ابوبکر البغدادی در بازداشت نیروهای آمریکایی در سوریه است

روزنامه ترکیه‌ای اعلام کرد ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به دست آمریکایی‌ها در عراق بازداشت و به سوریه منتقل شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روزنامه ترکیه ای«ینی شفق»، یک منبع سوری اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش، در عراق توسط آمریکا دستگیر شده سپس به منطقه «الکرامه» سوریه منتقل شده است.

بنا بر این گزارش، این منبع که که قبلا یکی از اعضای «جندالاقصی» بوده اعلام کرده که البغدادی نخستین بار به پایگاه آمریکا در «رأس‌العین» و سپس به پایگاهی آمریکایی در در «الحسکه-رمیلان» برده شده است.

این منبع همچنین افزود که علاوه بر البغدادی، هفت نفر دیگر از سرکردگان ارشد داعش نیز بخشی از این گروه بوده و یکی از آنها یک تبعه عراقی و دیگران نیز همگی اتباع کشورهایی به جز عراق و سوریه بوده‌اند.

پیشتر مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه که تحت نظارت وزارت دفاع روسیه در سوریه فعالیت دارد، اعلام کرده بود که ائتلاف آمریکا در حال آموزش نیروهای شبه‌نظامی در اردوگاه الحسکه سوریه است تا گروه جدیدی از تروریست‌ها را تحت عنوان «ارتش جدید سوریه» در جنوب این کشور فعال سازد.

دو روز پیش، وبگاه شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: «ائتلاف بین‌المللی [آمریکا] به همکاری با تروریست‌های باقیمانده در سوریه ادامه می‌دهد». بر اساس گزارش منتشر شده، تحت نظارت مربیان آمریکایی، گروه‌های مسلح جدیدی تحت عنوان «ارتش جدید سوریه» شکل گرفته که احتمال می‌رود به جنوب سوریه برای مبارزه با نیروهای دولت در دمشق اعزام شوند.

این گزارش می‌افزاید، اغلب این شبه‌نظامیان اعضای گروه‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره هستند و در حال حاضر حدود ۷۵۰ شبه‌نظامی از مناطق رقه، دیرالزور، ابوکمال و مناطق شرقی فرات در منطقه اردوگاه پناهجویان متمرکز شده‌اند.

بنا بر این گزارش، هسته اصلی این گروه در این اردوگاه شامل ۴۰۰ شبه‌نظامی داعشی می‌شود که شهر رقه را در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ با کمک آمریکا ترک کرده بودند. آمریکا مکررا تعهد خود به مبارزه با تروریست‌ها را اعلام کرده و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز سه‌شنبه گذشته پیروزی بر داعش در سوریه و عراق را اعلام کرد.

با این وجود، این نخستین مرتبه‌ای نیست که ائتلاف به رهبری آمریکا با تروریست‌ها در تعامل بوده است. در ابتدای ماه نوامبر، روسیه اعلام کرد که آمریکا یک اردوگاه آموزش شبه‌نظامی در سوریه برای تشکیل یک گروه جدید از معارضان به اصطلاح میانه‌رو راه‌اندازی کرده است.

کد خبر 332490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.