چرخ گوشت انگشتان کودک ۱۹ ماهه را بلعید

دست راست پسر بچه ای ۱۹ ماهه در چرخ گوشتی که به دلیل سهل انگاری والدین به صورت روشن رها شده بود، گیر کرد و تا مچ قطع شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: ساعت ۹ و ۵۱ دقیقه صبح روز گذشته یک مورد حادثه گیر کردن دست راست پسر بچه ۱۹ ماهه به نام آرش در چرخ گوشت که ساکن روستای برسیان منطقه بران شمالی اصفهان بود به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

محمد شریعتی افزود: با توجه به اهمیت حادثه، بلافاصله اکیپ امداد و نجات ایستگاه شماره ۱۵ سازمان آتش نشانی اصفهان به همراه خودرو نجات و عوامل اورژانس به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در زمان حضور نیروهای امدادی در محل با توجه به شدت جراحات وارده به انگشتان کوچک این کودک خردسال و نیاز به کمک های حیاتی بیمارستانی به این کودک نیمه جان و بمنظور جدا سازی دست که تا ناحیه آرنج توسط چرخ گوشت بلعیده شده بود، کودک توسط عوامل اورژانس شهر پس از اقدامات اولیه بلافاصله به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان انتقال داده شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهارکرد: ستاد فرماندهی آتش نشانی ضمن هماهنگی لازم با بیمارستان، دو نفر از خبره ترین نیروهای سازمان به همراه  تجهیزات امداد و نجات مربوطه را به بیمارستان اعزام تا اقدام به بریدن بدنه چرخ گوشت و آزاد سازی دست کودک کنند.

شریعتی گفت: پس از انتقال پسر بچه  به بیمارستان و انتقال سریع وی به اتاق عمل اورژانس بیمارستان و بیهوش کردن مصدوم توسط تیم پزشکی؛ بلافاصله اکیپ عملیاتی حاضر در بیمارستان در حضور پزشکان و با دستگاه مینی فرز و هیدرولیک مخصوص با توجه به سخت بودن آلیاژ بدنه و تیغه چرخ گوشت و با احتیاط کامل اقدام به برش و آزاد سازی دست کودک از میان چرخ دنده های دستگاه کردند.

وی با ابراز تأسف از اینکه پس از آزاد سازی دست کودک از داخل چرخ گوشت؛ شاهد  له و چرخ شدن  تمامی انگشتان دست راست کودک تا قسمت مچ بودیم، گفت: بلافاصله  کودک و بقایای انگشتانش برای درمان در اختیار پزشکان متخصص بیمارستان قرار گرفت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان  علت این حادثه تلخ را «بی احتیاطی والدین» و بازیگوشی کودک بیان کرد و با اشاره به اینکه خوشبختانه در سالهای اخیر با توجه به آموزش های سازمان آتش نشانی به خانواده ها و کودکان خرد سال در مقطع مهد کودک ها شاهد این گونه حوادث تلخ در شهر اصفهان نبوده ایم، گفت: متاسفانه گاهی در شهر های کوچک و روستا ها همچنان به دلیل غفلت والدین و عدم رعایت موارد ایمنی در استفاده از این وسایل برقی، شاهد حوادث ناگوار و با عوارض طولانی مدت و گاها تا پایان عمر برای کودکانی هستیم که بی گناه قربانی حادثی تلخ می شوند.

وی تاکید کرد: حس کنجکاوی در کودکان و شناخت محیط اطراف مراقبت بیشتر والدین را در این خصوص می طلبد، از این رو والدین نباید کودکان را حتی برای لحظه ای در زمان استفاده از این وسایل تنها نگذاشته و حتی الامکان در حضور کودکان از وسایلی قبیل چرخ گوشت به خصوص در سطح پایین زمین استفاده نکنند.

شریعتی گفت: والدین باید هنگام عدم استفاده از چرخ گوشت یا دیگر وسایل برقی حتماً دوشاخ را از پریز برق خارج کنند چرا که صرفاً خاموش کردن وسایل برقی کفایت نمی کند.

وی در پایان اظهارکرد: در زمان وقوع چنین حوادثی والدین باید ضمن خونسردی، حادثه را بلافاصله به سازمان آتش نشانی اطلاع دهند یا حتی‌المقدور در لحظات اولیه با حمل همان وسیله اقدام به انتقال حادثه دیده به مراکز درمانی  نموده و به هیچ عنوان خودسرانه اقدام به جداسازی دست کودک نکنند.

کد خبر 332478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.