برگزاری تجمیعی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در نطنز

نطنز- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز گفت: با جلوگیری از موازی کاری برخی نهادها، برای نخستین بار آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت تجمیعی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، علی مشربی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه هماهنگی جهت برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در شهرستان نطنز اظهار کرد: امسال برای نخستین بار این آزمون به صورت تجمیعی برگزار و از موازی کاری‌های برخی نهادها در برگزاری مسابقات قرآنی جلوگیری خواهد شد.

وی حذف موازی کاری‌ها را فرصتی مناسب برای رسیدن به اهداف مطلوب‌تر در حوزه قرآنی دانست و افزود :ادارات و نهادهای مربوطه در سال‌های قبل خود به صورت مستقل اقدام به برگزاری آزمون‌های قرآنی می‌کردند ولی این آزمون امسال با همکاری تمامی نهادها و به صورت تجمیعی برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز تصریح کرد: امسال آزمون قرآنی با همکاری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌ صورت سراسری برگزار می‌شود.

مشربی با بیان اینکه آزمون قرآنی با دو موضوع حفظ و مفاهیم و در ۲۴ رشته برگزار می‌ شود، عنوان کرد: علاقه‌مندان در بحث حفظ در ۱۶ رشته و در بحث مفاهیم در هشت رشته تا تاریخ بیستم دی ماه می‌توانند با مراجعه به مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی و یا با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir در این آزمون شرکت کنند.

وی تاکید کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از اول تا نهم بهمن صادر می شود و ثبت نام کنندگانی که از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir ثبت‌ نام کرده‌اند با پرداخت هزینه‌ای که فقط از طریق درگاه الکترونیکی موجود در سامانه ثبت‌نام است، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

رئیس اداره ارشاد نطنز با بیان اینکه این آزمون در دهم اسفندماه برگزار می شود، اضافه کرد: پس از اعلام نتایج آزمون، به برگزیدگان اعم از قرآن آموزان، مؤسسات و مراکز قرآنی موفق جوایز قرآنی اهدا و به‌ تمامی شرکت‌کنندگانی که امتیاز بالای ۹۵ را در تمامی رشته کسب کنند لوح تقدیر و همچنین به افرادی که به حد نصاب نمرات برسند گواهی‌ نامه پایان دوره اعطا می شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی در چند سال اخیر در جامعه نظم بهتری پیدا کرده است و امیدواریم همچنان تلاش‌ها برای رسیدن به اهداف بالاتر با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در موضوع فعالیت های قرآنی ادامه یابد.

کد خبر 332488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.