وظیفه‌مان ارایه آمار شفاف در حوضه آبریز  زاینده‌رود است

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه وظیفه ما ارایه آمار و اطلاعات شفاف در حوضه آبریز است، گفت: حل پایدار مشکل حوضه آبریز زاینده‌رود از اهداف اولیه وزارت نیرو است و این امر بدون کمک و همراهی تمام ذی‌نفعان این حوضه آبریز محقق نمی‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود در حضور استانداران اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و نمایندگان کشاورزان، وزارت صنایع و سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: در سال‌های ترسالی باید به عواملی چون افزایش بهره‌وری و راندمان آب در بخش‌های مختلف نهایت توجه را می‌کردیم تا امروز به وضعیت کنونی کم‌آبی دچار نمی‌شدیم.

وی افزود: به همین خاطر وضعیت کنونی پیش آمده برآیند خطای همه ما در جایگاه‌های مختلف است و به همین خاطر نباید شخص خاصی را مقصر این وضعیت جلوه داد. در این شرایط نیز منطقی نیست که در زمان خشکسالی نیز تنها یک بخش را در مضیقه قرار دهیم و سایر بخش‌ها را به حال خود رها کنیم.

وزیر نیرو تأکید کرد: وزارت نیرو بر آن است تا در حوضه آبریز زاینده‌رود که از جمله حوضه‌های آبریز قدیمی کشور است بتواند با همکاری و هماهنگی تمام ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان در استان‌ها حوضه آبریز، الگویی را برای چیرگی بر چالش کم آبی و بحران آب طراحی کند.

وی ادامه داد: حل مسأله به صورت پایدار در حوضه آبریز زاینده‌رود از اهداف اولیه وزارت نیرو است و این امر قطعاً بدون کمک و همراهی تمام ذی‌نفعان این حوضه آبریز محقق نمی‌شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: تاکنون وضعیت طبیعی و موقعیت نسبتاً مناسب اقتصاد کشور به ما اجازه داده تا کمتر با مشکلات بنیادی کشور از جمله بخش آب درگیر شویم اما امروز دیگر نه از آن وضعیت طبیعی و ترسالی‌های متعدد در کشور خبری هست و نه آن درآمدهای بی‌حد و حصر نفتی و ...، بنابراین امروز باید همدلانه‌ و کوشاتر در پی حل مسائل این بخش و سایر بخش‌های اساسی کشور باشیم.

وی اضافه کرد: وظیفه وزارت نیرو ارایه آمار و اطلاعات شفاف در حوضه آبریز است تا بتوان از طریق این اطلاعات به اجماعی در خصوص تدوین یک مدل اجرایی مناسب در مقیاس استانی و حوضه آبریز به طور کلی رسید.

وزیر نیرو گفت: توجه به مسأله پساب و بازچرخانی آب در بخش‌های صنعتی و کشاورزی می‌تواند در حل بحران آب در این حوضه آبریز بسیار کمک کننده و تقلیل‌دهنده مشکلات در این حوضه باشد.

کد خبر 332474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.