اعتراض توأمان و هت‌تریک داور معروف!

بازی سایپا و سپاهان اگرچه به خاطر نداشتن پخش زنده تلویزیونی دیده نشد، اما دیدار خبرسازی بود که اعتراض توأمان هر دو طرف بازی به نحوه قضاوت داور معروف را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، تیم‌های سایپا و سپاهان در هفته شانزدهم لیگ برتر به تساوی یک بر یک برابر یکدیگر رضایت دادند. درباره این مسابقه چند نکته قابل‌ذکر است:

کیخسروی در نقش صدقیان

تک‌گل سایپا به سپاهان روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسید. در این صحنه، علی کیخسروی به این دلیل که جاگیری مناسبی نکرده بود و دید مناسبی نداشت نتوانست به موقع واکنش نشان دهد و توپ وارد دروازه سپاهان شد. تقریباً مشابه همین اتفاق در دیدار با استقلال تهران از هفته پانزدهم لیگ برتر هم افتاد و اشتباه مهدی صدقیان در جاگیری، باعث شد تا ضربه سرور چپاروف وارد دروازه سپاهان شود.

مهرداد شرمنده برادر نشد

یکی از تماشاگران ویژه دیدار سایپا و سپاهان میلاد محمدی بود. مدافع تیم احمد گروژنی از تعطیلات لیگ روسیه استفاده کرده و برای دیدن بازی برادر سپاهانی‌اش به ورزشگاه شهید دستگردی آمده بود. این اولین بار در فصل جاری نیست که میلاد به انگیزه تماشای بازی مهرداد به ورزشگاه می‌آید. در دیدار با سیاه‌جامگان از هفته نهم لیگ برتر هم این مدافع ملی‌پوش در ورزشگاه نقش‌جهان حضور یافت و بازی سپاهان برابر حریف مشهدی را از جایگاه ویژه تماشا کرد. از بخت بد، زلاتکو کرانچار در آن مسابقه مهرداد را در ترکیب اصلی سپاهان قرار نداد و در ادامه، حتی به عنوان یار جایگزین هم به زمین نفرستاد تا میلاد با وجود حضور در اصفهان نتواند بازی برادرش را ببیند. اما در دیدار با سایپا مهرداد نه تنها در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفت و ۹۰ دقیقه برای این تیم بازی کرد که زمینه‌ساز گل تساوی‌بخش تیمش هم شد.

هزینه تساوی

سوغات تک‌امتیازی سپاهان از دیدار بیرون از خانه برابر سایپا بدون هزینه به دست نیامد و محرومیت یکی از بازیکنان ترکیب اصلی تیم اصفهانی را در پی داشت. میلاد سرلک که در بیش از ۸۰ درصد از دیدارهای سپاهان در لیگ هفدهم از ابتدا برای تیم اصفهانی به میدان رفته است، با کارت زردی که در این مسابقه گرفت سه‌اخطاره شد و بازی با پدیده در هفته هفدهم را از دست داد. این هافبک ۲۲ ساله اصفهانی پیشتر به ترتیب در دیدار برابر تیم‌های پارس جنوبی و پرسپولیس از هفته‌های سوم و هفتم لیگ برتر هم اخطار گرفته بود.

گیر مهندس به دکتر!

سایپا بازی برده را در دقایق پایانی با یک تساوی خانگی عوض کرد. سرمربی سایپا برآشفته از این اتفاق، در نشست خبری پس از مسابقه به شدت به داور بازی باخت. بیژن حیدری که در ماه‌های اخیر به خاطر قضاوت در شهرآورد پایتخت و کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه در کسوت جراح ارتوپد مورد توجه ویژه رسانه‌ها قرار گرفته بود، این بار به خاطر آنکه به سیبل جدید علی دایی بدل شده است در کانون توجهات قرار گرفت.

البته این تنها سرمربی سایپا نیست که به نحوه قضاوت حیدری معترض است و اصرار دارد داور مسابقه به اشتباه علیه تیمش اعلام پنالتی کرده، بلکه سپاهانی‌ها نیز معتقدند در صحنه‌ای که منجر به باز شدن دروازه آنها از روی ضربه ایستگاهی شد، بازیکنان این تیم اصلاً مرتکب خطا نشدند.

ساسان، رقیب بالقوه جلال

ساسان انصاری با گلی که از روی نقطه پنالتی وارد دروازه سایپا کرد، جمع گل‌های خود در لیگ هفدهم را به عدد چهار رساند. جلال‌الدین علی‌محمدی با به ثمر رساندن شش گل کماکان بهترین گلزن فصل سپاهان به حساب می‌آید. البته بسیاری از رسانه‌ها گل انصاری به سایپا را پنجمین گل او تلقی کردند. این در حالی است که سازمان لیگ گل نخست سپاهان به ذوب‌آهن در شصت‌ و یکمین شهرآورد فوتبال اصفهان را رسماً به نام مهرداد محمدی (و نه ساسان انصاری) به ثبت رسانده است.

کد خبر 332977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.