جناحی کردن دفاع مقدس بزرگترین انحراف است

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما نباید دفاع مقدس را جناحی کنیم. بزرگترین انحراف و تحریف این است که دفاع مقدس را جناحی کنیم؛ چرا که دفاع مقدس متعلق به همه ادیان، اقشار، مذاهب و اصناف و همه جناح‌های سیاسی است.

به گزارش ایمنا، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش روایان دفاع مقدس که در حال برگزاری است، اظهار داشت: اگر جا پای شهدا بگذاریم و نیت‌هایمان را درست کرده و خالصانه عمل کنیم، قطعاً شهدا دستمان را خواهند گرفت و راه را نشانمان خواهند داد.

وی افزود: ما نباید دفاع مقدس را جناحی کنیم. بزرگترین انحراف و تحریف این است که دفاع مقدس را جناحی کنیم؛ چرا که دفاع مقدس متعلق به همه ادیان، اقشار، مذاهب و اصناف و همه جناح‌های سیاسی است.

سردار کارگر بیان کرد: همانطور که بارها گفته‌ایم، دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است. دفاع مقدس امروز ورای مرزهای ما رفته است و آن چیزی که عراق، غزه، لبنان و سوریه را نجات داده، فرهنگ دفاع مقدس است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت روایتگری و مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ایشان در اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دو موضوع را مدنظر قرار داده و بر آن تاکید داشته‌اند، نخست اینکه نباید بگذاریم دفاع مقدس فراموش شود و دوم اینکه نباید اجازه دهیم دفاع مقدس دچار تحریف شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه سال ۹۲ که خدمتشان رسیدیم، فرمودند که برخی به نام دفاع مقدس، مراسمی می‌گیرند اما ضد دفاع مقدس تبلیغ می‌کنند؛ لذا باید موضوع مقابله با فراموشی و تحریف به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

سردار کارگر افزود: امروز متاسفانه عده‌ای فرمایشات امام (ره) و رهبری را به صورت دیگری عنوان می‌کنند و برخی نیز می‌خواهند انقلاب را تحریف و حتی محاکمه کنند. این افراد به صورت سلیقه‌ای مصاحبه‌ای می‌کنند و مطالب را به صورت گزینشی در کنار هم قرار می‌دهند و نتیجه غلطی از آن می‌گیرند؛ لذا در چنین شرایطی باید هوشیارانه عمل کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس ما عرصه فضائل اخلاقی و انسانی و سرچشمه خوبی‌ها و پاکی‌ها بوده است، گفت: عده‌ای امروز بدنبال پرداختن به اشتباهات دوران دفاع مقدس هستند که پرداختن به این موضوعات نیز خود یک اشتباه است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در سوم خردادماه امسال مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی ما به واسطه دفاع مقدس تثبیت شد، افزود: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

سردار کارگر به نقش تاثیرگذار دفاع مقدس در مذاکرات هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: تمام پز و پرستیژ مذاکره کنندگان ما در حوزه انرژی هسته‌ای به دفاع مقدس است و طبق گفته این عزیزان هرجا که کم می‌آوردیم، از دفاع مقدس مایه گذاشتیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تمامی پیشرفت‌های موشکی و علمی هنری و سینمایی کشور را مرهون دفاع مقدس دانست و گفت: اینکه امروز ما جزو کشورهای قدرتمند هستیم، به واسطه دفاع مقدس و شهدا بوده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع راهیان نور عنوان کرد: سال گذشته شش میلیون بازدیدکننده از مناطق جنگی داشتیم که ۸۰ درصد بازدیدکنندگان را جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دادند.

سردار کارگر گفت: امروز موضوع فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی قرار دارد و یک فناوری نوین در انتقال گنج جنگ محسوب می‌شود؛ مقام معظم رهبری نیز به این حوزه توجه ویژه دارند.

وی با بیان اینکه راویان ما باید حداقل آشنایی با فضای مجازی را داشته باشند، بیان کرد: فضای مجازی یک فرصت است؛ اما اگر به آن توجه نداشته باشیم به یک تهدید تبدیل می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور تاکید کرد: باید تربیت راویان جوان و استاد راویان جوان را نیز در دستور کار قرار دهیم، تا نسل‌های بعدی نیز از ارزش‌های دفاع مقدس سیرآب شوند.

منبع:دفاع مقدس

کد خبر 332480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.