کپی‌برداری از بازی نقش‌جهان در دستگردی

دیدارهای رفت و برگشت سپاهان و سایپا در لیگ هفدهم شباهت جالبی با یکدیگر پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، تیم‌های سایپا و سپاهان در هفته شانزدهم لیگ برتر به تساوی یک بر یک برابر یکدیگر رضایت دادند. درباره این مسابقه نکات زیر قابل ذکر است:

مسابقه‌ دیده نشده

با اینکه سازمان لیگ معمولاً حساسیتی روی همزمانی دیدارهای دو تیم اصفهانی ندارد اما برنامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که تقریباً بلافاصله پس از اتمام بازی ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان در ورزشگاه نقش جهان، دیدار سایپا و سپاهان در استادیوم شهید دستگردی آغاز می‌شد. از آنجا که مسابقات تیم‌های اصفهانی بیشتر از چند دقیقه با یکدیگر تداخل نداشت از نظر تئوریک این امکان برای شبکه اصفهان وجود داشت که پخش زنده دیدار بیرون از خانه سپاهان را به فاصله کوتاهی پس از پوشش تلویزیونی بازی خانگی ذوب‌آهن در دستور کار قرار دهد، اما از آنجا که شبکه ورزش واحد سیار را به محل برگزاری دیدار تیم‌های سایپا و سپاهان نفرستاده بود این امکان از صداوسیمای مرکز اصفهان سلب شد تا هواداران سپاهان نتوانند بازی تیم محبوبشان را از گیرنده‌های تلویزیونی تماشا کنند.

شروع نیم‌فصل تازه با چهره قدیم

سپاهان در آستانه آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر دو بازیکن جدید خارجی جذب کرد. همانطور که البته قابل پیش‌بینی هم بود کارت بازی ادون حسنی آلبانیایی و ابراهیم عالمه سوری تا قبل از شروع رقابت‌های هفته شانزدهم صادر نشد تا سپاهان با همان نفراتی که از ابتدای فصل در اختیار داشت به مصاف سایپا برود و رونمایی از خریدهای جدید باشگاه اصفهانی به دیدار خانگی برابر پدیده موکول شود.

دومین ماجراجویی یک جوان

علی کیخسروی برای اولین بار در دیدار برابر پارس جنوبی از هفته سوم لیگ هفدهم حضور در چارچوب دروازه سپاهان در یک مسابقه رسمی را تجربه کرد. مصدومیت لی اولیویرا و مهدی امینی از یک طرف و اخراج مهدی صدقیان در جریان بازی از سوی دیگر دست به دست هم داد تا در آن مسابقه برای دقایقی به این دروازه‌بان ۱۸ ساله فرصت بازی برسد. کیخسروی از این فرصت استثنایی به بهترین نحو استفاده کرد و با مهار پنالتی بازیکن حریف در اولین بازی رسمی خود برای سپاهان خوش درخشید، هرچند که در نهایت موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نشد.

۱۳۳ روز پس از شب حماسی کیخسروی در ورزشگاه نقش جهان باز هم مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم داد تا در دیدار با سایپا از هفته شانزدهم لیگ برتر هم کلید حراست از دروازه سپاهان به این سنگربان جوان سپرده شود. از یک طرف، صدقیان در دیدار هفته پانزدهم برابر استقلال تهران چنان روز تلخی را پشت سر گذاشت که تصور حضور مجددش در ترکیب اصلی سخت به نظر می‌رسید. از سوی دیگر، کارت بازی ابراهیم عالمه هم صادر نشد تا برای زلاتکو کرانچار چاره‌ای باقی نماند جز اینکه در دیدار با سایپا یک بار دیگر این سنگربان جوان را درون دروازه سپاهان قرار دهد.

بازگشت عزت

عزت‌الله پورقاز که سی‌ام شهریور در جریان دیدار با پرسپولیس از هفته هفتم آسیب دید، باقیمانده دیدارهای دور رفت لیگ برتر را به همین دلیل از دست داد. این مدافع ملی‌پوش که در بازی دوستانه با پیکان در تعطیلات نیم‌فصل به ترکیب سپاهان بازگشته بود در اولین مسابقه از دور برگشت لیگ هفدهم در جمع ۱۱ مرد منتخب زلاتکو کرانچار قرار گرفت تا پس از ۹۲ روز غیبت و نبودن در هشت مسابقه متوالی از لیگ برتر، سرانجام به ترکیب اصلی سپاهان بازگردد.

