طرح هادی روستاهای گردشگری تیران و کرون بازنگری و اصلاح می شود

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: طرح هادی روستاهای دارای ظرفیت گردشگری در شهرستان تیران و کرون بازنگری و اصلاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علی رحمانی، شامگاه یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر بنیاد مسکن شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه برخی از روستاهای شهرستان تیران و کرون دارای ظرفیت گردشگری هستند، اظهار داشت: روستای کردعلیا، خمیران، جاجا و چشمه احمدرضا به دلیل بافت قدیمی و گردشگری مقصد گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: طرح هادی روستاهای دارای ظرفیت گردشگری در شهرستان تیران و کرون بازنگری و اصلاح و به روستاهای گردشگری تبدیل می شود که در قالب این طرح هادی تمرکز بر هویت گردشگری و تاریخی این روستاها ایجاد خواهد شد.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به طرح بوم گردی روستایی اشاره کرد و گفت: خانه های تاریخی روستایی یک فرصت برای استفاده در جهت اسکان گردشگران و همچنین برپایی نمایشگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی و مواد غذایی هستند که نیازمند بازسازی و مرمت و همچنین مقاوم سازی است.

وی در بخشی از سخنان خود به آسفالت معابر روستایی اشاره کرد و گفت: در گذشته توجه کمتری نسبت به نیازهای روستاها وجود داشت اما، با توجه به اعتبار بخشی و نگاه همه جانبه ای که به روستاهای شهرستان طی چهار سال گذشته صورت گرفته جمعیت برخی از روستاها نیز افزایش داشته است.

رحمانی ادامه داد: سال گذشته شهرستان تیران و کرون رتبه نخست استان و رتبه برتر کشور در نهضت آسفالت معابر روستایی را داشته که همین مسائل به رفع موانع و مشکلات روستایی کمک کرده و خدمات به مردم روستاها به خوبی انجام گرفته است.

وی یادآورشد: مقاوم سازی مسکن روستایی از ضرورت های غیرقابل انکار است و دهیاران این موضوع را همواره مورد توجه قرار داده و مسئولان بنیاد مسکن با افزایش سهمیه مقاوم سازی شهرستان تیران و کرون با سرعت به انجام این مهم کمک کنند.

در پایان این مراسم از زحمات موسی شریفی تقدیر و مسعود مرادی به عنوان سرپرست بنیاد مسکن تیران و کرون معرفی شد./

کد خبر 332454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.