابر این حریف یکی از نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگانشان را از میدان رقابت به در کنند، اما فولاد در آخرین دقیقه مسابقه به بازی برگشت تا پرسپولیس بازی برده را با تساوی عوض کند. با وجود این ناامیدی ظاهری، پرسپولیس در اصل برنده رقابت بالانشینان بود. زیرا از یک طرف یکی از رقبای اصلی خود را در خانه این حریف متوقف کرد و از سوی دیگر، جدی‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یعنی پارس جنوبی هم یک شکست خانگی را تجربه کرد. مجموعه فعل و انفعالات هفته شانزدهم لیگ برتر منجر به آن شد که مدافع عنوان قهرمانی فاصله امتیازی خود را با نزدیک‌ترین رقیبش از هفت به هشت امتیاز افزایش دهد.

آبی‌ها همچنان می‌تازند

استقلال فصل را چنان بد شروع کرد که نمی‌توان تصور کرد این تیم در ادامه، شانسی برای ورود به کورس قهرمانی داشته باشند. با این وجود، با روندی که آبی‌های پایتخت از آغاز ثلث دوم لیگ در پیش گرفته‌اند آنها را کم‌کم باید در زمره مدعیان کسب سهمیه آسیایی به حساب آورد. استقلال پس از باخت به پرسپولیس در شهرآورد پایتخت، در چهار مسابقه از شش دیدار اخیر خود در لیگ برتر به پیروزی رسیده است. تیم پُرطرفدار پایتخت که در این فاصله به نیمه‌نهایی جام حذفی هم رسیده، در دو دیدار آخرش در لیگ برتر در مجموع هفت گل در ورزشگاه آزادی وارد دروازه حریفان کرده است. آبی‌ها همچنین در شش مسابقه اخیر دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند.

پیش‌بینی‌ها درست بود؟

زمانی که پارس جنوبی برای هفته‌های متمادی صدرنشین لیگ برتر بود، بسیاری از پیش‌بینی‌ها از افول این تیم تازه‌وارد و کم‌تجربه حکایت داشت. شاگردان مهدی تارتار که نخستین باخت لیگ برتری خود را تازه در هفته دوازدهم متحمل شدند، پس از آنکه در سه مسابقه متوالی رنگ برد را ندیدند، آخرین هفته از نیم‌فصل نخست را با برد پشت سر گذاشتند تا این پیام را به رقبای خود مخابره کنند که پیش‌بینی درباره آغاز سیر قهقرایی آنها قرار نیست درست از آب دربیاید. با شکست پارس جنوبی در نخستین گام از دور برگشت، به نظر می‌رسد که خروج قریب‌الوقوع این تیم از جمع مدعیان قهرمانی اتفاق کاملاً دور از ذهنی نیست.

پایین‌نشینی ادامه‌دار اصفهانی‌ها

تیم‌های اصفهانی که نیم‌فصل نخست را در نیمه پایینی جدول به پایان رساندند، در نخستین هفته از دور برگشت هم نتوانستند به نیمه بالایی برگردند. البته این اتفاق با وجود توقف خانگی برابر سیاه‌جامگان موقتاً برای ذوب‌آهن افتاد، اما با پیروزی استقلال و گسترش فولاد در دیدارهای این هفته، تیم اصفهانی مجدداً از میانه جدول پایین‌تر رفت. البته با وجود تداوم حضور سپاهان در رده دوازدهم، تساوی بیرون از خانه برابر سایپای رده‌ پنجمی نوید نیم‌فصلی بهتر را به طلایی‌پوشان اصفهانی داد، به خصوص که آنها در واپسین دقایق از شکست گریختند و البته در جریان بازی دو بار تیرک دروازه حریف را به لرزه درآوردند.

زرنگ‌های ته‌جدول

اکثر تیم‌های پایین‌جدولی در نخستین هفته از نیم‌فصل دوم به رویه ضعیفشان ادامه دادند. در این بین، سپیدرود که تا پیش از این در رده ماقبل آخر جدول جای داشت با پیروزی در دیدار شش امتیازی برابر نفت تهران از منطقه خطر فرار کرد. سیاه‌جامگان هم با متوقف کردن ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش‌جهان اگرچه همچنان قعرنشین باقی ماند، اما نشان داد که در آغاز دور برگشت عزمش را برای کنده شدن از ته جدول جزم کرده است.

کد خبر 333040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.