مراسم تشییع پیکر شهید خوش لفظ برگزار شد

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید علی خوش لفظ که دیروز پس از سال ها تحمل رنج جانبازی بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از ۸ سال دفاع مقدس به آسمان پر کشید در حوزه هنری تهران برگزار شد.

به گزارشایمنا، مراسم تشییع پیکر شهید علی خوش لفظ راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس، صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم تهران در حوزه هنری برگزار شد. جمع زیادی از مقامات کشوری و لشگری و نیز اهالی فرهنگ و ادب در این مراسم حضور داشتند.

در آغاز این مراسم پیام تسلیت مقام معظم رهبری برای شهادت علی خوش لفظ از سوی علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قرائت شد.

در ادامه مراسم و پس از شعر خوانی علیرضا قزوه، طاهر خوش لفظ یکی از فرزندان این شهید با قرائت متن کوتاهی از حاضران در این مراسم تشکر کرد و پس از آن نیز حجت الاسلام ملکی از همرزمان سابق شهید خوش لفظ به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از دغدغه های همیشگی علی، عاقبت به خیری بود و برای کسب آن تلاش بسیاری کرد. من از او معصیت ندیدم و در مقابل شاهد بودم که تا دو هفته پیش از شهادتش نیز که به عیادتش رفتم، تنها دغدغه اش عاقبت بخیری بود.

ملکی همچنین شهید خوش لفظ را مرد سختی ها نامید و اظهار داشت: علی حماسه ساز بود و در عین حال بسیار پیگیر که گمنام بماند. اما زخم هایش در تاریخ باقی ماند و خداوند به تلاش او پاداشی داد که در بین زمینیان زنده و خوش معنا باقی بماند.

در این مراسم همچنین پیام تسلیت سردار قاسم سلیمانی، سردار باقری و آیت الله نوری همدانی به مناسبت شهادت علی خوش لفظ قرائت شد.

بخش دیگری از این مراسم نیز به شعر خوانی مرتضی امیری اسفندقه اختصاص یافت و پس از آن نیز میثم مطیعی برای حاضران به مدیحه سرایی پرداخت.

پس از این مراسم، پیکر شهید علی خوش لفظ تشییع و پس از اقامه نماز با حضور جامعه فرهنگی و مقامات لشگری و کشوری، مشایعت شد.

منبع: مهر

کد خبر 332770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.