فضای سبز، تنها امید نفس کشیدن شهر است

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی و رکود اقتصادی پیش بینی می شود نرخ خدمات شهری ۳۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر قاسمی در آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران شهرداری اصفهان که صبح امروز (پنج شنبه) در شهرداری مرکزی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه این رفت و آمدها (تکریم و معارفه) طبیعت زندگی بشر است، اظهارکرد: در دوره قبلی اقدامات خوبی در حوزه خدمات شهری آغاز شده که باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه حضور نیمی از جمعیت استان در شهر اصفهان خدمات دهی به این شهر را دشوار کرده است، افزود: به دلیل هزینه اندوخته و پس انداز شهر، اکنون شهرداری از لحاظ بنیه مالی ضعیف و از نظر نیروی انسانی فربه شده است.

معاون خدمات شهری شهردار با بیان اینکه مشکل بی آبی اصفهان برای آبیاری فضای شهر کم اهمیت تر از بی آبی کشاورزان شرق استان نیست، ادامه داد: امروز با این وضعیت آلایندگی هوا، تنها امید نفس کشیدن شهر، فضای سبز آن است که اگر به آن بی توجهی شود، دچار یک مرگ فرسایشی می شویم.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی و رکود اقتصادی پیش بینی می شود هزینه خدمات شهری ۳۰ درصد افزایش یابد.

یاری طلبی از دولت و بخش خصوصی

وی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق کارگران کم اهمیت تر از پرداخت حقوق کارمندان نیست و اثرات مخرب خود را خواهد گذاشت، اظهارکرد: در مدت زمان کوتاهیکه داریم باید برای سلامت، رفاه شهروندان و توسعه اصفهان سرمایه گذاری کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکیدکرد: اختلاف سلیقه در بخش های مختلف خوب است، اما در صورتی که به وحدت نظر منجر شود.

پیش بینی افزایش محدودیت‌ها

قاسمیتصریح کرد: با توجه به اینکه در سال آینده با محدودیت‌های بیشتری در بخش های مختلف مواجه خواهیم شد، باید صرفه جویی کرد.

وی گفت: هرگاه به نیروی انسانی به عنوان سرمایه یک سازمان نگاه شود شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود زیرا نگاه به ظرفیت های درونی یاری گر بسیاری از مشکلات است.

لزوم توجه به پرداخت معوقات حقوق کارگران خدمات شهری

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه اعتماد، ارتباط موثر و انضباط سه رکن استراتژیک در حوزه کاری است، گفت: اگر قرار است در حوزه خدمات شهری کاری صورت گیرد باید به این استراتژی ها توجه شود، البته در این میان همراهی مردم هم بسیار مهم است و باید در این راستا فرهنگ سازی هایی صورت گیرد، البته افراد ناظر و منتقد باید با انصاف مسائل را ببینند و آن را قضاوت کنند، در این صورت شاهد ارتقاء خدمات خواهیم بود.

قاسمی با اشاره به وسعت حوزه خدمات شهری اضافه کرد: انتظارات مردم از حوزه خدمات شهری بسیار زیاد است، بنابراین درخواست می شود در فصل بودجه ریزی، برنامه‌های حوزه خدمات شهری و از همه مهمتر معوقات حقوق کارگران خدمات شهری مورد توجه باشد.

کد خبر 332662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.