درخشش گزینه معاوضه

در تعطیلات نیم‌فصل یک احتمال نقل و انتقالاتی جدی و جذاب مطرح شد و آن اینکه سپاهان در ازای دادن مهرداد محمدی به سایپا محمدرضا اخباری را در اختیار بگیرد. باشگاه تهرانی اما تنها به جذب ستاره سپاهان قانع نبود و علاوه بر او مبلغ گزافی را بابت صدور رضایتنامه دروازه‌بان خود مطالبه کرد تا این انتقال صورت نگیرد.

با وجود چراغ سبز غیرمنتظره سپاهان برای جدایی محمدی، این بازیکن در اولین مسابقه از دور برگشت در ترکیب اصلی طلایی‌پوشان اصفهانی قرار گرفت و اتفاقاً در گل تساوی‌بخش سپاهان نقش پُررنگی ایفا کرد. در هشتاد و پنجمین دقیقه از مسابقه بود که ارسال این بازیکن از سمت چپ در محوطه جریمه به دست مهدی ترابی برخورد کرد. بیژن حیدری این تماس را هَند تشخیص داد و به نفع سپاهان اعلام پنالتی کرد تا ساسان انصاری کار را به تساوی بکشاند.

خبری از اخباری نشد

دروازه‌بان ملی‌پوشی که سایپا برای موافقت با انتقالش به سپاهان شرط دشواری تعیین کرد، مانند چهار هفته پایانی دور رفت در اولین مسابقه از دور برگشت لیگ هفدهم هم در ترکیب تیمش قرار نگرفت تا حامد فلاح‌زاده  در دیدار با سپاهان برای پنجمین مسابقه متوالی حراست از دروازه نارنجی‌پوشان را به عهده داشته باشد.

از وداع در فولادشهر تا سلام دوباره در دستگردی

یکی از اتفاقات ویژه هفته شانزدهم لیگ برتر این بود که مهدی شریفی پس از نزدیک به دو سال برای سپاهان به میدان رفت. البته سرباز سابق تراکتورسازی در دیدار با سایپا در ترکیب اصلی سپاهان قرار نگرفت اما بین دو نیمه با سعید آقایی تعویض شد.

تا پیش از این شریفی آخرین بازی خود با پیراهن سپاهان را دهم دی‌ ماه ۹۴ از هفته هفدهم لیگ پانزدهم در قالب پنجاه‌ و هشتمین شهرآورد فوتبال اصفهان برابر ذوب‌آهن انجام داده بود. شریفی که باید برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتورسازی می‌رفت، در پایان آن مسابقه به سمت تماشاگران حاضر در ورزشگاه فولادشهر رفت و از آنها خداحافظی کرد. به این ترتیب، ۹ روز مانده به دومین سالگرد جدایی اجباری شریفی از سپاهان این بازیکن برای تیم اصفهانی به میدان رفت.

کپی دیدار برگشت از بازی رفت

عین نتیجه‌ای که شامگاه ششم مرداد در پایان دیدار رفت سپاهان و سایپا روی اسکوربورد ورزشگاه نقش جهان نقش بست، در نخستین روز از زمستان در بازی برگشت این دو تیم هم به ثبت رسید. جالب آنکه مانند بازی رفت، سپاهان پس از عقب افتادن از سایپا کار را به تساوی کشاند. از آن جالب‌تر اینکه سپاهان باز هم حوالی دقیقه ۸۵ مسابقه از شکست گریخت با این تفاوت که در دیدار رفت، جلال‌الدین علی‌محمدی برای سپاهان گلزنی کرد و در بازی برگشت، ساسان انصاری از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز نمود. یکی دیگر از اشتراکات جالب دیدارهای رفت و برگشت سپاهان و سایپا در لیگ هفدهم این است که مهدی ترابی در هر دو مسابقه تک‌ گل سایپا را به ثمر رساند.

کد خبر 332921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.