کمترین نرخ کرایه تاکسی استان در شهرضا وصول می‌شود

شهرضا – شهردار شهرضا گفت: کمترین نرخ کرایه تاکسی در استان ۵۰۰ تومان و در شهرضا حدود ۳۵۰ تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رحیم جافری شامگاه یکشنبه در مراسم جشن روز ملی حمل و نقل اظهار کرد: ساختار شهرها از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی کرده و این مسئله بر کاربرد نوع وسیله نقلیه مورد استفاده بشر نیز تأثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: ظهور اسلام شیوه ساختاری شهرها را دگرگون کرده و باعث شد تا شهرها از نوع دایره‌ای به نوع خطی تغییر شکل دهند، اما بیشترین تغییرات در ساختار شهرها در دوران معاصر انجام شد که با ظهور وسایل نقلیه موتوری فرآیند خیابان سازی افزایش یافت.

شهردار شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وجود دو گونه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در شهرضا، گفت: این شهرستان از نظر حمل و نقل جاده‌ای در شمار مهمترین شهرهای ایران است تا جایی که بیش از دو هزار خودروی سنگین آن وجود دارد که زمینه ارتزاق حداقل ۴۰ هزار خانواده را ایجاد کرده است.

جافری اضافه کرد: در شهرضا ۳۷ دفتر تاکسی تلفنی وجود دارد که از این تعداد چهار مرکز به تاکسی ویژه بانوان اختصاص دارد.

وی افزود: در حوزه اتوبوسرانی نیز شهرداری شهرضا دارای ۶۰ دستگاه اتوبوس است که از این تعداد ۴۳ دستگاه فعال هستند و برخلاف تعهدات شهرداری به همه مناطق روستایی، روستای منظریه و شهر گلشن نیز سرویس‌دهی می‌کنند.

شهردار شهرضا اذعان کرد: میانگین عمر مفید اتوبوس‌ها ۱۱ سال است و این در حالی است که اتوبوس‌های درون شهری شهرضا بیش از دو برابر عمر مفید خود را طی کرده‌اند.

جافری گفت: هزینه هر سفر با اتوبوس ۷۶۵ تومان است که این مبلغ باید بوسیله دولت، شهرداری و مردم به نسبت برابر یک سوم تأمین شود اما از آنجا که دولت‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده‌اند شهرداری مجبور است بخشی از سهم دولت را از مردم وصول کند که به این دلیل هزینه هر سفر درون شهری در شهرضا به ۲۵۵ تومان افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: در شهرضا ۶۰۰ تاکسی خطی، بی‌سیم گردشی و تلفنی وجود دارد که باوجود مشکلات فراوان همچنان به ارائه خدمات به شهروندان ادامه می‌دهند.

شهردار شهرضا در ادامه این مطلب افزود: کمترین نرخ کرایه تاکسی در استان ۵۰۰ تومان و در شهرضا حدود ۳۵۰ تومان است، بنابراین کمترین نرخ کرایه تاکسی استان در شهرضا وصول می‌شود.

جافری تأکید کرد: وقتی قیمت لوازم یدکی و سوخت خودرو گران می‌شود، لازم است، نرخ کرایه تاکسی نیز افزایش یابد تا رانندگان تاکسی نیز بتوانند راحت‌تر امرار معاش کنند.

کد خبر 332456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.