بدافزارها، میهمان اطلاعات فردی کاربران شبکه های اجتماعی

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: کاربران در فضای مجازی فایل هایی را برای یکدیگر رد و بدل می کنند  که گاهی اوقات این موارد  از نوع فایل های مخرب اطلاعاتی و بدافزار است که موجب رساندن آسیب به دوستان خود در این فضا می شوند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، امروزه فضای مجازی روز به روز در حال توسعه است و تبادل اطلاعات در این فضا گسترش پیدا کرده و برقراری امنیت در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار است و رعایت نکات ایمنی در این فضا و دانلود نرم‌افرارها و ضروریات از سایت‌های معتبر برای کابران لازم است.

ازسویی باید دانست که ماهیت فضای مجازی آسیب پذیر بودن آن است، برخی کاربران در فضای مجازی عادت دارند هرگونه فیلم، کلیپ صوتی و تصویری، آهنگ و نرم‌افزار را دانلود کنند. اما باید توجه داشت پشت هر کدام از این فایل‌ها، احتمال وجود ویروس و بدافزارهای مخرب و جاسوسی وجود دارد که می‌تواند برای آنها دردسرساز شود.

عملیات باج خواهانه و بلاکه شدن فایل های اطلاعاتی کاربران

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با تاکید به  اهمیت ایجاد امنیت بیشتر در فضای مجازی اظهار کرد: در فضاهای مجازی آنالیز محتوا و پایگاه های اطلاعاتی و گزارش های رفتارشناسی نشان دهنده شیوع بیشتر بدافزارها در این فضا است.

رییس پلیس تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروزه کاربران در فضای مجازی فایل هایی را برای یکدیگر رد و بدل می کنند که گاهی اوقات از نوع محتوای این فایل های ارسالی اطلاع کافی ندارند.  گاهی اوقات این فایل ها از نوع فایل های مخرب اطلاعاتی و بدافزار است که کاربران در فضای مجازی به هم ارسال می کنند و موجب رساندن آسیب به دوستان خود می شوند.

وی با اذعان به فایل بد افزاری باج افزار،  اظهار کرد: موضوعی که به تازگی در این فضا با آن روبه رو شدیم فایل بد افزاری باج افزار با فلت فرم فارسی است و  هنگامی که نرم افزارهای خارجی ویرایش شده کاربران به زبان فارسی ساخته  و ویرایش می شود، در واقع عملیات باج خواهانه و بلاکه شدن فایل های اطلاعاتی کاربران را انجام می دهد و  که موجب بروز مشکلاتی برای کاربران در این فضا خواهد شد.

 مرتضوی یادآوری کرد: در کنار این فایل های ویرایش شده، از عناوین و القابی مانند دانلود این فایل، گرفتن شارژ رایگان، پهنای باند ارزان قیمت و موارد دیگر برای عملیات فریب کاربران استفاده می شود.

ضرورت نصب آنتی ویروس اورجینال و قوی

رییس پلیس فتای استان اصفهان اظهار کرد: امروزه کاربران در فضایی به سر می برند که دنیا روی انگشت آنها می چرخد و و زمانی که صفحات موبایل را لمس می کنند، در حقیقت انواع و اقسام اطلاعات را می بینند و روی گوشی موبایل دانلود می کنند.

وی توضبح داد: ضروری است کاربران در کلیک و دانلود این فایل ها دقت کنند، به نوعی دانلود هر فایلی و نصب آن  روی گوشی می تواند مخاطرات متفاوتی را برای کاربران فضای مجازی به دنبال داشته باشد.  

مرتضوی در توصیه به شهروندان تاکید کرد: به‌ روز کردن سیستم ها و نصب آنتی‌ویروس یک ضرورت است که کاربران همواره باید به آن توجه کرده و حتما از آنتی‌ویروس‌های اورجینال و قوی استفاده کنند. به کابران فضای مجازی توصیه می کنیم که با به روز رسانی و نصب آنتی ویروس بر روی تبلت و گوشی ها در مقابل عملیات فریب، سایر کاربران خود را در این فضا مصون نگه دارند و تا با دقت نظر بتوانند در فضایی امن و ایمن به فعالیت های روزانه بپردازند.

کد خبر 332969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.