جوان‌ترین سرمربی در شمال بود نه نقش‌جهان!

در اولین هفته از دور برگشت لیگ هفدهم یک سرمربی تازه‌وارد و بسیار جوان اولین برد لیگ برتری خود را جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، هفته شانزدهم لیگ برتر به دلیل درگیری برخی تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور در دو مرحله پیگیری شد. چهار دیدار جمعه برگزار و باقیمانده دیدارها پس از یک روز وقفه، روز گذشته انجام شد.

درباره چهار دیدار اول هفته شانزدهم لیگ برتر چند نکته قابل‌ذکر است:

اشتباه بازیکن درباره سن سرمربی

در پایان دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان، روح‌الله سیف‌الهی در جمع خبرنگاران حاضر در ورزشگاه نقش جهان مدعی شد که رضا عنایتی از سایر سرمربیان لیگ برتر جوان‌تر است. هافبک سیاه‌جامگان اما درباره سرمربی ۴۱ ساله تیمش دچار اشتباه شد زیرا عنایتی که تا همین فصل پیش پیرترین بازیکن لیگ برتر به حساب می‌آمد، برخلاف تصور سیف‌الهی نه فقط جوان‌ترین سرمربی لیگ نیست که این عنوان با اختلافی فاحش از آن یک سرمربی دیگر است.

جوان‌ترین سرمربی حال حاضر لیگ برتر امید روانخواه است که تنها ۳۰ سال سن دارد و اتفاقاً همزمان با دیدار ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان، در نخستین روز سرمربیگری خود در لیگ برتر روی نیمکت سپیدرود در حال هدایت تیمش در بازی با نفت تهران بود و در نهایت هم تیمش را برنده از زمین خارج کرد.

بازگشت توأمان مصدومان اصفهانی

دو مصدوم بلندمدت تیم اصفهانی در اولین هفته از دیدارهای دور برگشت لیگ برتر به ترکیب تیم‌های خود بازگشتند. قاسم حدادی‌فر که در اولین بازی لیگ هفدهم رباط صلیبی پاره کرده بود در بازگشتی برق‌آسا و نسبتاً شگفت‌انگیز در نخستین مسابقه از نیم‌فصل دوم برای ذوب‌آهن به میدان رفت.

عزت پورقاز هم که به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر و گردن بیش از نیمی از مسابقات دور رفت را از دست داد، در نخستین مسابقه از دور برگشت در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفت.

البته ما به ازای حدادی‌فر در سپاهان در اصل مسعود حسن‌زاده است که با اینکه نزدیک به سه ماه زودتر از کاپیتان دوم ذوب‌آهن رباط صلیبی پاره کرد، اما برخلاف همبازی سابقش هنوز شرایط شرکت در مسابقات را ندارد.

گودبای پارتی اِسی

اسماعیل شریفات که در نقل و انتقالات تابستانی به ذوب‌آهن پیوسته بود در دیدار برابر سیاه‌جامگان از هفته شانزدهم لیگ برتر آخرین مسابقه خود را برای تیم اصفهانی انجام داد. البته هنگام برگزاری مسابقه در ورزشگاه نقش جهان کمتر کسی خبر داشت که این دیدار خانگی قرار است آخرین بازی شریفات برای ذوب‌آهن باشد. به فاصله دو روز بعد از این مسابقه خبر رسید که این هافبک خوزستانی به دلیل آنچه که مشکلات خانوادگی عنوان شده اصفهان را ترک کرده و به استان زادگاهش بازگشته است.

شریفات در مدت عضویتش در ذوب‌آهن در ۱۲ مسابقه از لیگ برتر و یک دیدار از جام حذفی به عنوان بازیکن ذخیره یا اصلی برای تیم اصفهانی به میدان رفت.

درخشش گزینه خرید سپاهان

شهاب گردان یکی از چند گزینه سپاهان برای جذب در نقل و انتقالات نیم‌فصل بود. باشگاه پدیده اما با جدایی این دروازه‌بان ۳۳ ساله مازنی مخالفت کرد تا امکان بازگشت او به تیم سابقش فراهم نشود. سپاهان هم در ادامه پس از ناامیدی از جذب گردان و سایر گزینه‌های لیگ برتری به سراغ سنگربان تیم ملی سوریه رفت و با ابراهیم عالمه قرارداد بست.

شهاب که هفته‌های پایانی دور رفت را به خاطر مصدومیت از دست داده بود پس از غیبت در پنج هفته متوالی از لیگ برتر و با وجود درخشش جانشینش در دیدار خانگی برابر پیکان به ترکیب پدیده برگشت و اتفاقاً بسیار خوش درخشید.

کد خبر 332998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.