بخش خصوصی فریادرس خودش باشد

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان از کاهش ۵۰ درصدی صادرات طی دو سال گذشته در استان خبر داد و گفت: بخش خصوصی خودش باید به داد خودش برسد و تلاش کند با اتکا به منابع و توانایی خود فراید صادرات و تولید را تسهیل کند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی در نشست تخصصی چالش و فرصت‌های صادراتی در تولید، اظهار کرد: زمانی که ۷۰ درصد واحدهای تولیدی کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند نشان از کمبود تقاضا برای کالا و خدمات در جامعه است.

وی صدور خدمات فنی و مهندسی را یک از مزیت‌های استان اصفهان برشمرد و افزود: در قراردادهای پیمانکاری جوایز صادراتی و معافیت‌های مالیاتی برای صادرکنندگان این بخش لحاظ نمی‌شود.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به آمار صادرات استان اصفهان و کاهش ۵۰ درصدی طی دو سال گذشته، گفت: حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط اقتصادی برای حضور در بازارهای بین‌المللی و نمایشگاه‌های تخصصی باید مورد توجه قرار گیرد.     

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی خودش باید به داد خودش برسد و تلاش کند با اتکا به منابع و توانایی خود فراید صادرات و تولید را تسهیل کند.

گلشیرازی از راه‌اندازی مرکز رشد بین‌المللی صادرات اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و گفت: در این مرکز شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توانند با استفاده از امکانات این مرکز به توسعه صادرات محصولات استان کمک کنند.

وی از شناسایی دانش‌آموختگان رشته های بازرگانی، زبان های خارجی و اقتصادی با هدف هم‌افزایی در تشکیل شرکت های مدیریت صادرات خبر داد.

صادرات یک انتخاب نیست یک الزام است

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: صادرات موضوعی انتخابی برای تولید کنندگان نیسبت بلکه الزام برای بقا در فعالیت اقتصادی است.

مجتبی ملااحمدی مسایل بانکی، حمل و نقل و گمرکی را  از جمله  مسایل پیش‌روی صادرکنندگان استان اصفهان برشمرد و افزود: نرخ ارز به عنوان یک مولفه اثرگذار در صادرات و واردات نقش دارد. قیمت واقعی ارز باعث تقویت صادرات و قیمت پایین ارز باعث افزایش واردات می شود.

وی کیفیت و قیمت مناسب کالا را یکی از عوامل موثر در افزایش صادرات استان برشمرد و اظهار کرد: بازاریابی محصولات تولیدی در بازارهای بین‌المللی یکی از حلقه‌های مفقوده صادرات استان است.

نرخ ارز با ثبات و متعادل خواسته صادرکنندگان

مسئول کمیته پیمانکاری کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست، گفت: دولت بیش  از اندازه بزرگ شده است و برای اینکه این دولت بتواند هزینه اش را تامین کند بخش خصوصی را به تلاش بیشتری تشویق می‌کند و این در حالیست که دولت باید بار اضافی خود را پایین بگذارد.

مهدی مسایلی نرخ ارز را یکی از پارامترهای موثر در صادرات و واردات ایران برشمرد و افزود:  مسایل اقتصاد را با قرص مُسکن نمی‌توان درمان کرد، نرخ ارز باید متعادل و با ثبات باشد نه اینکه یک روز چندصد تومان بالا برود  یک روز  پایین بیاید.

مسئول کمیته فلزات گرانبهای کمیسیون صنایع در این نشست، اظهار کرد: صادرات طلا و جواهرات استان اصفهان از ۷۵۰ میلیون دلار در سال ۹۰ به ۲۰ میلیون دلار در سال ۹۵ رسیده است و این کاهش صادرات باعث تعطیلی بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی طلا در استان شده است.

ابراهیم حبیب الهی مالیات بر ارزش‌افزوده و محاسبه ۹ درصد بر قیمت اصلی طلا، نبود مواد اولیه باکیفیت و افزایش قیمت تمام شده محصولات را از مسایل پیش روی صنعت طلای استان برشمرد.

کد خبر 332520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.