ابر و باد و مه و خورشید و فلک علیه سپاهان

سرمربی سپاهان به چند دلیل مختلف نتوانست استفاده بهینه‌ای از اردوی آماده‌سازی این تیم در جزیره کیش ببرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، زلاتکو کرانچار حساب ویژه‌ای روی تعطیلات نیم‌فصل باز کرده بود. سرمربی کروات سپاهان از یک ماه قبل از فرا رسیدن این موعد با هماهنگی باشگاه اصفهانی کار برنامه‌ریزی برای اردوی آماده‌سازی تیم اصفهانی را آغاز کرد. کرانچار حتی در آبان‌ ماه به کیش سفر و شخصاً از امکانات جزیره بازدید کرد. البته سفر مرد کروات به کیش در وهله نخست با هدف تمدید ویزای کار و اقامت صورت گرفت، اما او از این سفر اداری یک بهره‌برداری جانبی هم انجام داد و محل اردوی شاگردانش در فاصله دو نیم‌فصل لیگ برتر را تعیین کرد.

در اردوی کیش اما اوضاع کاملاً بر وفق مراد سرمربی سپاهان پیش نرفت و کرانچار به چند دلیل که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، نتوانست از این اردوی مهم استفاده بهینه را ببرد:

محک ۸۰ دقیقه‌ای

به دلیل آنکه همزمان با سپاهان چند تیم دیگر لیگ برتری در کیش اردو زده بودند، پیدا کردن حریف تدارکاتی در مدت برپایی این اردوی آماده‌سازی کار چندان دشواری نبود. نخستین دیدار دوستانه سپاهان اما به دلیل مصدومیت دلخراش بازیکن حریف ناتمام ماند. شکستگی پای  سینا اسدبیگی به اندازه‌ای حاضران در ورزشگاه را متأثر کرد که طرفین مسابقه مجاب شدند تا به این محک تدارکاتی حدود ۱۰ دقیقه زودتر از وقت معمول پایان دهند.

باران امان نداد

کیش در این فصل از سال برخلاف بیشتر نقاط کشور، آب و هوایی مطلوب و معتدل دارد. مصادف با اقامت طلایی‌پوشان در کیش اما بارندگی در جزیره شروع شد و بی‌وقفه تا چند روز ادامه یافت. در نتیجه، برخی جلسات تمرینی شاگردان کرانچار به ناچار به سالن سرپوشیده منتقل شد.

از دست رفتن یک فرصت ویژه

اگر نخستین دیدار تدارکاتی سپاهان به خاطر آسیب‌دیدگی بازیکن حریف نیمه‌تمام ماند، بازی دوستانه دوم تیم اصفهانی به دلیل شرایط جوی اصلاً برگزار نشد. بارش بی‌وقفه باران در جزیره باعث شد تا دیدار تدارکاتی تیم‌های سپاهان و فولاد به ناچار لغو شود. با منتفی شدن این بازی دوستانه به این دلیل فرصتی طلایی از دست سپاهان رفت که حریف تدارکاتی یکی از تیم‌های آماده نیم‌فصل نخست بود و در مقطع پایانی دور رفت با پیوستن به دو تیم نخست جدول حتی در زمره مثلث صدرنشینی قرار گرفت.

سپاهان با همان چهره قدیمی!

تعطیلات نیم‌فصل طولانی‌تر از وقفه‌هایی که در چند نوبت به خاطر برپایی اردوهای تیم ملی در جریان مسابقات لیگ هفدهم ایجاد شد نبود اما احتمالاً سرمربی سپاهان به این دلیل حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده بود که از این مقطع به بعد، با جدایی نفرات مازاد و اضافه شدن بازیکنان جدید، تیم اصفهانی با چهره‌ای نسبتاً متفاوت مأموریت دشوار خود برای خروج از بحران را پیگیری می‌کرد، اما به جز مهدی شریفیِ از خدمت برگشته و مسعود حسن‌زاده‌ی از مصدومیت رها شده در این فاصله بازیکن جدیدی به جمع طلایی‌پوشان اضافه نشد که تازه نفر دوم هم هنوز شرایط شرکت در مسابقه و تمرینات گروهی را ندارد و تنها تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده است.

نصف شب رسیدند

برای کادر فنی سپاهان که در زمان برپایی اردو برنامه‌هایش مطابق ایده‌آل پیش نرفت فقط همین کم بود که پرواز برگشت به اصفهان تأخیری چندین‌ساعته داشته باشد! پروازی که قرار بود ساعت پنج عصر انجام شود، با تأخیری پنج‌ساعته ساعت ۱۰ شب انجام شد تا کاروان طلایی‌پوشان تازه ساعت یک بامداد به اصفهان برسد. به این ترتیب، بازیکنان سپاهان خسته و فرسوده نیمه‌های شب به منازل خود رسیدند تا ریتم خوابشان به فاصله کمتر از چهار روز قبل از نخستین مسابقه آنها در دور برگشت به هم بخورد.

کد خبر 332618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.