اختصاص ۱۸۰ میلیون ریال به روستاییان دارای دو معلول

مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان اختصاص مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال بلاعوض با وام ۱۸۰ میلیون ریالی با سود چهار درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله به روستاییان دارای دو معلولی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، علی اکبر شفیقی ظهر امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید هفته گذشته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور از شهرستان‌های نطنز، آران و بیدگل، کاشان، نایین و اصفهان به منظور بررسی کیفیت اجرای طرح‌های عمران روستایی، طرح هادی، تعلق اعتبارات ملی و اختصاص قیر رایگان صورت گرفت.

وی گفت: پس از بازدید معاون عمرانی بنیاد مسکن کشور از روستای ابیانه و با توجه به اهمیت بافت تاریخی این روستا، مقرر شد از هر گونه ساخت و ساز مدرن که مطابق با نمای اصیل و تاریخی روستا نباشد، اجتناب شود.

شفیقی در ادامه در خصوص اعطای زمین به خانواده‌های تک معلولی، بیان کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که توسط بنیاد مستضعفین، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بهزیستی به امضا رسید خانواده‌های دو معلولی شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در اولویت قرار گرفتند و مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض به همراه وام ۱۸۰ میلیون ریالی با سود پنج درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله به خانواده‌های دو معلولی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر همچون نطنز، بادرود، خالد آباد و غیره اختصاص می یابد.

وی همچنین از اختصاص مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال بلاعوض با وام ۱۸۰ میلیون ریالی با سود چهار درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله به روستاییان دارای خانواده دو معلولی خبر داد.

مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان اضافه کرد: طبق مصوبه مطرح شده همچنین ۲۰ درصد تخفیف برای خانواده‌های تک معلولی در نظر گرفته شده است که در صورت تدابیر بیشتر برای این خانواده‌ها و همکاری سایر ارگان‌های مرتبط مثل بهزیستی و یا امضای معاهده دیگری توسط ارگان‌های بهزیستی و بنیاد مستضعفین، بنیاد مسکن هم برای کمک اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون به سهم خود در زمینه کمک به معلولان و خانواده‌های دارای معلول قدم‌های مثبتی را نیز برداشته است.

شفیقی در خصوص شائبه دعوت نکردن از نماینده بهزیستی نطنز در جلسه ای که با حضور مدیران بنیاد مسکن در نطنز برگزار شد، خاطرنشان کرد: جلسه با حضور معاون عمران روستایی برگزار شد و ارتباطی با مسائل مسکن شهری نداشت اما با وجود این، اگر در فهرست اعطای خدمات به خانواده‌های دو معلولی اسامی خانواده‌ای از نظر دور مانده باشد با تایید اداره بهزیستی به طور حتم این موضوع لحاظ خواهد شد.

کد خبر 332510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.