سیستم حمل و نقل عمومی شهر یکپارچه شود

یک کارشناس ارشد حمل و نقل شهری گفت: سیستم حمل و نقل عمومی شهر اصفهان باید یکپارچه شود، به این صورت که اگر در یک خیابان ایستگاه مترو وجود دارد باید گونه‌های دیگر حمل و نقل از جمله ایستگاه تاکسی، دوچرخه، اتوبوس و یا مسیر مناسب برای پیاده روی ایجاد شود.

امین همدانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: حمل و نقل به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم بندی می شود که برنامه ریزان شهری بر روی بخش حمل و نقل عمومی برنامه ریزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی همه مدل های حمل و نقلی اعم از اتوبوس، مترو، تاکسی، دوچرخه و تراموا را شامل می شود، افزود: در حال حاضر بر اساس زیرساخت‌های موجود مهمترین اقدام یکپارچگی سیستم حمل و نقل عمومی است، اگر در یک خیابان ایستگاه مترو وجود دارد باید گونه‌های دیگر حمل و نقل از جمله ایستگاه تاکسی، دوچرخه، اتوبوس و یا مسیر مناسب برای پیاده روی ایجاد شود.

این دکترای حمل و نقل شهری با اشاره به ضرورت دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی گفت: این حق همه شهروندان اعم از کودک تا سالمند و معلول است که بتوانند به راحتی از حمل و نقل عمومی ارزان قیمت استفاده کنند.

همدانی بر لزوم توجه به مباحث فنی ناوگان حمل و نقل شهری اشاره کرد و ادامه داد: در ناوگان حمل و نقل عمومی باید از سوخت استاندارد استفاده شود تا آلودگی هوا به حداقل ممکن برسد، امروزه در دنیا برای کاهش مشکلات زیست محیطی به سمت استفاده از اتوبوس های برقی حرکت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش آلودگی هوا علاوه بر تامین سوخت استاندارد باید فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را در شهر ارتقاء دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیخ بهایی گفت: اکنون زیرساخت‌های حمل و نقل در بسیاری از بخش‌ها فراهم است اما به دلیل نبود مدیریت و شفافیت در این سیستم با معضل روبرو هستیم بنابراین باید مدیریت زیرساخت‌ها بهینه شود.

همدانی با اشاره به استفاده از نرم افزارهای هوشمند در سیستم حمل و نقل عمومی افزود: مسافران باید بتوانند به اطلاعات حرکت ناوگان، مدت زمان حرکت و نوع وسیله حمل و نقل دسترسی داشته باشند که این مهم نیازمند استفاده از نرم افزارهای هوشمند است.

وی اظهارکرد: هر چقدر بر روی هوشمند سازی سیستم حمل و نقل کار کنیم به طور حتم می توانیم فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را در شهر افزایش دهیم.

کد خبر 332671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.